Ge Betyg på BF4 skala 1-10, vad är bra & dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Det var ljuden i BF4 också.

Hahahaa, nej.
Vissa vapen må ha realistiska ljud, men pistolerna är fan digitalt komposerat hux flux ljud likt som i CoD spelen.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av JoXon2:

Mitt betyg efter ett par timmars spelande.

4/10

Dåligt

Crashar ofta för mig (tappar kontakt med battlelog)
Grafik och Ljudbuggar
Inte testat det tillräckligt innan release (verkar vanligt nu för tiden, tänker främst på Rome 2)
Känslan av BF serien har förlorats till stor del
Ingen bra balansering av lagen

Bra
Snygg grafik

Asså herregud, du klagar på ett multiplayer spel som helt klart har buggar på RELEASE som kommer bli fixade, sen att det crashar har ju med att servrar blir spammade "join" osv och sen att nvidia har tex inte haft någon chans att optimera, då tex flashbang crashar alla nvidia på servern.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Är väl lite svårt att betygsätta spelet då de precis har släppts. Jag tänker bortse från fel som ljudbuggar och krascher då dessa saker inte är själva spelet i sig i mitt huvud. Så jag ger spelet 8 av 10, tänker inte skriva någon fin dokumentation aka motivation men jag hade antagligen gett spelet 9/10 om inte 10/10 om jag hade vart mer av en BF-kille, men jag njuter av att köra det med polarna och fortsätter jag spela i denna takt så klår jag min totala speltid på BF3 om ca 1 vecka, ja jag körde inte så mycket BF3.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoXon2:

Mitt betyg efter ett par timmars spelande.

4/10

Dåligt

Crashar ofta för mig (tappar kontakt med battlelog)
Grafik och Ljudbuggar
Inte testat det tillräckligt innan release (verkar vanligt nu för tiden, tänker främst på Rome 2)
Känslan av BF serien har förlorats till stor del
Ingen bra balansering av lagen

Bra
Snygg grafik

Ingen bra balansering av lagen, hur menar du då?

Battlefield 4 är en förbättring utan tvekan, förstår inte hur recensenter tycker att BF har förlorat sin trovärdighet, det är ju trots allt 80% ett multiplayerspel vid 2013.

Permalänk
Medlem

Bara lirat några timmar men tyvärr haft många server disconnects och lite andra performance buggar. Förhoppningsvis löses det så småningom.

I övrigt så gillar jag mapsen, det ser snyggt ut. Och det är betydligt roligare att lira än bf3 som jag aldrig riktigt föll för.

Permalänk

- Nuvarande bullet-drop på pansarvagnarna är löjligt.
- Gubben känns tyngre, så pass att jag faktiskt upplever det som lite störande.
- Server browser utan kösystem, samma problem som vid BF3 releasen som de gör om igen.
- Tycker man fastnar titt som tätt på olika objekt/skarvar
- Känns som det är mindre destruction för varje titel sedan BC2?

+ Riktigt snyggt på ultra
+ En del riktigt bra banor
+ Levolution i vissa avseenden, typ flood zone

8/10

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk

9/10 utan tvekan. Kan bli 10/10 i framtiden med nice DLCs etc,. Spelat sen 1942 och är hur nöjd som helst! Vill man ha milsim så finns Arma!

Permalänk
Medlem

Gillar inte banorna alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

5/10
Bra
Grafiken är nice!
Intressanta banor och koncept som inte fungerar i praktiken.

Dåligt:
Rörelsena i karaktären är = låda. Känns som en konsolportning där man missat något.
Ljudet: Ni som säger att pistolerna låter bra.. kollar ni på mycket film där de kör med ljuddämpare? Så låter inte en pistol! Låter som softairguns. Saknar bc2 ljudet på vapnen.
Banorna
BANORNA. Dice designar sämre banor för varje spel. Mer öppna, mindre taktiska möjligheter, mindre flankmöjligheter.
Destruction - Visst det är bra, men efter ett tag är banorna helt öppna och det ger åter igen mindre utrymme för taktiskt spel, och försvårar väldigt för inf.
Till er som tänker "i verkligeheten kan allting gå att skjuta sönder" Sure det kan man, men där har inte tanks o inf unlimited med skott och skjuter sönder väggar o hus HELA tiden. Så lame att stå med tank o skjuta in i hus för att rasera dem och döda de som är där. Speciellt om det är på avstånd. Folk som inte kan sikta eller tänka gör så. Sen visst, står folk där inne och campar så är det en helt annan sak. Men de som börjar rundor så och har det som en av sina vanliga taktiker har jag inte mycket respekt för. Men visst, vill man spela på easy så.
I BF2 var friendlyfire av som default, dvs ALLA servers hade det så. Varför ändrades det? Jag spelar softcore men vill ändå spela utan att kunna skjuta genom huvudet på mina kamrater. Men man ska ju förenkla allting numera.

Nu till en av de mest dumma sakerana.. i alla tidigare Battlefield spel har man kunna dra fallskärmen från 2m+ utan att ta någon skada. I Battlefield3 krävde den några meter för att utvecklas.. men detta har alltså tagits bort?!? VARFÖR?? Det var oerhört bra för spelkännslan.

Edit: En 5:a får det ändå! Får väl hoppas att de ändrar sig.

Hur menar du att banorna får sämre flanking möjligheter om dom är större? Snarare tvärtom. Har många gånger lyckats flanka och hamna bakom på rush.

Och friendly fire är av som standard. Du måste halkat in på customservrar. Leta efter dom där det står normal.

Och med fallskärmarna vet jag inte riktigt om jag håller med. Visst att det är lite kort men inte märkt nån större skillnad från bf3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan ge det så högt betyg...

3/10 enligt mig, kört nu x antal timmar, extremt tråkiga och dåligt gjorda banor, tråkig känsla i vapnen, försöka spränga en tank me raket gevär? ingen mening att ens försöka, buggigt som fan(ja de har precis släppts men att betala 600 spänn för ett jävla skit spel som endast buggar sönder med krascher och diverse cepe buggar är inte okej idag imo.. nej fyfan va besviken jag är på BF4. Kommer sitta på BF3 i fortsättning också.

+ Bra grafik

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blorr:

Hur menar du att banorna får sämre flanking möjligheter om dom är större? Snarare tvärtom. Har många gånger lyckats flanka och hamna bakom på rush.

Och friendly fire är av som standard. Du måste halkat in på customservrar. Leta efter dom där det står normal.

Och med fallskärmarna vet jag inte riktigt om jag håller med. Visst att det är lite kort men inte märkt nån större skillnad från bf3

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det som suger. Blandade nog ihop uttrycken.
Wut? Jag testade att hoppa ner från kanske 4m och tar ingen skada alls. i bf3 kunde man ju inte göra det utan att ta skada, den han inte bromsa upp ordentligt. Det är synd att de har gått baklänges i utvecklingen ( höhö )

Tex i bf2 så kunde man ju ha flera olika startbaser, man kunde alltså springa från mycket bredare områden. Spelar man med/mot bra folk så är det ganska lätt att täcka upp banorna på ett helt annat sätt.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Sp delen är inte mkt att hänga i granen men helt ok och mer eller mindre i samma klass som COD kampanj. MP delen har jag ännu
inte kört igång med men vart fasiken är autoconnect/kö grejen som fanns i betan? Måste nu klicka reconnect hela tiden, bara jag som är blind

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

5/10 än så länge. Buggigt och glichy med CFX samt ljudbuggar. Rent allmänt känns det mer random än BF3, liksom ingen känsla i aimen alls. Ska man vara helt ärlig så är nog BF4 mera yta än innehåll, men jag kommer ha tålamod och vänta in patchar o.s.v......

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja, det som suger. Blandade nog ihop uttrycken.
Wut? Jag testade att hoppa ner från kanske 4m och tar ingen skada alls. i bf3 kunde man ju inte göra det utan att ta skada, den han inte bromsa upp ordentligt. Det är synd att de har gått baklänges i utvecklingen ( höhö )

Tex i bf2 så kunde man ju ha flera olika startbaser, man kunde alltså springa från mycket bredare områden. Spelar man med/mot bra folk så är det ganska lätt att täcka upp banorna på ett helt annat sätt.

Undrar om dom fixade fallhöjden i senaste patchen kanske. Ofta när jag hoppar ner från random hustak, typ 3-4 meter och dör

Jo sant men mycket som är bättre än bf2 imo. Tråkigt nog kan dom inte tillfredsställa alla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

9/10

+ Bra grafik
+ Bra design på banorna, känns som att en bana är gjord för conquest när man kör conquest, men sen när man kör team deathmatch så känns det även som att banan är gjord för det (osv)
+ fler saker att göra på banorna, levolution tex, sen även stänga "lock" ovanför stegar osv

- bulletdrop på pansarvagnarna
- mycket buggar (vet att det mesta kommer fixas snabbt)
- Inget kö system
- systemet som gör så att du kommer i dina kompisars squad när du joinar en server (funkar inte som det ska riktigt)
- att man lvlar efter en match, men xpn man får av ribbons verkar inte sparas så lvlar man av ribbonsejn man får så kommer man lvla direkt nästa match.. (desync med battlelog?)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är grymt roligare än BF3.

Svårt att sätta ett riktigt betyg men..

+ Banorna. Riktigt roliga. Flood Zone är favoriten.
+ Små detaljer som att kunna aktivera hinder in till parkeringen (trycker man på en knapp kommer några stolpar upp från marken så att tanks inte kan köra in på parkeringen vid flaggan. Sen finns det andra där man kan stänga skyltfönstrena, runt 8 st fönster som stängs samtidigt).
+ Gillar känslan på de flesta vapen
+ Gillar uppgraderingen dom har gjort på camos. t. ex fick jag Tiger Adaptive camo från ett bronze pack som jag kan använda till alla vapen och fordon. Sitter jag i en pansarvagn har jag Tiger Adaptive camo vilket är en tigercamo som ändras till den miljön jag är i. Är det snö så är den vit-randig. Rätt fränt.
Dessutom är emblemet på sitt fordon också.

- kösystemet fungerar ej
- loadout borde kunna ändras i laddningsskärmen. Sen förstår jag inte varför man tvunget måste ha en bild på kartan som laddas? Varför inte ge oss ett tillfälle att där kunna ändra loadout medan kartan laddas? Ett utmärkt tillfälle att ha det på.
-ljudbuggarna är rätt irriterande. Ibland hörs ingenting. Sen får man ett skott i pannan och då plötsligt hör man hur tanksen närmar sig och skjuter hejvilt. Sen dör ljudet igen.
- Inaktiveringen av 3rd person är grymt irriterande som först fick mig att tro att C-knappen var sönder.

Permalänk
Medlem

Har väntat in fler svar i tråden i hopp om att någon skulle nämna en av dem allvarligaste buggarna i spelet, men icke...

Registreringen av skotten när man blir skjuten är så otroligt fördröjd att man oftast bara hinner känna av två träffar innan man faller ihop. Lycka till med att kontra sådana attacker. Tycker att denna är en riktig game breaker för ett sådant spel. Gå in på valfri TDM där striderna är något närmare och man upplever det konstant. Är helt oförståeligt för mig hur man kan gå från en fullt fungerande registrering i BF3 till någonting som är helt trasigt.

Ännu mer skrämmande är att DICE är medvetna om detta sedan betan och gick ut med att man åtgärdat problemet. Inte fan har det blivit bättre...

"Infantry Changes
-Fixed how the player only receives a single local damage sound effect if he or she was the victim of a quick, clean kill. The sound and camera impact effect had too long a cool down between hits. This should improve the responsiveness of being killed and taking damage."

Edit: stavfel.......

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Har väntat in fler svar i tråden i hopp om att någon skulle nämna ett av dem allvarligaste buggarna i spelet, men icke...

Registreringen av skotten när man blir skjuten är så otroligt fördröjd att man oftast bara hinner känna av två träffar innan man faller ihop. Lycka till med att kontra sådana attacker. Tycker att denna är en riktig game breaker för ett sådant spel. Gå in på valfri TDM där striderna är något närmare och man upplever det konstant. Är helt oförståeligt för mig hur man kan gå från en fullt fungerande registrering i BF3 till någonting som är helt trasigt.

Ännu mer skrämmande är att DICE är medvetna om detta sedan betan och gick ut med att man åtgärdat problemet. Inte fan har det blivit bättre...

"Infantry Changes
-Fixed how the player only receives a single local damage sound effect if he or she was the victim of a quick, clean kill. The sound and camera impact effect had too long a cool down between hits. This should improve the responsiveness of being killed and taking damage."

DICE har kommenterat det och det är nätkoden. Den kan aldrig bli perfekt. Dessutom inte i ett spel som Battlefield där så många andra faktorer spelar in. Lättare i ett codspel där det inte finns något annat än springande gubbar. Även där har man märkt av kass nätkod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

9/10

+ Bra grafik
+ Bra design på banorna, känns som att en bana är gjord för conquest när man kör conquest, men sen när man kör team deathmatch så känns det även som att banan är gjord för det (osv)
+ fler saker att göra på banorna, levolution tex, sen även stänga "lock" ovanför stegar osv

- bulletdrop på pansarvagnarna
- mycket buggar (vet att det mesta kommer fixas snabbt)
- Inget kö system
- systemet som gör så att du kommer i dina kompisars squad när du joinar en server (funkar inte som det ska riktigt)
- att man lvlar efter en match, men xpn man får av ribbons verkar inte sparas så lvlar man av ribbonsejn man får så kommer man lvla direkt nästa match.. (desync med battlelog?)

Just denna funktion är bara till för campare. En sniper snor med sig den enda helikoptern som finns på Zavod och campar sönder uppe på ett tak. Hur lyckas han med det? Jo, han låser den förbannade luckan och så kan han sitta där som ett fån och går inte att få tag i. Speciellt inte när motståndarens helikopterförare dels. är helt efterbliven och kraschar i närmsta träd och dels. vägrar gå ur helikoptern. Det märks att den som designade denna bana brukar spela som sniper när han spelar BF4.
Det borde iaf gå att spränga sönder den där plåtbiten men icke.. Inte ens en AT-raket från en halv meter spränger sönder den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

DICE har kommenterat det och det är nätkoden. Den kan aldrig bli perfekt. Dessutom inte i ett spel som Battlefield där så många andra faktorer spelar in. Lättare i ett codspel där det inte finns något annat än springande gubbar. Även där har man märkt av kass nätkod.

Inte en chans när det fungerar nästintill felfritt i BF3. Visst kan orsaken vara nätkoden, men när det fungerar i ett tidigare spel så ska det väl gå att åtgärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Spelkänsla: 8/10

Maps: 9/10

Vapen: 6/10 (Sniper shotgun.. Really?)

Fordon: 8/10

Buggar: 1/10

Grafik: 9/10

41/50.

Får Bra produkt av mig. Kan bli utmärkt produkt om de fixar alla buggar som crasher, vapen som försvinner, Third person kameran inaktiveras, Ljud som försvinner etc.

Roligt dock att mitt HD6950 2GB faktiskt klarar av att driva spelet i High med 2x MSAA utan att tappa för mycket FPS.

Vad är det för fel på sniper shotgun?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milo_:

Inte en chans när det fungerar nästintill felfritt i BF3. Visst kan orsaken vara nätkoden, men när det fungerar i ett tidigare spel så ska det väl gå att åtgärda.

Den var kass i BF3 också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bort:

Den var kass i BF3 också...

Nätkoden ja, men inte registreringen av att bli träffad.

Permalänk
Medlem

- att det tar sån tid att låsa upp bättre raketgevär . . .

+ känslan när man skjuter ner en helikopter med rpg

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Av det jag spelat så får det 8/10:
+
Roliga banor
Mäktigt ljud (kan även tipsa om war tapes för er som vill ha lite maffigare ljud)
Spelkänslan är så mycket bättre än BF3
Riktigt bra grafik, speciellt när man precis uppgraderade från ett gtx 570 till gtx 780!
Helikoptrarna känns mer tunga att styra, vilket är skönt då det var alldeles för lätta i BF3.

-
Alla buggar, jag vill inte åka runt med en prius tank..

En liten fråga också, är det någon som har någon koll ifall det finns claner i BF4 som kör 32 player? Vore jäkligt roligt!

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Känns som CoD med större banor Saknar BF3 känslan....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Just denna funktion är bara till för campare. En sniper snor med sig den enda helikoptern som finns på Zavod och campar sönder uppe på ett tak. Hur lyckas han med det? Jo, han låser den förbannade luckan och så kan han sitta där som ett fån och går inte att få tag i. Speciellt inte när motståndarens helikopterförare dels. är helt efterbliven och kraschar i närmsta träd och dels. vägrar gå ur helikoptern. Det märks att den som designade denna bana brukar spela som sniper när han spelar BF4.
Det borde iaf gå att spränga sönder den där plåtbiten men icke.. Inte ens en AT-raket från en halv meter spränger sönder den.

förstår vad du menar
skitkul att ta m82:an som brukar spawna där nedanför stegen sen gå upp på taket och låsa luckan efter sig, men det är jättelätt att bli dödad av helis och snipers där uppe, men det är lite väl bra att vaar där med en m82:a på rush.. det kan jag hålla med om, men sen finns det ju även tex sprängladdningar på endel banor, dörrar som bara går att öppna från en sida osv

edit : går ju förövrigt att kasta upp granater rätt enkelt ^^

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Battlepacks stör mig något så fruktansvärt!!!
Ge mig mina squad perks som vanligt tack!
Annars är jag mycket optimistisk, bortsett från buggar och medioker prestanda.

8.385/10

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

10/10 grymt spel helt enkelt!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Jag syftade på vi säger man kör ett game och efter gamet får man t.ex. 3000 exp så visar det att man går upp i rank men går man sen ut kollar på battlelog så har man inte gått upp i rank än, eftersom det visas som att alla som spelar har premium när statsen ska visas och därmed får 100% exp medan om man inte har premium får man bara 75% men det visas fortfarande som 100%.

Förklaring:
Kör ett game får 3000exp visar att du går upp i rank.(exp baserat på alla har premium 100%)
Går ut efteråt kollar battlelog fick du bara 2250exp(75% eftersom du inte har premium) och inte gått upp i rank.

Tycker det är extremt dåligt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar