Permalänk

Drivrutiner till moderkort?

Vilka drivrutiner måste jag installera för att mitt moderkort ska fungera som det ska? Jag formaterade i somras och har tappat intresse för datorer då jag börjat med bilar..
Iallafall är datorn min superslö vid uppstart och nu går det riktigt slött så tänkte formatera om men jag har vid förra formateringen misslyckats med att installera något med moderkortet för varje gång jag startar får jag att några drivrutiner inte kan köras eller liknande.. räcker det med nätvärkskortet ? eller? det funkar ju från scratch ändå?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Vill minnas att när jag formaterade förra gången så behövde jag inte installera så många drivrutiner alls. Kanske om något inte funkar alls att du kan installera nya, chipset drivern skulle jag ta ner för att vara på säkra sidan.

Om du har det moderkortet som du har i din signatur så finns dina drivrutiner här:http://www.asus.com/Motherboards/P8P67/#support

Permalänk
Skrivet av Potric:

Vill minnas att när jag formaterade förra gången så behövde jag inte installera så många drivrutiner alls. Kanske om något inte funkar alls att du kan installera nya, chipset drivern skulle jag ta ner för att vara på säkra sidan.

Om du har det moderkortet som du har i din signatur så finns dina drivrutiner här:http://www.asus.com/Motherboards/P8P67/#support

har formaterat nu men asus har ju så krångliga drivrutiner man laddar ner. massor av olika mappa med olika asussettups och krångel. klickade på alla installers och usb gick inte att installera stod att inte os stödes så nu får jag en ruta var gång jag startar datorn om någon asus ini setup..

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Det är i princip alltid den setup som ligger i första mappen du ska köra, inte eventuella setups som ligger i undermapparna.

Installera dessa:

1. Intel Chipset Software Installation Utility V9.3.0.1019 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit 7.(WHQL) - 259,62 MBytes
2. Intel Management Engine Interface V8.0.0.1262 for Windows 32/64bit XP & 32/64bit Vista & 32/64bit 7.(WHQL) - 46,73 MBytes
3. Intel(R) Rapid Storage Technology Driver Software V10.5.0.1026 for Windows Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL) - 251,86 MBytes
4. Realtek Audio Driver V6.0.1.6235 for Windows Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL) - 117,82 MBytes
5. Realtek RTL8111E LAN Driver V7.37.1229.2010 for 32/64bit Windows 7.(WHQL) - 18,77 MBytes
6. Renesas(NEC) USB3.0 Controller Driver V2.0.32.0 for Windows XP/Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL) - 7,42 MBytes
7. Atheros AW_AR3011 Bluetooth Driver Package V7.2.0.40 for 32/64bit Windows 7.(WHQL) - 319,83 MBytes

Drivrutinen för ditt grafikkort hämtar du på AMD alt. nVidias hemsida och den kan du installera som #4 innan drivrutinerna för ljudet.

För att förenkla det hela så kopierar du texten för varje nerladdning och döper om dom innan du börjar installera så slipper du bli förvirrad av de konstiga intetsägande namn de brukar ha som default. Du ser vilken nerladdning som är vilken genom att kolla storleken på den.

Permalänk
Medlem

https://www.dropbox.com/s/qg5dvjozowsdhze/ASUS.rar

Där har du dom fint uppackade och sorterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

har formaterat nu men asus har ju så krångliga drivrutiner man laddar ner. massor av olika mappa med olika asussettups och krångel. klickade på alla installers och usb gick inte att installera stod att inte os stödes så nu får jag en ruta var gång jag startar datorn om någon asus ini setup..

En bra sak att kolla är att du laddar ner drivrutiner för den Windows version som du har. Den setup du ska köra ligger i första mappen.