2X 760 snabbare än titan?

Permalänk

2X 760 snabbare än titan?

Godkväll!

Titta nyss igenom recensionen på 760 och enligt recensionen så ska två stycken 760s vara snabbare än ett titan.

http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...

vet att det inte är lika mycket minne. men dessa kan man få tag i för cirka 1,7 på EVGA shopen

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2761-KR&fa...

Men då är frågan till er, skulle man kunna köra på dessa två 760s och överklocka dem, ska ju faktsikt vattenkylas, så bör ju inte var några problem?

Samt hur ska detta kort fungera i cad,keyshot?

och räcker det med 2gb minne för 3 skärmar, eller ska jag köra på 4gb versionen?

vad tycker ni?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Ja, man kan köra två 760 och överklocka dem.

Vet ej.

Nej, det räcker inte med 2GB minne. Minnesbussen är också för smal för att utnyttja 4GB tillräckligt effektivt så det hjälper inte.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Ja, man kan köra två 760 och överklocka dem.

Vet ej.

Nej, det räcker inte med 2GB minne. Minnesbussen är också för smal för att utnyttja 4GB tillräckligt effektivt så det hjälper inte.

Tack för hjälpen! uppskattas!

Men då är alltså 760x2 bättre för 1920x1080 spelande då?

det lär man väl klara 2gb enkelt på?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk

Köp ett 780 på marknaden istället

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Köp ett 780 på marknaden istället

Nepp, kan få ett för 3,3 hos EVGA om jag nu vill de, Men... om verkligen två 760s klår ett titan, så kan man ju överklocka dessa riktigt rejält, med vattenblock förstås

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Köp ett 780 på marknaden istället

Håller med .
Plus 2 gig vram flaskar dig snart annars om du vill köra ultra på top spelen

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av NJB Mods:

Tack för hjälpen! uppskattas!

Men då är alltså 760x2 bättre för 1920x1080 spelande då?

det lär man väl klara 2gb enkelt på?

Om du vill köra Battlefield 4 i 1920x1080 Ultra kan du inte räkna med att 2 GiB räcker.

Men man måste såklart inte köra Ultra.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Håller med .
Plus 2 gig vram flaskar dig snart annars om du vill köra ultra på top spelen

Jo, men skulle inte två 760 prestera grymt bra för för 1080p?

Spelar inte alltid de mest grafikkrävande spelen, vill bara att korten ska kunna klara Renderingar och gaming.

Skrivet av HurMycket:

Om du vill köra Battlefield 4 i 1920x1080 Ultra kan du inte räkna med att 2 GiB räcker.

Men man måste såklart inte köra Ultra.

Jag tror nog att 760 4GB skulle kunna klara BF4 på ultra med 1080p och kanske inte 60 fps, ska ut på nätet och leta lite

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Nepp, kan få ett för 3,3 hos EVGA om jag nu vill de, Men... om verkligen två 760s klår ett titan, så kan man ju överklocka dessa riktigt rejält, med vattenblock förstås

Tex bf4 allt maxxat tar mkt minne. Frågan är hur långt klarar du dig på spelen som släppsom 6-12 mån, sen kan du få sli issue,driver problem osv med sli som du slipper med singelkort

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Samt stödjer inte spelet eller programet sli så står du där med 1 kort

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Tex bf4 allt maxxat tar mkt minne. Frågan är hur långt klarar du dig på spelen som släppsom 6-12 mån, sen kan du få sli issue,driver problem osv med sli som du slipper med singelkort

SLI/X-Fire problem har aldrig hänt mig så det är jag inte rädd för. Just nu så letar jag efter det grafikkort med mest bang for the buck för dessa tre ändåmål, Cad,renderingar,gaming.

Skrivet av Mogwaii:

Samt stödjer inte spelet eller programet sli så står du där med 1 kort

Har du rätt i.... Men jag tjänar en hel del pengar ändå....

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

keyshot använder cpun vid rendering så i det fallet spelar kortet inte någon roll.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Köp ett 780.

Visa signatur

CPU: i7 6700k @ 4.5 GHz ||GPU: EVGA GTX 1080 FTW ||PSU: EVGA 850W ||RAM: Crucial Ballistix Elite (8x2) ||MB:Asus z170 ||KYLNING: Custom cpu/gpu hardline tubing ||Lagring: EVO 850 1 TB - OCZ Agility 3 120 GB - WD blue 1 TB

Permalänk
Skrivet av daempull:

keyshot använder cpun vid rendering så i det fallet spelar kortet inte någon roll.

Då är det problemet löst!

tack för hjälpen!

Skrivet av ante9224:

Köp ett 780.

Du måste skriva ett argument, annars så känns det svårare för mig att välja...

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

du får räkna med moms/tull avgift btw

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig jag skulle säga detta men köp ett 7970 till istället.
Eller varför inte ett gtx 780 istället.

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk
Avstängd

Satsa på 2 770 4GB GDRRAM istället bättre än titan och GTX 780 TI
Till samma pris.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Godkväll!

Titta nyss igenom recensionen på 760 och enligt recensionen så ska två stycken 760s vara snabbare än ett titan.

http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...

vet att det inte är lika mycket minne. men dessa kan man få tag i för cirka 1,7 på EVGA shopen

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=02G-P4-2761-KR&fa...

Men då är frågan till er, skulle man kunna köra på dessa två 760s och överklocka dem, ska ju faktsikt vattenkylas, så bör ju inte var några problem?

Samt hur ska detta kort fungera i cad,keyshot?

och räcker det med 2gb minne för 3 skärmar, eller ska jag köra på 4gb versionen?

vad tycker ni?

Har du någon rabattkod eller nått på evga? När jag tittar på priserna så stämmer de ju inte alls med vad du säger?
Kortet du länka till först i tråden kostar 239eur * 9 = 2151

Billigaste 780-kortet jag hittade var: http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=03G-P4-2780-KR&fa... vilket kostar 4100:-

Eller är det jag som missar något? Är ju också helt klart sugen på ett nytt 780 för 3300:-

Visa signatur

✠ 4670K ✠ Asus Z87-A ✠ Intel 335 series 180gb ✠ Ballistix Sport 8gb ✠ Node 605 ✠ beQuiet 630 mod bronze ✠ Grafik pending ✠

Permalänk
Medlem

Som ovan har skrivit, höll precis på att skriva så själv! Hur gör du? Tar du på firma eller?

Permalänk
Skrivet av Orlaw:

Som ovan har skrivit, höll precis på att skriva så själv! Hur gör du? Tar du på firma eller?

Han kanske räknade på dollar och inte euro

Visa signatur

✠ 4670K ✠ Asus Z87-A ✠ Intel 335 series 180gb ✠ Ballistix Sport 8gb ✠ Node 605 ✠ beQuiet 630 mod bronze ✠ Grafik pending ✠

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av NJB Mods:

Jag tror nog att 760 4GB skulle kunna klara BF4 på ultra med 1080p och kanske inte 60 fps, ska ut på nätet och leta lite

Varför ens fundera på att nöja sig med någonting under 60 fps om man har råd med två 760?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av GunnarSvan:

Han kanske räknade på dollar och inte euro

Gunnar is right

Skrivet av Orlaw:

Som ovan har skrivit, höll precis på att skriva så själv! Hur gör du? Tar du på firma eller?

Skrivet av GunnarSvan:

Har du någon rabattkod eller nått på evga? När jag tittar på priserna så stämmer de ju inte alls med vad du säger?
Kortet du länka till först i tråden kostar 239eur * 9 = 2151

Billigaste 780-kortet jag hittade var: http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=03G-P4-2780-KR&fa... vilket kostar 4100:-

Eller är det jag som missar något? Är ju också helt klart sugen på ett nytt 780 för 3300:-

Satans... räknade med dollar..... då var det ändå lite kört.. men ändå.. Är ju grymt bra prestanda för pengarna

Skrivet av MrZodiak:

Satsa på 2 770 4GB GDRRAM istället bättre än titan och GTX 780 TI
Till samma pris.

Har du länk?

Skrivet av xeliaz:

Trodde aldrig jag skulle säga detta men köp ett 7970 till istället.
Eller varför inte ett gtx 780 istället.

Har ett 7970, Ska brodern få

Skrivet av hurrai:

du får räkna med moms/tull avgift btw

Det tror jag nog

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Jo, men skulle inte två 760 prestera grymt bra för för 1080p?

Spelar inte alltid de mest grafikkrävande spelen, vill bara att korten ska kunna klara Renderingar och gaming.

Jag tror nog att 760 4GB skulle kunna klara BF4 på ultra med 1080p och kanske inte 60 fps, ska ut på nätet och leta lite

Problemet med 760 är inte att det är för lite minne. Det är för liten minnesbuss, så det kan inte använda så mycket minne.

Även ett 760 med 4GB kan bara använda 2.7GB eller vad det är för att bussen är för smal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NJB Mods:

Tack för hjälpen! uppskattas!

Men då är alltså 760x2 bättre för 1920x1080 spelande då?

det lär man väl klara 2gb enkelt på?

Ska du spela i 1080p så räcker 2GB alla gånger i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Problemet med 760 är inte att det är för lite minne. Det är för liten minnesbuss, så det kan inte använda så mycket minne.

Även ett 760 med 4GB kan bara använda 2.7GB eller vad det är för att bussen är för smal.

Juste... nu känns det ju lite dumt gjort av Nvidia av att göra detta? varför ha en för smal minnesbuss och sedan göra mer mängder ram än vad den kan hantera? :S

Skrivet av Skuggan74:

Ska du spela i 1080p så räcker 2GB alla gånger i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör det? har du någon slags källa som kan typ klargöra att det är så?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av NJB Mods:

Juste... nu känns det ju lite dumt gjort av Nvidia av att göra detta? varför ha en för smal minnesbuss och sedan göra mer mängder ram än vad den kan hantera? :S

Det gör det? har du någon slags källa som kan typ klargöra att det är så?

För att locka kunder.

Permalänk
Medlem

Det är förstås bara en personlig preferens, men jag skulle nog offrat den där lilla prestandagnuttan, lagt mellanskillnaden, och skaffat ett Titan, om jag behövde den grafikprestandan. För mig är det helt enkelt inte värt allt det trassel som SLI/CF medför att spara de där kronorna på att köra två billigare kort parallellt, istället för ett ensamt dyrare kort.

Tänk också på strömförbrukning och i förlängningen värmeutveckling, och allt vad det medför. Två 760 lär alla gånger dra mer ström än ett Titan vid normalanvändning. Högre elräkning, dyrare kylutrustning, större och dyrare nätagg, mer buller, etc.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om du har ett 7970, varför köper du inte ett till för under 3000kr och ger ett 760 till brorsan???

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem

Men nu är ju TS ute efter att KLÅ Titan, inte att spela spel! Dessutom till att ha tjänat några kronor på det

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tja! Jag kör två st gtx 670 i sli (2 gb minne), och geforce experience ställde allt automatiskt på ultra med alla godsaker på max, o jag har ännu ej sett nån fps dipp i bf4 i 1080p/60fps! Har lirat ungefär 15 timmqr på olika banor/servrar med frapps på så uppgifterna är väl validerade:-)

Visa signatur

4670k, Gigabyte GA-Z87X-UD3H, Kingston Hyper X 2400Mhz 8 gb, Gigabyte 670 OC WF SLI, Corsair 800D, Samaung 128 Gb PRO systemdisk, Samsung 256 Gb EVO speldisk, Ett gäng WD Green som lager. Custom vattenkylning på cpu.