2X 760 snabbare än titan?

Permalänk
Medlem

Jajo nog var det lite överdrift men poängen kvarstår. Det är inte jättevärt att köpa 2gb när man ska köra dubbelkort. Då är 7970 med sina 3gb bra mycket säkrare.

Permalänk

Ajdå....

Jobbigt det blir, ska sluta hålla på med att ändra mig hela tiden!

Men en sista fråga!

om jag nu skulle köpa 3x 760s kan jag t ex välja att köra två kort på t ex gaming och det andra på rendering?

eller hur fungerar det?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Hade 560 SLI innan och hade för det mesta högre FPS än min kompis med ett 580.
Det är få spel som inte har stöd för SLI samt att BF3 på Ultras funkade jättefint med 2 gig ram. Inga fps drops man irriterade sig på iaf. GTX 760 funkar ännu finare än 560 så det lär inte bli några större problem.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:
Skrivet av DatorMuppen:

Om du har ett 7970, varför köper du inte ett till för under 3000kr och ger ett 760 till brorsan???

Tycker TS borde göra detta.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Ajdå....

Jobbigt det blir, ska sluta hålla på med att ändra mig hela tiden!

Men en sista fråga!

om jag nu skulle köpa 3x 760s kan jag t ex välja att köra två kort på t ex gaming och det andra på rendering?

eller hur fungerar det?

Jag skulle inte köpa tre st "budget" kort att köra i sli.

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Rigor:

Tycker TS borde göra detta.

Har du rätt i...Vi får se...

Tack!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Skrivet av Rigor:

Jag skulle inte köpa tre st "budget" kort att köra i sli.

Nej,MEN det jag hade tänkt mig då var att kunna använda 2 kort vid gaming när jag renderar som t ex

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Sen tull+moms = Tullen är runt 25% elr nåt? vet ej sen kmr moms på 17% tror jag det är

Så dina kort kmr landa på på runt :

2151 + 538 + 366 *2 = 6110kr

Prisvärt? nja tveksamt...

(Kolla vad tull+moms ligger på, då jag ej kmr ihåg dem ^^)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rigor:

Jag skulle inte köpa tre st "budget" kort att köra i sli.

Håller med här.

TS nu låter det lite som du redan bestämt dig och du får självfallet göra vad du vill, men tänk efter.
Att köpa två eller tre budgetkort och köra i SLI kan jag förstå OM man redan sitter på ett kort.
I ditt fall betyder det att du låser dig från möjligheten att kunna uppgradera utan att byta ut alla kort, köper du ett bra kort kan du köpa ett till likadant när du känner att det behövs.
Eftersom du ska vattenkyla kommer du få köpa 2-3 vattenblock + anslutningar möjligtvis backplates och även ha radiatoryta att kyla 3 kort, där tappar du en hel del pangar som du skulle kunna lägga på ett bättre kort.
Du kommer antagligen att stöta på SLI problem, hur kul är det att sitta med 3 vattenkylda kort när du måste testköra ett åt gången sen?

Du gör som du vill klart man vill få så mycket som möjligt för pengarna, men fundera på hur du gör om ett år när alla som köper 780/780ti/290/290x idag köper ett till på utförsäljning eller beggat. Det anser jag är det bästa bang for the buck.

Lycka till och lägg upp ett galleri på vattenkylningen sen

Permalänk
Medlem

3x SLI skalar inte så mkt att det är värt det, och vilket m-b ska du isf köra?
Som jag påpekat du har ett 7970 köp ett till mest prestanda för pengen och satsa stålarna på en rejäl vattenkylning istället

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Till alla som skriver att han skall köpa AMD kort, så tänk på att han skrev att han skulle rendera med datorn också, inte bara spela. Mycket enklare att köra med Nvidia CUDA kort än AMD med OpenCL, då det brukar vara betydligt mer problem med vilka renderingsmotorer som fungerar med OpenCL.

Och eftersom att han vill kunna använda datorn medan den renderar, så rekommenderas eventuellt SLI (kanske inte tri-SLI dock), så tänk gärna på det med.

AMD är tokigt prisvärda kort, men används nästan inte i med fotorealistiska 3d applikationer på grund av komplexitet. Så rekommendera helst Nvidia kort, även fast det kan ta emot.

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Jo ett Titan skulle inte vara fel, Sedan två 780s skulle inte heller va så fel....

Det är ju så sjukt svårt. Har ju en budget MAX 15K och då ska GPU,CPU,RAM,MOBO,GPU,HDD och SSD vara med.

Skicka ett PM om du fortfarande är sugen på ett Titan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Tack för hjälpen! uppskattas!

Men då är alltså 760x2 bättre för 1920x1080 spelande då?

det lär man väl klara 2gb enkelt på?

jag kör tre skärmar o gamear i 5760X1080 (2GB) och det går riktigt bra inta max inställning men mid iaf.