[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Medlem

Hmm, börjar inse att man skall vara glad. Har inte haft en crash på 3-4 dagar nu! Lite ljudbuggar har jag fortfarande. Och fylle Blur kom efter sista patchen, men inga krascher längre. Varför funkar det så bra för vissa och rent av kaos för andra?? Fattar inte...

Permalänk
Skrivet av palusa:

Vad är det som inte fungerar för folk? Craschar aldrig för mig.. Ni har väl sugiga datorer eller så craschar spelet för att ni gnäller så jävligt hela tiden. Ni är som småbarn dom flesta av er.. Lägger er på golvet och sparkar med benen och gråter när det inte blir som ni vill ..

För fan, dom kan väl inte fixa varenda bugg då dom själva inte kan testa varenda dator-konfig i världen..

Vill ni ha mindre buggar får ni väl gå över till konsol.

Haha klockrent!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Funkade fint innan patchen, kanske en eller två krascher per 6 timmar vilket är helt ok och har inte haft en enda krash sedan patchen.

Ni som har krascher kanske skall stänga av era överklockningar? Mitt 680 gtx funkar fint i alla andra spel ink bf3 på 1250 core 7000 minne men endast i bf4 tålde det inte den klocken. Så stäng av både cpu & gpu klock om ni har kraschproblem.

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Om ni kör med Windows 8 prova att lägga till origin games som undantag i defender (mse)

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

Haha klockrent!

Som jag skrev tidigare, det kraschar hej friskt på konsol också. Så hur gör vi nu tycker ni?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk

Det kraschar konstant på samma ställe för mig i singleplayer, lite störigt då det tar ca 15 min att komma dit och har spelat igenom banan 7! gånger nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lingen123:

Det kraschar konstant på samma ställe för mig i singleplayer, lite störigt då det tar ca 15 min att komma dit och har spelat igenom banan 7! gånger nu

genius!! haha

Visa signatur

13900k - GTX 4090 STRIX - 7600Mhz T-Force DDR5 - ASUS Z790 APEX - ASUS ROG Strix Helios - ASUS ROG THOR 1200 - Asus PG279QM 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Kraschar inte speciellt mycket sen jag bytte ut mitt trasiga RAM-minne. Bara nån enstaka gång under loading screen.

Men sudd-buggen gör mig galen.

En sån grej som gör spelet näst intill ospelbart för många borde de göra nått officiellt uttalande om. De får väl jobba över i helgen för att fixa problemet?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Som jag skrev tidigare, det kraschar hej friskt på konsol också. Så hur gör vi nu tycker ni?

Alla som vill kan komma och spela hemma hos mig, här är kraschfritt!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk

Nej fortfarande lika värdelöst. Hann spela en hel runda Conquest sen blev de domination och krashade 3min in efter mapbyte.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Hm, jag har inte kraschat på länge nu (ta i trä).. Mig veterligen ingen krasch sedan jag börjat köra x86, och inte x64.

Permalänk

Jag kan konstatera att BF4 har blivit värre nu... Jag hade inga problem innan men nu kraschar det ständigt! Himla tråkigt

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk
Medlem

Skulle säga att mitt BF4 krashar mer än vanligt. Hade helt krashfria spelkvällar innan patch, nu blir jag utkastad och har svårt att joina många servrar.

Så jävla värt spel. Sen skiter jag i att man godkänt deras avtal. Dom ska fan se till att produkten fungerar. Riktigt jävla lågt av Dice och EA. Säga vad man vill men blir inget mer releaseköp på deras pissiga spel iaf.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Hej det kom en stor uppdatering idag och undrar om folk har märkt någon skillnad?

Många av mina småfel är borta iaf. Vilket är trevligt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som verkar sitta och styra jet i en torktummlare?! hinner vara i en i en jet i ett par minuter innan det insjuknar i parkinson, så jävla irriterande. Har inte sedan patchen kunnat lira en exakt hel runda utan att det kraschar, så jävla roligt spel men ändå så jävla dåligt!

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

Verkar vara grova störningar ikväll. Har spelat tio rundor och samtliga har avbrutits.

"NOTICE: WE ARE CURRENTLY EXPERIENCING ATTACKS ON OUR INFRASTRUCTURE THAT IS IMPACTING ONLINE GAMEPLAY ON BF4 PC. WE ARE WORKING ON MITIGATING ACTIONS"

Permalänk

Helt otroligt, samma för mig o min polare, vi har lyckats köra klart EN runda av 10...wohoo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idiotech:

Verkar vara grova störningar ikväll. Har spelat tio rundor och samtliga har avbrutits.

"NOTICE: WE ARE CURRENTLY EXPERIENCING ATTACKS ON OUR INFRASTRUCTURE THAT IS IMPACTING ONLINE GAMEPLAY ON BF4 PC. WE ARE WORKING ON MITIGATING ACTIONS"

Jasså blir dom DDoS:ade. Så jävla irriterad man blir på snorungar som tycker det är roligt att förstöra.

Permalänk

har bara kraschat vid mapbyte aldrig mitt i en match, dock omformaterade jag nyss datorn så inge annat program som kan störa

Permalänk
Medlem

Den senaste patchen gör att jag lider av en ordentlig minnes läcka. Hinner spela 20-40min innan jag ligger uppe i ~16GB minnes användning och allt fryser. Tycks vara värst på banor med mycket luft/vatten strider så kan vara något med fordonen som buggar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

Spelade för första gången med nya patchen och för mig har det bara blivit värre. Kraschar betydligt mer frekvent än tidigare och min FPS har sjunkit något otroligt. Gick kort över till BF3....

...dra åt helvete vilken skillnad det var spelmässigt. Testade M16 och hade faktiskt svårigheter med att kontrollera rekylen. Y U DO DIS DICE?!?!

Permalänk
Medlem

Såg att de säljer ut spelet för runt 200 kr på vissa ställen nu men trotts det vet man inte om det är värt att köpa?

Jag spelar gärna city maps i BF3 och där går allt som det ska. Jag hade inte tvekan att köpa BF4 i vanliga fall men när man hör att det är så mycket problem så känns det fel att stoppa pengar till ett företag som skickar ut halvdana produkter. Spelet blir säkert bra längre fram men just nu låter spelet helt enkelt inte färdigt. Detta måste vara något de märkte av redan i sitt betatest!?

Finns det någon beta variant man kan prova innan man betalar för spelet? Känns ju bakvänt att betala för något som inte fungerar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Såg att de säljer ut spelet för runt 200 kr på vissa ställen nu men trotts det vet man inte om det är värt att köpa?

Jag spelar gärna city maps i BF3 och där går allt som det ska. Jag hade inte tvekan att köpa BF4 i vanliga fall men när man hör att det är så mycket problem så känns det fel att stoppa pengar till ett företag som skickar ut halvdana produkter. Spelet blir säkert bra längre fram men just nu låter spelet helt enkelt inte färdigt. Detta måste vara något de märkte av redan i sitt betatest!?

Finns det någon beta variant man kan prova innan man betalar för spelet? Känns ju bakvänt att betala för något som inte fungerar.

Vänta med att köpa/spela.

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen har varit helt åt skogen. Från att ha kunnat spela utan några problem så har spelet börjat krascha efter varje runda, och FPS-drops är tillbaka på ULTRA... suck!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Har nog faktiskt köpt mitt sista spel där EA är inblandade. Var väldigt sugen på kommande Titanfall men efter den här jävla releaseskandalen så ska jag faktiskt skita i det.

De har haft en jävla beta innan release, samt ett antal veckor som gått nu sedan release och krånglet är fortfarande åt helvete. Varför ska man betala för ofärdiga produkter? De har skött detta så jävla illa och till råga på allt så sitter spelsajterna inkl FZ mfl. bara och håller käften.

De borde ju stå på konsumenten, spelarens sida? Men inte ett jävla ljud där de skriver om hur illa denna release är skött! Däremot innan release så har de välvilligt sugit av EA/DICE med otaliga rapporter, tester och förhandstittar om hur jävla tjusigt och bra BF4 skulle vara! Fy fan...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Såg att de säljer ut spelet för runt 200 kr på vissa ställen nu men trotts det vet man inte om det är värt att köpa?

Jag spelar gärna city maps i BF3 och där går allt som det ska. Jag hade inte tvekan att köpa BF4 i vanliga fall men när man hör att det är så mycket problem så känns det fel att stoppa pengar till ett företag som skickar ut halvdana produkter. Spelet blir säkert bra längre fram men just nu låter spelet helt enkelt inte färdigt. Detta måste vara något de märkte av redan i sitt betatest!?

Finns det någon beta variant man kan prova innan man betalar för spelet? Känns ju bakvänt att betala för något som inte fungerar.

nej det finns inget Demo att spela.. du kanske har tur som vissa att spelet fungerar utmärkt.. lite av ett lotteri verkar det som. för mig kan man ibland spela bra länge på vissa servrar. andra kanske man klarar 10min. sen fryser datorn o soundloopar.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

De har haft en jävla beta innan release, samt ett antal veckor som gått nu sedan release och krånglet är fortfarande åt helvete. Varför ska man betala för ofärdiga produkter? De har skött detta så jävla illa och till råga på allt så sitter spelsajterna inkl FZ mfl. bara och håller käften.

De så kallade "betor" som släpps en månad innan release är ju inget annat än ett demo och försäljningstrick. Hur f-n ska de kunna ändra nåt på den korta tiden?! Spelet har säkert redan släppts för tryckning dessutom. Egentligen borde det inte överhuvudtaget få kallas beta tycker jag, iofs fyller det väl en funktion och det är att alla P12or kan lägga till i sin signatur "BF4 beta tester". Jo, tjenare....

En riktig beta för mig är en begränsad grupp som spelar och rapporterar problem fortlöpande till utvecklaren och detta sker i god tid INNAN spelsläpp så att utvecklaren har tillräckligt med tid och resurser att åtgärda de fel som betatestarna rapporterar.

Senaste patchen har för övrigt inte hjälpt ett dugg förutom att nu kraschar/restart det även i singleplayer. Spelade om Baku-banan tre gånger för att mitt i spelet så fick det för sig att starta om bara sådär.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Vissa delar av spelet förbättrades med patchen, men ljudloopkrashen är fortfarande kvar så jag undviker att spela dom tre banorna där den uppkommer. För mig är det Siege, Paracel och Dawnbreaker. Alla andra funkar dock.

Har kollat om det är grafikminnet som tar slut men det är det inte. Har mer tillgodo i minne på Paracel Storm än t.ex. Zavod 311 och den senare krashar aldrig. Krashar oklockat också. Bra temps, stabil dator i stress test osv.

Bara vänta antar jag.

Permalänk

Allt löste sig för mig! förutom den förbannat dåliga nätkoden...

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

För mig kraschar det nästan alltid när servern byter bana. Ibland mitt i en runda.
"Betan" fungerade betydligt bättre för mig.
Tyvärr gillar jag inte en enda bana i spelet så känns inte som om det spelar någon roll om dem får ordning på det.
Blir första BF spelet jag inte köper alla expansioner till. Man kanske skulle kolla upp om det finns någon aktivitet i BF2 istället.