[BF4] Har uppdatering löst problemen?

Permalänk
Avstängd

Ja, patchen var sådär :P.

Permalänk
Medlem

Fick avinstallera hela Battlefield 4 för att uppdateringen inte gick att ladda ner, och installera allting igen. Efter 3 timmars väntade hade jag laddat ner spelet, och hunnit testat 10 minuter ungefär innan jag var tvungen att stänga ner. Inga problem där men väldigt många verkar ha problem just nu.

DICE kontor de senaste veckorna?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem innan men nu blir jag utslängd hela tiden nästan.
Plus att bilden blir suddig imellan åt. Vilket är mycket störande >:/

Permalänk
Medlem

Jag dör ständigt av vad som låter som ett skott numera, men fienden behöver lika mkt bly som innan? :-S

Permalänk
Medlem

Krashar fortfarande... spelet stannar och ljudet loopas, eller vid mapbyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Jag är inte spelutvecklare så varför ska jag komma med en lösning?
Och klart som fan att vi ska klaga när vi betalt pengar för en produkt som inte fungerar.
Eller har vi betalt pengar för att klicka runt i battleloggen?

Inte första eller sista gången ett spel släpps helt trasigt.

om du får en defekt produkt av en återförsäljare, åker du då till återförsäljaren ursinnig och skriker i kassan att dom suger och inte jobbar 100% för kunden? Eller förklarar du vad som är fel på produkten samt kanske även visar det?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Jag är inte spelutvecklare så varför ska jag komma med en lösning?
Och klart som fan att vi ska klaga när vi betalt pengar för en produkt som inte fungerar.
Eller har vi betalt pengar för att klicka runt i battleloggen?

Inte första eller sista gången ett spel släpps helt trasigt.

Du godkände väl EA's avtal när du installerade det så svaret är tyvärr JA, du har köpt det du fick utan några som helst garantier att det skall fungera. Har inte läst BF4's avtal men det brukar vara en massa som från tar tillverkarens/utgivarens ansvar. Om du inte utnyttjade återlämningserbjudandet så kan du ju inte gnälla på EA/Dice.

Ge det lite tid så skall vi se att historien upprepas när BF5 släpps

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Du godkände väl EA's avtal när du installerade det så svaret är tyvärr JA, du har köpt det du fick utan några som helst garantier att det skall fungera. Har inte läst BF4's avtal men det brukar vara en massa som från tar tillverkarens/utgivarens ansvar. Om du inte utnyttjade återlämningserbjudandet så kan du ju inte gnälla på EA/Dice.

Ge det lite tid så skall vi se att historien upprepas när BF5 släpps

Svensk lag står väl över företagens EULA?

Permalänk
Inaktiv

Ska själv kolla om mitt funkar nu efter patchen. Hade 0 krasher innan patchen efter förra patchen. Ska blir spännande nu

Permalänk
Medlem

och nu mina "fiende" rör sig från punkt A till B i 0.0003 ms ? så less på detta.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem

DICE är upptagna med BF5

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Faktiskt så är det just det, Origin erbjöd pengarna tillbaka om man inte var nöjd. Krävs inte en vecka för att se att det är en hål i en tröja.

Antar du inte visste det då du inte skulle gjort den liknelsen annars.

Jag är fullt medveten om Origins Great game-garanti och vad den innebär, vilket du dock inte verkar vara.
Mer om det kan läsas här: https://www.origin.com/sv-se/great-game-guarantee

Är det för jobbigt kommer här grunderna:

"Du har rätt att returnera och få återbetalning för kompletta, nedladdade EA-spel (PC/Mac) som köpts via Origin inom 24 timmar från det att du startade spelet första gången, inom sju dagar från inköpstillfället eller inom sju dagar från spelets släppdatum (beroende på vilket som kommer först). Detta är ett komplement till dina vanliga returrättigheter."

Så jo, jag står fast vid min liknelse. Och även om jag nu hade väntat en vecka med att skicka in "tröjan" igen hade detta inte spelat någon roll, jag hade ändå fått en ny eller pengarna tillbaka. Inse att vi inte har samma konsumenträttigheter när det kommer till spel/film osv som vi har vid andra inköp.

Skrivet av Sjoooberg:

Fast en tröja kan du alltid se framför dig om det verkligen är hål i den eller inte, kanske skulle jämföra med typ ett paket flingor kanske.. Det kanske är en död gnagare där i, ingen som vet först den är öppnad!

Min tanke med tröjan var förvisso mer tänkt som ett onlineköp mer än ett inköp i en fysisk butik, men för all del kör på flingor om det känns bätte, eller ja vad som helst. Kontentan är ändå densamma, det går inte att undersöka ett spel på samma vis som man kan göra med en fysisk produkt.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Nätkoden behöver ju verkligen fixas helt klart. Dock är detta ett icke-problem då man inte kan hålla sitt spel vid liv tills man får syn på en fiende. Kraschar inom ett par minuter efter att jag går in på en ny server.

Jäkla synd att det ska va så här för när man väl lyckas komma in på en bra server/inte kraschar så är det faktiskt ett riktigt bra lir.

Permalänk
Medlem

Kraschar fortfarande, men bara när jag spawnar på squad-members, sålänge jag håller mig till att spawna på baser så funkar det bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Svensk lag står väl över företagens EULA?

Yes, men vilka argument hade du tänkt köra mot EA?

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kompressor:

Så jo, jag står fast vid min liknelse. Och även om jag nu hade väntat en vecka med att skicka in "tröjan" igen hade detta inte spelat någon roll, jag hade ändå fått en ny eller pengarna tillbaka. Inse att vi inte har samma konsumenträttigheter när det kommer till spel/film osv som vi har vid andra inköp.

Ja? Du köper en trasig tröja, du får pengarna tillbaka. Du köper ett trasigt spel, du får pengarna tillbaka.

Permalänk
Skrivet av SweFox*:

Ja? Du köper en trasig tröja, du får pengarna tillbaka. Du köper ett trasigt spel, du får pengarna tillbaka. Vad är det jag missar i din poäng?

Ännu en gång:

"Du har rätt att returnera och få återbetalning för kompletta, nedladdade EA-spel (PC/Mac) som köpts via Origin inom 24 timmar från det att du startade spelet första gången, inom sju dagar från inköpstillfället eller inom sju dagar från spelets släppdatum (beroende på vilket som kommer först). Detta är ett komplement till dina vanliga returrättigheter."

Så nej, jag kan inte få pengarna tillbaka eftersom det:

a: Gått mer än 24 timmar efter att jag startade spelet
b: Jag inte har köpt spelet direkt via Origin

Hade jag i min bransch gjort ett lika dåligt jobb som hittills är gjort med BF4 hade jag inte fått fler jobb. Jag vet inte med dig, men betalar jag för en vara/tjänst förväntar jag mig också att få valuta för pengarna. Och det minsta man kan begära är väl att det ska fungera att använda det man köpt?

Jag släpper detta nu då vi inte kommer längre

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kompressor:

b: Jag inte har köpt spelet direkt via Origin

Då får du skylla dig själv.

Permalänk
Medlem

Jag gillar uppdateringen skarpt! Bara skaffa win8 nu då!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte fungerar för folk? Craschar aldrig för mig.. Ni har väl sugiga datorer eller så craschar spelet för att ni gnäller så jävligt hela tiden. Ni är som småbarn dom flesta av er.. Lägger er på golvet och sparkar med benen och gråter när det inte blir som ni vill ..

För fan, dom kan väl inte fixa varenda bugg då dom själva inte kan testa varenda dator-konfig i världen..

Vill ni ha mindre buggar får ni väl gå över till konsol.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Det enda patchen gjort för mig är att spelet hakar upp sig nu när folk försöker revive'a mig. Gubben bara ligger kvar och skylten om accept/deploy är kvar på skärmen.

Som någon skrev, DICE är nog redan igång med Battlefield 5. Installerar fan BF2 + PR snart istället och ger upp skiten.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Installerar fan BF2 + PR

Och tortera sig med sådant skräp, usch.

Då kan man spela ARMA III.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vad är det som inte fungerar för folk? Craschar aldrig för mig.. Ni har väl sugiga datorer eller så craschar spelet för att ni gnäller så jävligt hela tiden. Ni är som småbarn dom flesta av er.. Lägger er på golvet och sparkar med benen och gråter när det inte blir som ni vill ..

För fan, dom kan väl inte fixa varenda bugg då dom själva inte kan testa varenda dator-konfig i världen..

Gråter och gråter, jag har _aldrig_ haft ett krashande spel innan BF4, har haft samma inställning som du tidigare.
Men nu är man ju hjälplös, skiten krashar som sagt för mig när jag spawnar på en squad-member, men inte annars.
Dock även ibland vid byte av bana, och då verkar halva servern åka ut.

Så detta verkar ju rätt djupt rotat i spelet.
Det festliga var även att jag lyckades spela utan problem i ungefär en vecka efter release, sen så började problemen helt omotiverat i söndags.

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Jävla vilken låg nivå det blir här nu haha!

Koola ner dig DICE har inte ens hunnit testa igenom spelet tillräckligt så att börja vråla likt en idiot i tråden gör inte mycket.

Fö spelade nyss 8min på Sweclockers HC Conq innan vad jag gissar var servern som crashade eller så fick jag bara en random DC.
Ingen ljudbugg iaf.

Permalänk
Medlem

Hela servern kraschar vid varenda banbyte och jag har fått samma röda blur som många andra. Brukar hålla mig ifrån att klaga men detta är riktigt dåligt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nix, samma problem. Tillbaka till ritbordet Dice!

Permalänk
Medlem

Sämre FPS och mer krasher samt mer buggar. Grym patch DICE.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Hela servern kraschar vid varenda banbyte och jag har fått samma röda blur som många andra. Brukar hålla mig ifrån att klaga men detta är riktigt dåligt faktiskt.

"WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE."

testa o läs vad dom skriver ut?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vad som inte fungerar? Spelet? Tycker det framgår ganska tydligt. Känn dig istället lyckligt lottad att spelet fungerar problemfritt för dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldarion:

Snälla, kära, nån. Tig. Känn dig istället lyckligt lottad att spelet fungerar problemfritt för dig.

Många lyckligt lottade isf.