Permalänk
Medlem

Catalyst Control Center

Av någon anledning kan jag inte installera CCC på min A:\ drive. Inte på någon annan drive än C:\ för att vara mer precis. Efter att ha dualbootat Windows 7, och Windows 8 ett tag, så kände jag att jag inte behövde Windows 7 längre. Med Windows 8 liggandes på en annan SSD ( Jaa, jag är fett cool som har två SSD jag vet ), och därför också en annan partition så har jag inte längre kvar min C:\ drive. När man sedan försöker installera CCC på en annan disk än C:\ så får man ett felmeddelande, "Invalid Folder" om jag inte minns fel.

Min tillfälliga lösning är att jag har delat in en av mina diskar i två partitioner, och har därför en C:\ drive där jag har installerat CCC. Men jag tror inte allt har gått riktigt rätt till, eftersom att bara cirka 40MB har används upp av min C:\ drive (och så vitt jag vet så är CCC lite större än så).

Hittade inget på Google, och undrar därför om någon här har någon erfarenhet av detta. Skulle vilja ha någon bättre lösning så att säga.

Tack på förhand // Mikael

Visa signatur

"Certainly avoid yourself. He is a newbie and might not realize it. You'll hate his code deeply a few years down the road." - Sortie