Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Permalänk
Melding Plague

Hög felfrekvens för Playstation 4 enligt kunder på Amazon

Efter lanseringen av Playstation 4 i USA och Kanada inkommer mängder av rapporter om trasiga spelkonsoler. Hos e-handlaren Amazon berättar många kunder om problem.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolgrävare

Därför man alltid väntar på en ny patch eller en ny version av konsolen innan man skaffar next gen!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Tänk så fel det blir när Sony tvingar ut nästa generations opolerade spelkonsoler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Tänk så fel det blir när Sony tvingar ut nästa generations opolerade spelkonsoler!

Tvingar ut?

Permalänk

Vad säger det där egentligen? över 1 miljon sålda PS4 och ett par hundra knatar sig in på Amazon och vetelera sin frustration över sin trasiga konsol. Hur många fullt fungerande konsoler får inget omdöme alls? Failure Rate lär ju knappast vara runt 50% då torde man ju hört lite mer om det..

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Tvingar ut?

Har man så många som får en defekt konsoll kan man nog anta att de har skippat något steg i processen så ja, tvingar ut...

Permalänk
Medlem

Har alltid varit i köpkön direkt när ny gen släppts, förutom denna gången just p.g.a sådana här saker. Fabriksfel, buggar och något dålig mängd spel vid release. Kommer garanterat bli ett PS4 när man märker att de dels benat ur alla ev. problem men även när en större mängd intressanta spel finns tillgängliga.

Fram tills dess är jag nöjd med PS3 och Beyond: Two souls(just nu iaf).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Det där säger ju ingenting. Hade jag fått en defekt PS4 hade jag också gått in på sidan och klagat. Hade jag däremot fått en fungerande maskin hade jag suttit och gameat.

Permalänk
Medlem

RROD sony edition!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nypifisel:

Vad säger det där egentligen? över 1 miljon sålda PS4 och ett par hundra knatar sig in på Amazon och vetelera sin frustration över sin trasiga konsol. Hur många fullt fungerande konsoler får inget omdöme alls? Failure Rate lär ju knappast vara runt 50% då torde man ju hört lite mer om det..

Tyvärr är det enbart de som har något negativt om produkten som faktiskt skriver något på internet, och detta gäller även för flera andra produkter också. T ex nyligen lanserat BF4 där det ser ut som om alla som har köpt de sitter på Battlelog och skriver skit, medans de som det faktiskt fungerar bra för faktiskti nte gör det, utan spelar och har kul istället.

Dock är det synd att det inte fungerar för alla, och man hoppas att det fixar sig. Men det ska bli intressant att jämföra detta med Xbox One releasen senare, då Xboxen har fått så mycket dålig media rappotering. Kommer lanseringen vara bättre än med PS4? Kommer några enheter inte fungera?

Permalänk
Medlem

Direkt missvisande skrivet av Sweclockers. Det är alltså 30-40 % av de köpare som KOMMENTERAT, inte 30-40 % av samtliga köpare. Som vi alla vet hörs alltid missnöjda kunder mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Känns som väldigt överdrivna siffror men det verkar helt klart vara ett stort problem. Hoppas Sony lyckas lösa det på något bra sätt.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Citat:

Närmare 40 procent av kunderna som inhandlat Playstation 4 i paket med Battlefield 4 rapporterar om fel medan motsvarande siffra är cirka 30 procent för standardutgåvan.

Det där är ju skrivet som att det är en 30-40% failure rate på de konsollerna Amazon sållt. Men fallet är ju sådant att 30-40% av de som skrivit en recension rapporterar om fel. Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Har man så många som får en defekt konsoll kan man nog anta att de har skippat något steg i processen så ja, tvingar ut...

Eller så är det som med i princip alla j*vla första utgåvor... KÖP DEM INTE. Nu är ju inte ens procenttalen på felen särskilt höga ens med personerna på Amazon. Tvinga ut är en totalt felaktig term att använda i detta fallet.. Vad skulle man kalla de konstanta döda 360 konsolerna under alla åren då?

Permalänk
Medlem

Det är lättare att klaga än att ge beröm

Det är ju dock så att de som fått felande produkter oftare gör reviews, än de som fått produkter som fungerar som kunden förväntat sig.. Så gör jag i alla fall.
så antagligen stämmer inte den höga felfrekvensen riktigt..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av xyllian:

Det där är ju skrivet som att det är en 30-40% failure rate på de konsollerna Amazon sållt. Men fallet är ju sådant att 30-40% av de som skrivit en recension rapporterar om fel. Eller?

Det var en dum formulering, jag fixar!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Och man tycker AMDs launch var dålig, det är ju helt sjukt att Sony har så dålig kvalitetskontroll.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Eller så är det som med i princip alla j*vla första utgåvor... KÖP DEM INTE. Nu är ju inte ens procenttalen på felen särskilt höga ens med personerna på Amazon. Tvinga ut är en totalt felaktig term att använda i detta fallet.. Vad skulle man kalla de konstanta döda 360 konsolerna under alla åren då?

Det var tider det! Nu är det andra tider

Håller tummarna att min Xbox One som kommer 22:e är felfri.... Nått säger mig att MS har tänkt till denna gång men återstår att se!

Permalänk
Medlem

Enda gången aftonbladet någonsin skrivit något ens i närheten till vettigt:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article17862519.a...

Men enligt de så beror de trasiga enheterna på att arbetare i fabriken som tillverkar enheterna förstör de med flit i ren protest mod dåliga arbetsförhållanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Det där är ju skrivet som att det är en 30-40% failure rate på de konsollerna Amazon sållt. Men fallet är ju sådant att 30-40% av de som skrivit en recension rapporterar om fel. Eller?

Exakt min poäng också. Ett par hundra har lämnat omdömen men det säger inte ett skit om hur många som köpt.

Det är klart det kan vara frustrerande om ens nya nextgen konsoll buggar ur ibland men jag tycker man ska ha lite distans till sånt här. Ju mer avancerade konsollerna blir desto högre är risken för fel. Tyvärr. Det måste inte alltid vara så men i konsollvärlden tycker jag det känns så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Som glad PC-spelare och entusiastisk åsåkdare till flaming-kriget som uppstår i alla nyheter om någon av de två nya konsolerna tycker jag att det är humostiskt att se hur många försvarar den här typen av nyhet. Jag vet att det generellt sett är Sony-sidan som gillar att tracka ner riktigt jävla rejält på alla små snedsteg som Microsoft gör, medan det är mer återhållsamt från andra hållet.

Permalänk
Medlem

Lite OT men ofta man tar betalt för en förhandsbokning btw?

http://m.sweclockers.com/marknad/87606

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Och man tycker AMDs launch var dålig, det är ju helt sjukt att Sony har så dålig kvalitetskontroll.

Fast vad är det som sitter innanför skalet i PS4? Både CPU och GPU från AMD.

Men vilken det nu är som är ansvarig så är jag glad att jag avbokade mitt PS4. Blir till att vänta innan det börjar komma bra spel, och då är nog detta problem löst för länge sen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av excepto:

RROD sony edition!

Jag skulle säga BLOD, Blue Led of Death. Låter väl fränt? xD Alternativt Light istället för Led.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Lite OT men ofta man tar betalt för en förhandsbokning btw?

http://m.sweclockers.com/marknad/87606

Det ser du la att han gör, ofta alltså, han har ju gjort det en gång redan :). Webhallen i sig gör inte det.

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Fast vad är det som sitter innanför skalet i PS4? Både CPU och GPU från AMD.

Men vilken det nu är som är ansvarig så är jag glad att jag avbokade mitt PS4. Blir till att vänta innan det börjar komma bra spel, och då är nog detta problem löst för länge sen.

De luktar fanboy

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Av bilden att döma var det 178 personer som gav 1 stjärna? Utav 1 miljon sålda enheter? Ja, blås i stora varningstutan....

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

När det gäller sådan här saker så tar jag denna nyhet med en nypa salt.Det är nu när jag kolla på amazon 131 personer som fått en dålig enhet. och det är oftas de som är missnöjda som hör av sig. Väldigt så hör av sig om det väl funkar. sen kan man ju funder hur många amazon har lyckats säja. Av den 1000000 konsoler så kanske amazon har sålt 200000? Detta skulle betyda en failurerate på 0,000655%

Men ja den som lever får väl se. Var lite får en olustigt att tänka på xbox360 i alla fall

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Av bilden att döma var det 178 personer som gav 1 stjärna? Utav 1 miljon sålda enheter? Ja, blås i stora varningstutan....

128 av de knappt 400 som pallat skriva en review. Eller tror du alla en miljon konsoler såldes via amazon med krav på recensionsskrivande direkt?

Skrivet av Sifear:

När det gäller sådan här saker så tar jag denna nyhet med en nypa salt.Det är nu när jag kolla på amazon 131 personer som fått en dålig enhet. och det är oftas de som är missnöjda som hör av sig. Väldigt så hör av sig om det väl funkar. sen kan man ju funder hur många amazon har lyckats säja. Av den 1000000 konsoler så kanske amazon har sålt 200000? Detta skulle betyda en failurerate på 0,000655%

Men ja den som lever får väl se. Var lite får en olustigt att tänka på xbox360 i alla fall

Matte? Gör om den beräkningen och räkna med att inte alla går in på amazon för att ge en review för att få en bättre siffra, om datan är korrekt från första början.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk

Kan ju vara så att dom sätter betyget efter BF4 också. Det var ju fler låga betyg i den bundlade versionen