Permalänk
Medlem

Fyfan vad jobbigt att vara utan piltangenterna. Måste vara jobbigt när man navigerar i kataloger på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedMoley:

Påminner en del om mitt Ducky Mini. Har också vita keycaps men har inte bytt ut alla.
Har också gjort ett handledsstöd av ett hyllplan. Köpte en billig ekskiva (för konsollhyllor) på Cheapy.

http://farm6.staticflickr.com/5539/10531171953_4c25aa7b7e_z.j...

Gillar faktiskt mer och mer trä som ett alternativ till de andra som jag har som är i läder (är personligen inte alls förtjust i de som är gjorda i blank plast/plexi).

Har dock varit lite mer lat/ohändig än er andra och köpt ett antal färdiggjorda ifrån Filco.

Här är ett av mina i 60%:ig storlek framför mitt Ducky Mini på jobbet:

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Har funderat ett tag på att köpa ett cm storm quickfire ultimate,men undrar ifall det är vettigare att spara lite till och köpa t.ex. ett ducky tangentbord

Permalänk
Medlem

Woooh, lite sugen man blev på ducky mini nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blåbärskungen:

Har funderat ett tag på att köpa ett cm storm quickfire ultimate,men undrar ifall det är vettigare att spara lite till och köpa t.ex. ett ducky tangentbord

Bägge är bra. CM Storm är grymt prisvärda (och mycket bättre kvalitet än tex Steel eller Qpad), men Ducky har ytterligare lite högre kvalitet på bygget. Den störtsta fördelen med Ducky är dock att de finns i varianter med PBT-tangenter.

Har du råd: kör på ett Ducky med PBT. Om inte så kommer du ändå bli nöjd med ett CM Storm.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Bidrar också lite med mina t-bord!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk

Mitt tangentbord, har skrivit en post om det här.

#14147618

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av JensBond93:

Roligt tangentbord men byt så vi bara ser tangentbordet och inget annat trams! ja du vet vad jag menar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Fick ett paket från keypop.net idag

[url="http://www.flickr.com/photos/106699105@N06/11188884735"]

[/url

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem

Cherry MX Blue brytare med RA2.0 caps testas idag

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Skrivet av _robban:

Vad är det här för tangentbord? Har försökt hitta ett vitt iso-tangentbord utan numpad ett tag nu.

Permalänk

Ser ut som ett Ducky G2PRO tenkeyless som är målat!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikBengtsson:

Vad är det här för tangentbord? Har försökt hitta ett vitt iso-tangentbord utan numpad ett tag nu.

Skrivet av Leedogustav:

Ser ut som ett Ducky G2PRO tenkeyless som är målat!

Det är ett moddat Coolermaster Quick Fire Rapid. Plate bakom tangenter målat matt svart, har bytts brytare så det är MX Blue istället för MX Red, ESC är dock MX Green. Har tre st chassi toppar och det som är på bilden är mycket riktigt målat vitt men har även ett rött och ett stålgrå.

Damn... har allt för många brädor nu alltså. Har brädor nu med bruna, blå, röda, svarta, mix med alla på ett och samma... Måste börja göra mig av med lite tror jag...

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

byt så vi bara ser tangentbordet och inget annat trams! ja du vet vad jag menar!

Nej? Vad syftar du på nu?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av 0035:

Nej? Vad syftar du på nu?

Han har redan bytt! trycker du på länken i mitt citat så ser du vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Han har redan bytt! trycker du på länken i mitt citat så ser du vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Vafan LOL

Fast det tangentbordet går inte av för hackor

Permalänk

Någon som vet vart man kan köpa lite finare/roligare usb-sladdar till sitt tangentbord? Med sleeve och coil, typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Han har redan bytt! trycker du på länken i mitt citat så ser du vad jag menar.

Skickades från m.sweclockers.com

Där ser man vad han använder sina två skärmar till ;), konstigt val och motiv att fotografera vid när man ska visa upp ett i övrigt intressant tangentbord :p.

Permalänk
Medlem

Jag måste få ur mig detta annars blir jag tokig. Jag har läst information om tangentbord och fram för allt tittat igenom trådar (här på forumet, men även på de för mig helt nya forumet Deskthority och geekhack) där folk visar upp sina tangentbord (och hela skrivbord för den delen) hela dagen idag och jag har blivit helt sanslöst pepp på att göra något med mitt tangentbord, eller kanske till och med skaffa nytt och pula med. Vilken jätteskillnad det kan göra om man får till det!

MEN... vad i hela helvete gör folk!? Jag blir tokig på folks förkärlek för att efter ha lyckats sätta ihop ett skitsnyggt tangentbord med slicka utseenden, och verkligen tänkt länge och väl på färgschema för tangenterna, och så avslutar de med en ESC-tangent som ser ut som något katten släpat in. Fullständigt horribla färger som inte passar till resten av bordet över huvud taget och inte sällan med någon jävla gargoylefigur eller nå'n skit på. VA!?! Jag fattar inte...

*andas andas* haha

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av kakua:

Jag måste få ur mig detta annars blir jag tokig. Jag har läst information om tangentbord och fram för allt tittat igenom trådar (här på forumet, men även på de för mig helt nya forumet Deskthority och geekhack) där folk visar upp sina tangentbord (och hela skrivbord för den delen) hela dagen idag och jag har blivit helt sanslöst pepp på att göra något med mitt tangentbord, eller kanske till och med skaffa nytt och pula med. Vilken jätteskillnad det kan göra om man får till det!

MEN... vad i hela helvete gör folk!? Jag blir tokig på folks förkärlek för att efter ha lyckats sätta ihop ett skitsnyggt tangentbord med slicka utseenden, och verkligen tänkt länge och väl på färgschema för tangenterna, och så avslutar de med en ESC-tangent som ser ut som något katten släpat in. Fullständigt horribla färger som inte passar till resten av bordet över huvud taget och inte sällan med någon jävla gargoylefigur eller nå'n skit på. VA!?! Jag fattar inte...

*andas andas* haha

Det har att göra med att det är status att ha sådana knappar då de är svåra att få tag på. Fastnade själv lite i det där men har alltid dragit mig från att bryta färgtemat, vilket jag inte gör nu längre heller.

Men nu har du ett kortfattat svar iaf. Observera att många av de där knapparna går loss för 100-300 USD STYCK på begagnat marknaden då det oftast inte finns många att tillgå.

Permalänk
Medlem

Jag vet, to each his own och allt det där. Men redan förkärleken för att ha en ESC tangent i en helt egen färg som inte går igen någon annanstans på tangentbordet känns väldigt knepigt tycker jag själv. Och röd; varför skall den nästan alltid vara just röd?

Men när jag nu fått det ur mig så är det skitsnygga tangentbord väldigt många fått ihop. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det tidigare. Det gör jag nu, och jag är inte riktigt säker på att det är helt nyttigt.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det har att göra med att det är status att ha sådana knappar då de är svåra att få tag på. Fastnade själv lite i det där men har alltid dragit mig från att bryta färgtemat, vilket jag inte gör nu längre heller.

Men nu har du ett kortfattat svar iaf. Observera att många av de där knapparna går loss för 100-300 USD STYCK på begagnat marknaden då det oftast inte finns många att tillgå.

Åh okej, det låter i mina öron endast som ytterligare en anledning att aldrig någonsin göra det. Men jag uppskattar svaret.
För övrigt har jag tittat lite på dina projekt och inspirerats. Så om jag dras ned i fördärvet nu så hoppas jag att du känner dig skyldig.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

MEN... vad i hela helvete gör folk!? Jag blir tokig på folks förkärlek för att efter ha lyckats sätta ihop ett skitsnyggt tangentbord med slicka utseenden, och verkligen tänkt länge och väl på färgschema för tangenterna, och så avslutar de med en ESC-tangent som ser ut som något katten släpat in. Fullständigt horribla färger som inte passar till resten av bordet över huvud taget och inte sällan med någon jävla gargoylefigur eller nå'n skit på. VA!?! Jag fattar inte...

Håller faktiskt med dig en hel del i vad du skriver ovan.

Här lägger många ner hundratals kronor på att få grymt sköna, och ofta snygga, tangenter i dyra material som tjock PBT, och sedan avslutar man hela kreationen med att byta ut vissa av tangenterna till billiga-ABS-varianter (oftast Esc, WASD eller mellanslag).

Fick med några alternativa Esc och WASD till vissa av mina Ducky-tangentbord (med PBT) eller separata PBT-set, och testade byta Esc. Tyckte personligen att det blev bara fulare, samt att det blev grymt skumt och oskönt att trycka på billiga ABS-plast-tangenter när man har övriga knappar i grymt skön PBT. Tog inte många sekunder innan de åkte bort igen.

Men... även om vi inte gillar eller förstår det riktigt; den stora fördelen är ju just att folk kan sätta ihop och utforma sina tangentbord som de själva vill - och vi alla har ju olika smak (vilket klart avspeglas i sådanan här fall)!

Så "njut" av variationen som finns, och välj sedan något som du själv trivs att skriva på och som du själv tycker ser snyggt ut!

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Absolut, jag skrev det med glimten i ögat. Självklart skall man göra precis som man vill och känner för. Jag förstår det inte alls själv dock.

Visa signatur

Chassi: Antec P183; Chassifläktar: (3 st) Nexus Real Silent 120 mm; Nätaggregat: Corsair 650TX; Moderkort: Asus P5Q Pro; Processor: Intel Core 2 Duo 3GHz; Processorkylare: Noctua NH-U12P; Grafikkort: Asus Radeon HD 4850 HTDI 512MB; Grafikkortskylare: Arctic Cooling Accelero Twin Turbo; Internminnen: (2 st) Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2GB; Tantentbord: Filco Majestouch 2 TKL (cherry mx brun)

Permalänk
Medlem

Inte heller jag har (ännu?) förstått storheten med dessa skulpterade ESC knappar som bryter hela harmonin med resten av layouten och att de sen kan rassla iväg i pengar utav bara fasiken är för mig ännu mer märkligt, men men tur är väll det att vi alla är olika för gudars vad trist det hade varit annars

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakua:

Jag vet, to each his own och allt det där. Men redan förkärleken för att ha en ESC tangent i en helt egen färg som inte går igen någon annanstans på tangentbordet känns väldigt knepigt tycker jag själv. Och röd; varför skall den nästan alltid vara just röd?

Men när jag nu fått det ur mig så är det skitsnygga tangentbord väldigt många fått ihop. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på det tidigare. Det gör jag nu, och jag är inte riktigt säker på att det är helt nyttigt.

Förr i världen (läs 60-, 70-, och 80-talet) var det relativt vanligt med funktionstangenter i olika kontrastfärger – till exempel rött. Generellt var formgivningen av tangentbord lekfullare förr, innan någon bestämde att alla i världen nog helst vill ha hårdvara helt i beige. ಠ_ಠ

För mig personligen är det helt enkelt en kul detalj – jag har helst inte ett tangentbord fyllt av spejsade 'roliga' tangenter, men någon enstaka är ett tacksamt sätt att liva upp något som annars är ganska tråkigt. Lite samma sak som när en relativt stram utstyrsel, typ kostym, görs subtilt personlig med låt säga manschettknappar gjorda av kretskort.

Så här kunde det se ut på den gamla goda tiden:

Visa signatur

Intel NUC Coffee Lake I7-8559U | Thinkvision P27u | Shiit Fulla 2| Beyerdynamic DT 770 80 Ohm | WhiteFox gen 1 | Ducky Secret M | Lenovo Thinkpad x280

Permalänk
Medlem

Edit: Felpost

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B550M-PLUS ~ AMD Ryzen 5600 XT ~ ASUS TUF Gaming AMD Radeon RX 6800
Corsair Vengeance LPX Red 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR4 ~ Samsung SSD 860 EVO M.2 1TB
Corsair RM750 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Är det någon som är villig att sälja sitt mellanslag från Ducky Mini, hojta till!!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Är det någon som är villig att sälja sitt mellanslag från Ducky Mini, hojta till!!

Du kanske redan har koll på det, men tänkte om inte annat bara tipsa om att de flesta normala mellanslagstangenter passar fint på Ducky Mini. I värsta fall kan du köpa ett helt set (tex för Ducky Shine) och ta mellanslagstangenten där ifrån. Eller ännu snyggare; byta ut alla då de på Mini:t har lite halvful font och inte heller är av högsta kvalitet.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Du kanske redan har koll på det, men tänkte om inte annat bara tipsa om att de flesta normala mellanslagstangenter passar fint på Ducky Mini. I värsta fall kan du köpa ett helt set (tex för Ducky Shine) och ta mellanslagstangenten där ifrån. Eller ännu snyggare; byta ut alla då de på Mini:t har lite halvful font och inte heller är av högsta kvalitet.

mvh,
martin

Meningen var att jag skulle få en Mini tangent till mitt Shine 3 då Minis mellanslag enligt min mening är snyggare

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler