Vill ha bättre ljud på jobbet - Peltor radio

Permalänk
Medlem

Vill ha bättre ljud på jobbet - Peltor radio

God kväll.

Använder http://www.clasohlson.com/se/H%C3%B6rselskydd-Peltor-Radio/40-8046 på jobbet. Lurarna jag har för tillfället är ca 3 år gamla.

Nyligen la högtalaren av i ena kåpan om man lyssnar på radio (spotify via mobilen ger ljud i båda). Hört att dessa lurar har någon decibelspärr och jag tycker om att ha hög volym på min musik så jag inte hör diverse maskiner/medarbetare, dock kan jag med de gamla lurarna spela rätt högt. Annat var det när jag testade att byta till nya fräsha lurar härom veckan, ljudet i dem var otroligt lågt så jag behöll mina gamla då jag ändå inte lyssnar på radio utan bara kör spotify.

Tanken jag fick var då att det hade ju vart sjukt härligt att stå och jobba med ett par slutna lurar som har bra högtalare osv och är gjorda för musik och kan spela hög volym men som samtidigt stänger ute mycket skarpa ljud och buller. Lurarna måste även vara tåliga mot diverse stänk av vätskor och inte vara klent byggda.

Sammanfattat finns det lurar som är byggda för att arbeta med och har bättre ljud än Peltors ? Radio är oviktigt, bara 3,5mm ingång som jag behöver.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns 2 huvudanledningar till att inte spela tokstarkt.
1. Det är ett hörselskydd du avser, inte en hörselförstörare.
2. Det innebär en stor olycksrisk att bli avskärmad mot omgivningen.
För övrigt låter Peltors hörselskydd inte dåligt utan de klår många billiga hörlurar även på ljudkvalitet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns 2 huvudanledningar till att inte spela tokstarkt.
1. Det är ett hörselskydd du avser, inte en hörselförstörare.
2. Det innebär en stor olycksrisk att bli avskärmad mot omgivningen.
För övrigt låter Peltors hörselskydd inte dåligt utan de klår många billiga hörlurar även på ljudkvalitet.

Hurvida folk väljer att spela hög musik eller inte är väl ändå ett eget val

Avskärmad är man redan till stor del, handlar om att skruva ner på de ställen man behöver kunna uppfatta lite mer. Problemet är huvudsakligen att de lurar jag har idag är den äldre modellen, dem nya jag fick prova nyligen var en lite uppdaterad version eller liknande och ljudet var otroligt lågt i dessa, ljuger inte om jag säger att ljudnivån var 1/3 av mina gamla Peltor vilket jag helt enkelt inte klarar av då jag hör allt med så låg volym.

Blir deprimerad av bara tanken på att eventuellt behöva byta till de nya om nu även ena högtalaren dör när jag lyssnar via 3,5mm.

Permalänk
Rekordmedlem

Hörselskydd är till för att skydda din hörsel och att överrösta ljud med musik ger inget skydd, men det finns inget som hindrar att du gör nått eget tex tar kapslarna från en porta pro eller nått liknande och lägger in dem i hörselskydden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.