Apple köper Primesense med teknik för rörelseavläsning

Permalänk
Melding Plague

Apple köper Primesense med teknik för rörelseavläsning

Efter ihärdiga rykten bekräftar Apple att företaget köper Primesense och får tillgång till Kinect-liknande lösningar för alltifrån mobila enheter till vardagsrummet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande tänker man först. Sen så inser man att näe är egentligen inte så spännande.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Inte speciellt intressant

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Apple TV, någon?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Ja då får vi snart höra om deras nya super TV med den gömda superfunktionen på Aftonbladet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

jag hoppas de släpper den med retina @4k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Den reklamfilmen va kass på så många nivåer! TV-shop..

Permalänk
Skäggig legend

Det är vad Apple gör. De uppfinner _ingenting_ utan de köper teknik som de använder. De är som en avancerad kock som har köpt ingredienser och skapar underbara middagar som kostar därefter. Då vill jag tillägga att jag älskar Mac datorer.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det är vad Apple gör. De uppfinner _ingenting_ utan de köper teknik som de använder. De är som en avancerad kock som har köpt ingredienser och skapar underbara middagar som kostar därefter. Då vill jag tillägga att jag älskar Mac datorer.

Sant, det är väl rätt många företag som inte uppfinner någonting utan köper/använder teknik som redan finns. Se bara på dagens mobiltelefoner/surfplattor, i stort sett ingenting är nytt utan bara baserad på teknik som redan har funnits i en eller annan form.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Det är vad Apple gör. De uppfinner _ingenting_ utan de köper teknik som de använder. De är som en avancerad kock som har köpt ingredienser och skapar underbara middagar som kostar därefter. Då vill jag tillägga att jag älskar Mac datorer.

Att köpa upp företag och patent är ju inget ovanligt, det gör alla större företag hela tiden. Sedan är det självklart att man även har egen R&D inom vissa områden, men det är svårt att täcka in allt. Det är sedan implementationen som är det svåra, att få det att lira med sitt eget apple/microsoft/samsung-ekosystem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Apple TV, någon?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164706 Dom får nog döpa sin tv till nåt annat i så fall

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Snart kommer de högtidligt proklamera att de "uppfunnit" rörelseavläsare i spel, vilket det i och för sig redan låter som...
(Bara att ignorera att det funnits i åratal innan som vanligt. Kanske kan de stämma dem som kom före för plagiat också.)

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hoppas det här är ett steg närmare en riktig Apple TV (inte den de har). Ser många fördelar i en Apple TV från min sida då jag själv kör många apple-prodoukter. Största fördelen som jag ser det är att få App Store till TVn samt att man (förhoppningsvis) kan samköra TVn med MacBooken, iPaden och iPhonen. Det skulle blir lite mer "It just works" här hemma.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164706 Dom får nog döpa sin tv till nåt annat i så fall

Apple iTV då Eller så döper dom om ATV till ATV Mini.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Snart kommer de högtidligt proklamera att de "uppfunnit" rörelseavläsare i spel, vilket det i och för sig redan låter som...
(Bara att ignorera att det funnits i åratal innan som vanligt. Kanske kan de stämma dem som kom före för plagiat också.)

Eller tv-apparater http://www.youtube.com/watch?v=wDmosRnEfiw&feature=player_det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Snart kommer de högtidligt proklamera att de "uppfunnit" rörelseavläsare i spel, vilket det i och för sig redan låter som...
(Bara att ignorera att det funnits i åratal innan som vanligt. Kanske kan de stämma dem som kom före för plagiat också.)

Min tanke också! Med tanke på de patent de redan drivit igenom känns det ju nästan möjligt för dem att driva igenom en patentansökan för både tv-apparater i sig OCH rörelseavläsare.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vad Apple kan hitta på i TV-branchen. Har inte hänt så mycket där på de senaste åren tycker jag.
Kanske kan vi få riktiga Smart TV:ar som är "smarta".

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Avstängd

Hur mycket ska apple tv kosta då, 20 tusen för en 30 tums tv eller? De har ju överpris på allt annat de säljer, apple ligger i diket så fort folk förstår att de betalar för designen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur mycket ska apple tv kosta då, 20 tusen för en 30 tums tv eller? De har ju överpris på allt annat de säljer, apple ligger i diket så fort folk förstår att de betalar för designen.

Funderade själv på dessa frågor. Bara priset är human.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur mycket ska apple tv kosta då, 20 tusen för en 30 tums tv eller? De har ju överpris på allt annat de säljer, apple ligger i diket så fort folk förstår att de betalar för designen.

Det du beskriver gäller alla produkter som nånsin kommer att existera.

De fula måste ha lågt pris för att locka kunder, de snygga kommer undan med överpris.

Permalänk

Ser Tim Cooks nästa citat på kommande Apple event. "We invented this technology, because we, Apple are innovators"

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

En TV med inbyggd AppleTV samt alla funktioner som Siri och rörelseteknologi kan medföra låter väldigt intressant. Kontrollerfritt vardagsrum. Klart det inte skulle fungera smärtfritt, men med lite tid så.

Säga vad man vill om apple, men dom ger sig fan på att föra marknaden åt rätt håll iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Ser Tim Cooks nästa citat på kommande Apple event. "We invented this technology, because we, Apple are innovators"

Det tror jag inte han kommer att göra, däremot kanske att det är revolutionerande för de som använder Apples produkter. Kan ju vara lite dumt att stå på sitt egna event och förespråka andra företags produkter liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Hur mycket ska apple tv kosta då, 20 tusen för en 30 tums tv eller? De har ju överpris på allt annat de säljer, apple ligger i diket så fort folk förstår att de betalar för designen.

?
Jag betalar för design varje gång jag köper kläder, kökskniv, vattenkanna, bil...... Bra produktdesign kostar. Varför tror du att Applekunder inte förstår vad de betalar för?
Alla eftersträvar inte högsta komponentspecs för minsta möjliga kostnad. Det är inget mysterium vad som blir lidande med den konsumentattityden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

?
Jag betalar för design varje gång jag köper kläder, kökskniv, vattenkanna, bil...... Bra produktdesign kostar. Varför tror du att Applekunder inte förstår vad de betalar för?
Alla eftersträvar inte högsta komponentspecs för minsta möjliga kostnad. Det är inget mysterium vad som blir lidande med den konsumentattityden.

Skulle nog säga att de flesta med normal begränsad ekonomi baserar alla sina köpt på prisvärdheten/ vad du får konkret för pengarna.
En pryl har en livslängd och är en förbrukningsvara vilket gör att de flesta inte vill lägga mer pengar än vad man behöver.
Bilarna ska hålla acceptabel kvalitet rakt igenom och vara billig att driva samt se attraktiva ut, inte mer krimskrams eller exklusiva material är totalt ointressant för vad de flesta är ute efter i dessa dagar. Uppmärksamhetsprylar som sportbilar eller annat "unikt" är inte prio helt enkelt.
Liv blir inte bättre för att jag köper en guldklocka över en silverklocka. Tror jag.

Vissa är kära i dyra saker, måste ha allt som kostar betydligt mer och ser snarlikt ut. Jag vet att de finns över allt men de är inte massan.

Permalänk
Medlem

Ge det ett par månader så kommer vi få höra hur Apple uppfann rörelseavläsning.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Ge det ett par månader så kommer vi få höra hur Apple uppfann rörelseavläsning.

*återuppfann

Permalänk
Medlem

Holy crap that video was terrible.

Visa signatur

Main:
O11 XL, MSI 2080 TI GXT, AMD 3950X, Asus CH VIII Hero, EKWB WC Dual 360, HX1200

Media Dator
Phanteks P400, Strix 970, 6700K (delid), Asus Maxmimus VIII Hero Alpha, Corsair H100V2, TX750

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Ge det ett par månader så kommer vi få höra hur Apple uppfann rörelseavläsning.

Inb4 fet stämningsansökan inlämnad mot Microsoft.

Förövrigt, hur kan ett litet företag som utvecklar en teknik för rörelseavkänning som denna vara värt 2,3 miljarder? Eller gör dom mer grejer?

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Snart kommer de högtidligt proklamera att de "uppfunnit" rörelseavläsare i spel, vilket det i och för sig redan låter som...
(Bara att ignorera att det funnits i åratal innan som vanligt. Kanske kan de stämma dem som kom före för plagiat också.)

Slår folk på den gamla döda hästen fortfarande?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma