Köp utav nya headset - Snabbt tack :/

Permalänk
Avstängd

Köp utav nya headset - Snabbt tack :/

Då jag är i stort behov av hörlurar och ska skicka min storebror åka in till stan och köpa ett par åt mig så behöver jag hjälp utav val på headset.

Är inne lite mer åt Razer då mitt tangentbord och mus är från Razer.
Några bra förslag?.

Behöver INTE vara endast Razers headset men helst

budgeten är upp till +-1500, helst runt 1000-1300 då

Mvh Stefanos

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Då jag är i stort behov av hörlurar och ska skicka min storebror åka in till stan och köpa ett par åt mig så behöver jag hjälp utav val på headset.

Är inne lite mer åt Razer då mitt tangentbord och mus är från Razer.
Några bra förslag?.

Behöver INTE vara endast Razers headset men helst

budgeten är upp till +-1500, helst runt 1000-1300 då

Mvh Stefanos

Vad letar du efter?

Slutet eller inte? Över örat eller "på"? Vad ska det användas till primärt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Racka:

Vad letar du efter?

Slutet eller inte? Över örat eller "på"? Vad ska det användas till primärt?

Låt oss säga att jag hade Logitech g35 vilket jag var grymt nöjd med

Så det är nog slutet och på örat. Samt mycket skype, och mycket spel. Räkna med BF4.. så surround vore ju grymt

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xZistence:

Då jag är i stort behov av hörlurar och ska skicka min storebror åka in till stan och köpa ett par åt mig så behöver jag hjälp utav val på headset.

Är inne lite mer åt Razer då mitt tangentbord och mus är från Razer.
Några bra förslag?.

Behöver INTE vara endast Razers headset men helst

budgeten är upp till +-1500, helst runt 1000-1300 då

Mvh Stefanos

Varför inte nåt med bra ljud? Vanliga lurar plus mikrofon, alternativt Qpad-QH85/90, Sennheiser PC360

Skrivet av xZistence:

Låt oss säga att jag hade Logitech g35 vilket jag var grymt nöjd med

Så det är nog slutet och på örat. Samt mycket skype, och mycket spel. Räkna med BF4.. så surround vore ju grymt

Ändå bara fejksurround som vilket som helst hyfsat ljudkort klarar av att återge. (inte säkert att moderkortets ljudkrets har stöd för dolby headphoen)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Varför inte nåt med bra ljud? Vanliga lurar plus mikrofon, alternativt Qpad-QH85/90, Sennheiser PC360

Ändå bara fejksurround som vilket som helst hyfsat ljudkort klarar av att återge. (inte säkert att moderkortets ljudkrets har stöd för dolby headphoen)

har inget ljudkort så det du säger har ingen betydelse för mig.. Och därför med "fejk surround".. tycker personligen att "Fejk surround" som du nu kallar det var helt grymt gjort på just g35. Sen så tycker jag att det låter bättre än stereoi nställningen

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

Väldigt många som verkar nöjda med Sennheiser PC360, Så dom är nog ett säkert kort, Vill du ha surround så tror jag Razer har programvara som fixar det (Oavsett vilka lurar du har)

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xZistence:

har inget ljudkort så det du säger har ingen betydelse för mig.. Och därför med "fejk surround".. tycker personligen att "Fejk surround" som du nu kallar det var helt grymt gjort på just g35. Sen så tycker jag att det låter bättre än stereoi nställningen

Det kan även tillämpas med mjukvara, tex. har just Razer en gratis mjukvara som fejkar surround oberoende av vilken lur du har.

Edit: H4nsson är en ninja

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Om du nu var så nöjd med G35 varför inte köpa det igen då?

Har själv dem och tycker dem är grymma i diverse spel (hör folk direkt på cs:go) och tycker basen är skön i diverse blandad musik.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd

Sennheiser PC350SE, PC360 om du har eller ska skaffa ljudkort. Sennheiser PC363D om du inte har ljudkort.

Razer har lite tveksam kvalitet tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad jag förstått så ska åtminstone Razer Kraken vara skapliga. De har jag åtminstone tänkt skaffa, även om jag bara tänker skaffa lurarna, men de finns som headset med

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Avstängd

Fick bli ett par https://www.inet.se/produkt/6606384/razer-tiamat-elite-7-1-su...

Än så länge är jag extremt nöjd. Dock är själva (örokuddarna?) lite mindre än förväntat så man kan få lite ont i öronen om man använder för länge

Sen så verkar det som att moderkortets mic input har något problem så det brusar, använder för tillfället chassits input på framsidan tills jag vet vilket ljudkort jag ska köpa.

Tyckte kontrollenheten var klockren. Man väljer som jag har fattat vilken funktion man vill använda? Eller så är det helt enkelt inställningar man ändrar bara, inte utforskat det ännu eller varken läst instruktionerna :P.. Ska göra det imorgon, återkommer med svar om ni vill

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR