Datron stängs av när jag spelar och vill inte starta.

Permalänk
Medlem

Datron stängs av när jag spelar och vill inte starta.

tjena, har haft det här problemet ett tag nu det som händer är att när jag spelar LoL, cod och cs så fryser skärmen och det börjar låta i headsetet. Ibland händer det efter jag spelat 10-20 min och ibland kan jag sitta och lira i timmar utan den stängs av. Sen när jag försöker starta den så piper den inte som att den inte bootar och jag får ingen bild på skärmen men fläktar och ljus och allt funkar(vet inte hur jag ska förklara kan inte så mycket om datorer). Och ibland får jag Bios sound med 1 lång och 2 korta. Har snackat med mina polare och dom tror att det är något fel på grafikkortet möjligtvis att det blir för varmt. Har gjort en mätning på grafikkortets temperatur den är runt 70-71 grader när jag inte spelar nåt och när jag spelar gick den upp till 75 grader innan datorn dog har inte blåst ut datorn på ett tag ska göra det så fort jag kan.

Info om datan: AcerPredator G5900
Windows 7
Processor: Intel core i5 650
Grafikkort: ATI Radeon HD 5850
6GB ram
Moderkort: Acer predator G5900 och Chipset: Intel H57 (ibexpeak DH)
Temperaturer: http://i.imgur.com/kGfuHLQ.png - Medans jag spelar.

Tror jag fått med det viktigaste. Tack på förhand!

Edit: Nu vill datorn inte starta alls. när jag försöker starta den så kommer den igång i någon sekund fläktar och allt rör sig men sen stängs den av och efter cirka 3-5 sekunder efter det så startar den men det kommer inget pip ljud och skärmen är helt svart

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

kul att det gått en månad utan något svar :/

Permalänk
Medlem

70 grader i idle är jävligt högt.

Prova med MSI afterburner å höj bara fläktens hastighet till 90% eller nåt sånt. Se om det sjunker!

http://event.msi.com/vga/afterburner/overview.htm - MSI AFTERBURNER

Visa signatur

- Corsair Carbide 330R - MSI Z87-S02 INET EDITION ATX - Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) - MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming - Corsair 16GB CL10 1600Mhz VENGEANCE LP - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB - Cooler Master Hyper 212 EVO - XFX Pro Series 750W 80+ Bronze - 2TB WD Green 5900rpm 64MB -