Köpråd: 5s/Z1/Nexus 5/LG G2 plus en Surfplatta.

Permalänk
Medlem

Köpråd: 5s/Z1/Nexus 5/LG G2 plus en Surfplatta.

Tjenare.

Jag är ute efter att köpa en ny telefon. Det är som så att jag har läst väldigt mycket recensioner om dessa telefoner, och de alla har positiva saker var för sig. T.ex Iphonen har 64bit chip, nexus/lg har 1920x1080 upplösning vilket är bättre för film, dock sämre färger osv.

Därför är jag ute efter att få reda på lite subjektiva åsikter. Det bästa hade varit ifall du varit användare av de båda OS.

Idag är jag apple användare, har svårt att tänka mig att jag kommer gilla Android, men eftersom dagens telefoner har näst in till exakt samma sepcs, kanske det är värt att testa på.

Här nedan kommer olika alternativ av köp. Vilket är bättre än annat och varför? Har ni tips på något som jag kanske har missat?

1 - Apple: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=131763... Eller Ipad Mini Retina
2 - LG: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=131764...
3 - Sony: http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=131764...

PS: Priset spelar ingen roll, är mer ute efter uthållighet och prestanda, något som är framtidssäkert och inte behövs bytas om 6mån - 1år.

Som sagt, är dessa väldigt like inpå varandra med specs/prestanda. Vad är det som gör att man väljer ett över annat (bortsätt från det att jag endast använt IOS).

Tackar för svar!

Typos
Permalänk
Avstängd

Jag hade kört på en Sony Tablet men jag tycker deras telefoner är lite dumma i formen, tunna och kantiga, fast många verkar ju gilla det. För min del hade jag nog satsat på en Samsung-telefon då de är väldigt fickvänliga med sina mjuka, rundade former samtidigt som de har många modeller att välja mellan i alla olika segment. Alternativt en Nexus 5 eller Moto X (som dock inte finns här officiellt än), de är också trevliga i formen och har bra prestanda osv. Du behöver inte begränsa dig till en tillverkare för båda på Android, de är ju kompatibla ändå då de har samma OS.

Jag har en Iphone i jobbet och en Android privat så jag har en del erfarenhet från båda systemen. För min del blir det ytterst sällan jag använder Iphonen (förutom för jobbspecifika saker då), delvis för att jag känner mig ganska begränsad i den men främst för att skärmen är så väldigt liten. Jag har ju båda med mig hela tiden så då finns det ingen större anledning att försöka göra saker på den lilla Iphoneskärmen när jag har en annan enhet där skärmen är mer än dubbelt så stor liksom. En stor skärm underlättar ju i princip allt man gör på en smartphone, surf, spel, det mesta. Det enda negativa med en stor skärm är att telefonen också blir stor, men det är ju annat än bara skärmstorlek som påverkar det. Min Iphone är en 4S så den måste ju ha ett skal för att inte gå sönder, vilket dock gör att den känns mer otymplig i fickan än vad min Note2 gör som ju är sjukt stor, trots att jag har ett flipcover på Noten. Rundade hörn och låg vikt i förhållande till storlek gör stor skillnad IMHO.

Permalänk

Köp en Galaxy Note 3 så kommer du få en bra telefon och du kommer nog inte känna behov av en surfplatta Har själv gått från en iPhone 4 till en Note 3 och jag rekommenderar den starkt. Köp en med abbonnemang hos Comviq så får du en Galaxy Gear på köpet, bra erbjudande. Ännu bättre om du är student och beställer via Mecenat!

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag hade en iphone 4 och köpte en lg g2,jag fick testa några vänners telefoner men sen fick jag testa en lg g2 och den blev jag väldigt förtjust i så då var valet lätt och att jag valde denna lg g2 har verkligen inte ångrat ännu efter 2 månader.

Permalänk
Medlem

+1 på LG G2

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Har haft en LG G2 nu i några dagar, så är fortfarande väldigt ny på den. Bytte från en HTC Desire och valde mellan G2 och 5s.

Jag är kanonnöjd med G2an hittills. Den är ruskigt snabb och skärmen är helt underbar. Precis lagom stor och med fantastisk bild. Detta var också det som avgjorde när jag valde G2 framför 5S. 5s har så liten bildyta att man inte får ut allt vad telefonen kan med den upplever jag.

Annars älskar jag Iphones byggkvalitet, som känns otroligt robust och med "riktiga knappar".
En Iphone kommer förmodligen kännas nyare längre tid också skulle jag tro eftersom modellerna inte uppdateras så ofta.

I det stora hela tror jag man får gå på sin magkänsla. G2 var rätt för mig, och jag skulle inte byta till en 5s.

Ska man köpa G2, har The Phone House ett bra pris med Telenor 299/mån och 24 mån. Alla samtal osv inkluderat. dock enbart 0.5 gb surf. Det räcker gott för mig som mest sitter på WIFI.

/R