PowerColor Radeon R9 280x 3GB för 1999 kr

Permalänk
Medlem

PowerColor Radeon R9 280x 3GB för 1999 kr

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk...

Så vad säger ni? Bör man slå till? Eller bör man köpa ett Gigabyte för 500kr mer?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte powercooler, men den är billig så why not?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag gillar inte powercooler, men den är billig så why not?

Får man garantin på Webhallen?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dricki:

Får man garantin på Webhallen?

Om något som inte funkar som de ska, har du 1 år garanti på webhallen såklart

Permalänk
Medlem

Kör på, har en sån. Funkar prima dock låter fläkten rätt mycket vid hög belastning, de gör nog de flesta med

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Om något som inte funkar som de ska, har du 1 år garanti på webhallen såklart

Ah, vad skönt.

Skrivet av ArbnorRe:

Kör på, har en sån. Funkar prima dock låter fläkten rätt mycket vid hög belastning, de gör nog de flesta med

Beställer en nu då Vet du hur varm din brukar bli och gör du något för att få den kallare?

Tror ni att det här paketet passar bra ihop med det grafikkortet? Hårddiskar har jag sedan tidigare
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4292118/wohoo

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dricki:

Ah, vad skönt.

Beställer en nu då Vet du hur varm din brukar bli och gör du något för att få den kallare?

Tror ni att det här paketet passar bra ihop med det grafikkortet? Hårddiskar har jag sedan tidigare
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4292118/wohoo

När jag spelar får jag runt 72-75c. Gör inget för att få den kallare, t.ex ändra fläkthastigheten så som jag gjorde på gtx 470 vilket lät som fan, men graffen klarar sig med kylningen.

Visa signatur

[Dator] CPU: AMD FX 8350 @ 4.8Ghz | CPU Cooler: Hydro h100 | RAM: 12GB Corsair Vengeance 1600MHz | PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD: WD Blue 1TB | GPU: PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC 3GB | MOBO: Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0 | OS: Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dricki:

Ah, vad skönt.

Beställer en nu då Vet du hur varm din brukar bli och gör du något för att få den kallare?

Tror ni att det här paketet passar bra ihop med det grafikkortet? Hårddiskar har jag sedan tidigare
http://www.inet.se/kundvagn/visa/4292118/wohoo

det fungerar absolut, jag har dock en känsla att det är bättre med AMD processor för "budget" gaming. Orkar inte jämföra så mycket nu, men du kan tjäna några slantar och får mer prestanda på att ta en stark AMD prolle istället för i5:an.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Får nog bli att beställa ett sånt kort senare, Tack för tipset

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dricki:

Får man garantin på Webhallen?

Yes, det är två års garanti på PowerColor.

(BTW ni missar inte att man får BF4 på köpet va? )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes, det är två års garanti på PowerColor.

(BTW ni missar inte att man får BF4 på köpet va? )

Hoppades verkligen på att ni skulle bli årets butik, fan va bra ni är!

Permalänk
Medlem

Har nästan lust att avbeställa Asus DC2T kortet jag har beställt men ljudnivån är så viktig för mig så jag vågar inte beställa ett powercolor men det är ju över 600kr skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes, det är två års garanti på PowerColor.

(BTW ni missar inte att man får BF4 på köpet va? )

Kan man förvänta sig att de finns att hämta i Göteborg imorgon om man beställer idag?

Visa signatur

Chassi: NZXT phantom | Nätagg: Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär | Processor: amd fx-8120@4.4 Ghz | Moderkort: asus sabertooth 990fx | Ram minne: corsair vengeance 16 gb |Grafikkort: GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB|SSD: CORSAIR FORCE GT SERIES 120 GB och Samsung evo 250GB |Custom vattenkylning
Dyslektiker, rätta mig gärna men ha förståelse!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av haxard:

Kan man förvänta sig att de finns att hämta i Göteborg imorgon om man beställer idag?

Just nu ser det lugnt ut men det går i rasande takt så vet inte hur många minuter till det uttalandet kommer att stämma.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Har nästan lust att avbeställa Asus DC2T kortet jag har beställt men ljudnivån är så viktig för mig så jag vågar inte beställa ett powercolor men det är ju över 600kr skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma sitts. Letat men hittar fasiken ingen information om ljudnivån på PC-modellen. Den är garanterat sämre på den biten men frågan är med hur mycket.

Permalänk
Medlem

Detta kort är inte mycket snabbare än ett 7970 va?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D, 32GB 3600Mhz, ASUS TUF GAMING X570-PLUS (Wi-Fi), RTX 3090

Permalänk
Medlem

Är det inte samma kort/kylare som 7970t webhallen hade precis? I så fall kan ni ju se där vad folk säger om kortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Beställt ett.
Är tveksam över ljudnivån på kylaren då jag är känslig.. Siktar på att byta ut kylningen ifall det skulle vara så!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Just nu ser det lugnt ut men det går i rasande takt så vet inte hur många minuter till det uttalandet kommer att stämma.

Vet ni om detta går att köra i crossfire med erat HD 7979 ifrån Powercolor som ni sålde för 1899kr?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Detta kort är inte mycket snabbare än ett 7970 va?

280x är i princip samma sak som ett 7970 ghz dvs ett 7970 med högre klockfrekvenser. Så nej, det är inte snabbare.

Permalänk

Jag har preciiis beställt ett nu, ska gå och hämta den på lunchen, jobbar bredvid webhallen som tur är

Permalänk

Då var det beställt, dom verkar ryka snabbt. över 50 i lagerstatus ner till 20 på 15 min.

Medföljer det någon adapter molex/6-pin till 8-pin? Mitt nätagg saknar 8-pin till grafikkort.

Hur får jag spelet?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Just nu ser det lugnt ut men det går i rasande takt så vet inte hur många minuter till det uttalandet kommer att stämma.

Har ni något prioriteringssystem hos webhallen där de som bokade en viss tid får garanterat kortet? Eller lämnas de bara ut så fort som någon kommer fram och betalar?

Skrivet av DanneLiu:

Detta kort är inte mycket snabbare än ett 7970 va?

Det är mer eller mindre samma kort (exakt samma GPU) så det ska prestera nästan identiskt.

Skrivet av diamanten:

Då var det beställt, dom verkar ryka snabbt. över 50 i lagerstatus ner till 20 på 15 min.

Medföljer det någon adapter molex/6-pin till 8-pin? Mitt nätagg saknar 8-pin till grafikkort.

http://www.inet.se/produkt/8906182/adapter-2x-molex-8-pin-pci...

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Webhallen:

Just nu ser det lugnt ut men det går i rasande takt så vet inte hur många minuter till det uttalandet kommer att stämma.

Nu fick jag beställa två av dessa och hämta ut och skicka tillbaka de två saftigare PowerColor korten som kommer till mitt postombud idag ju!

OffT:Webhallen förstör för sina kunder med bra erbjudanden(går och startar en hattråd mot webhallen och gnäller lite på SweC).

OnT: Det är ganska gött ändå. Jag är lite besviken på att jag missade 7970 för 2000kr när ni körde det för ett par veckor. Tack för att ni tömmer min plånbok!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dricki:

Någon? :9

Du har nu lyckats både korsposta, §3.3 i reglerna och bumpa en tråd, §4 i reglerna. Jag måste be dig läsa igenom samtliga regler så att det inte upprepas.

*Bump raderad, tråd om samma ämne låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Vet ni om detta går att köra i crossfire med erat HD 7979 ifrån Powercolor som ni sålde för 1899kr?

Det bör funka.

Skrivet av diamanten:

Då var det beställt, dom verkar ryka snabbt. över 50 i lagerstatus ner till 20 på 15 min.

Medföljer det någon adapter molex/6-pin till 8-pin? Mitt nätagg saknar 8-pin till grafikkort.

Hur får jag spelet?

Spelet ligger som en voucher i asken.
2x 4 pin till PCI-E adapter medföljer men ej 6-8 vad jag vet.

Skrivet av Tumnus:

Har ni något prioriteringssystem hos webhallen där de som bokade en viss tid får garanterat kortet? Eller lämnas de bara ut så fort som någon kommer fram och betalar?

Jadå vi har kösystem.
Korten är snart slut nu som det ser ut just nu dock så snart är det inte så mycket kö kvar

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jadå vi har kösystem.
Korten är snart slut nu som det ser ut just nu dock så snart är det inte så mycket kö kvar

Betyder det att jag som beställt men inte hämtat inte kommer att få kortet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av muppens:

Betyder det att jag som beställt men inte hämtat inte kommer att få kortet?

Nejdå, du kommer att få det.

Vi har en annan kampanj som vi hade tänkt köra senare i månaden som vi kommer ersätat den här med, vi ska bara gå och ta lite lunch först.

Som det ser ut nu: alla som har beställt kommer att få ett kort: nemas problemas.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fasen... där rök den chansen.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Webhallen
Skrivet av T-Fork:

Fasen... där rök den chansen.

Som sagt: eftersom det gick så bra kommer vi att tidigarelägga ett liknande erbjudande som vi egentligen tänkt köra senare i månaden. Tror inte du kommer att bli besviken.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch