DayZ Standalone - Vad vet vi?

Permalänk

Det var då jäklar vad Steam har snabba servrar:
http://imgur.com/VUWZQUW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Okej!
Men man får fullversionen när den släpps, om man köper Alphan alltså?

Har länge varit sugen på att köpa spelet, men har inte följt utvecklingen alls
Detta är ARMA 3-motorn som körs va?

Har någon lust att länka en video ifrån senaste versionen som finns? Eller berätta vad man ska söka på för att hitta sådan video. Versionnummer? Räcker det med att söka på Dayz Alpha?

Du får fullversionen när det släpps, spelet är billigast nu när det är i Alpha.
Spelet körs i en modifierad version av Arma 2 motorn om jag inte minns fel.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Du får fullversionen när det släpps, spelet är billigast nu när det är i Alpha.
Spelet körs i en modifierad version av Arma 2 motorn om jag inte minns fel.

Alright, najs. Hittade en video som jag kollar på nu, men lär väl komma någon sorts recension på det senare.
Kan man spela ensam, eller måste man vara på en server med andra personer?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Sputte:

Alright, najs. Hittade en video som jag kollar på nu, men lär väl komma någon sorts recension på det senare.
Kan man spela ensam, eller måste man vara på en server med andra personer?

Spela med andra, räkna inte med någon opartisk pre-alpha recension på detta spel, köp det endast om du pallar dagliga buggar

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Alright, najs. Hittade en video som jag kollar på nu, men lär väl komma någon sorts recension på det senare.
Kan man spela ensam, eller måste man vara på en server med andra personer?

Du måste spela på en server. Men tänk på att det är en alpha, spelet kommer vara väldigt trasigt och många planerade funktioner fattas.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat Dayz förut men köpte detta direkt och prövade precis lite. Någon annan som har problem med musen? Jag kan inte få av mus-accelererationen så just nu är det ospelbart...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

Första whiningen;) (Jag vet, alpha bravo beta Early access)

Testat lite snabbt för att se hur det flyter på min dator. Smått besviken med 12FPS, när Dean snackade om att det skulle flyta bättre än moddet. Men har inte mer tid att pilla med det just nu, så förhoppningsvis kan man få ordning på det i morgon:)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Kul att man bara lagt över 217kr till paypal.. Trodde det skulle vara ko lugnt då Rocket snackade om att det skulle kosta 15-20 dollar nu i Alphan så blir det närmre 30 dollar så fattas 10 kr.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slarr3n:

Inga servrar !

Skrivet av Boozfob:

Streamar på twitch.tv/Boozfob

Inga servrar atm men kommer streama senare när servrarna är uppe!

Tryck på internet så dyker de upp (även ifall ni nog har listat ut det nu:)

Booz, ljudet fungerar inte på din stream, just fyi.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Kul att man bara lagt över 217kr till paypal.. Trodde det skulle vara ko lugnt då Rocket snackade om att det skulle kosta 15-20 dollar nu i Alphan så blir det närmre 30 dollar så fattas 10 kr.

Vet hur det känns... hade ungefär samma fast på steam.
Och nu funkar det inte att betala, var där vid sekunden de kom ut på steam men kan inte köpa för:
"There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance."

Permalänk
Medlem

Är versionen på https://store.bistudio.com/dayz sepparat från Steam?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
SpelClockers
Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Är versionen på https://store.bistudio.com/dayz sepparat från Steam?

Nej, du får en steam key

Edit: Inte någon snäll själ som skulle kunnas köpa de till mig? xd
Ni kan lägga ut ett värdelöst trading kort på market sen imorgon eller nåt så köper jag de för 24 euro, haha
Har 16 euro just nu på steam + 8 euro genom kreditkort men steam vill inte ta emot mina pengar

Permalänk

någon som vill lira standalone? adda k1qvist på skype

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Nej, du får en steam key

Edit: Inte någon snäll själ som skulle kunnas köpa de till mig? xd
Ni kan lägga ut ett värdelöst trading kort på market sen imorgon eller nåt så köper jag de för 24 euro, haha
Har 16 euro just nu på steam + 8 euro genom kreditkort men steam vill inte ta emot mina pengar

Synd Nåväl. Detta SKA spelas! Tack för svaret!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Synd Nåväl. Detta SKA spelas! Tack för svaret!

HAHAHA!!!! Provade att köpa via mobil appen och det funkade!

Permalänk
Skrivet av Xedious:

Aldrig spelat Dayz förut men köpte detta direkt och prövade precis lite. Någon annan som har problem med musen? Jag kan inte få av mus-accelererationen så just nu är det ospelbart...

Välkommen till världen av Dayz och alla dess efterblivna problem

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd

Är det natt på alla servar?

Permalänk
Medlem

Tog 20min innan den första p12an sköt ihjäl mig helt obefogat =S

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Aldrig spelat Dayz förut men köpte detta direkt och prövade precis lite. Någon annan som har problem med musen? Jag kan inte få av mus-accelererationen så just nu är det ospelbart...

Stäng av "Mouse Smoothing"

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Stäng av "Mouse Smoothing"

Du tror inte jag gjort det? Det är inte det jag har problem med utan accelererationen. Finns ju ett ett alternativ för att stänga av den men ingenting händer, den står kvar på on...

Edit: Hur startar man om? Slarvade bort ficklampan på nåt vänster.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Release 16 December 2013, calling it.

Hur rätt kan man ha på en skala 1 till 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Du tror inte jag gjort det? Det är inte det jag har problem med utan accelererationen. Finns ju ett ett alternativ för att stänga av den men ingenting händer, den står kvar på on...

Edit: Hur startar man om? Slarvade bort ficklampan på nåt vänster.

Du måste nog ta självmord tryck på Escape och kolla om du har något alternativ för det. Annars får du leta rätt på en spelare eller zombie som kan döda dig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

HAHAHA!!!! Provade att köpa via mobil appen och det funkade!

Jag med satt på tunnelbannan, hade lämnat datan på hemma så kunda ladda ner via cloud på datan

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Det är sådana här tillfällen som de suger att bo på landet med 700kb/s ned...

Skrivet av Maarlow:

Jag med satt på tunnelbannan, hade lämnat datan på hemma så kunda ladda ner via cloud på datan

Najs!
Trodde för en stund jag skulle behöva tilltaga drastiska åtgärder ifall steam skulle fortsätta
med att inte ta emot mina pengar.

Permalänk
Medlem

vårat internet suger för närvarande!

200-390kb/s när det är som bäst så går det i 400-460 kb/s

Men snart så flyttar man in till stan = 1gb/s

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av Xedious:

Edit: Hur startar man om? Slarvade bort ficklampan på nåt vänster.

Hitta ett vapen o skjut ihjäl dig, eller få någon annan att göra det. Hopp från hög höjd skall nog fortfarande gå också. Annars tror jag du e körd

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Någon mer än ja som ska sitta uppe hela natten o spela?

Skrivet av Xedious:

Aldrig spelat Dayz förut men köpte detta direkt och prövade precis lite. Någon annan som har problem med musen? Jag kan inte få av mus-accelererationen så just nu är det ospelbart...

Du är inte ensam om detta

http://www.reddit.com/r/dayz/comments/1t1gqz/help_me_understand_the_mouse_acceleration_settings/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarlow:

Jag med satt på tunnelbannan, hade lämnat datan på hemma så kunda ladda ner via cloud på datan

Protip: Du kommer bli brutalt sågad på SweClockers om du skriver datan men menar datorn.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Aldrig spelat Dayz förut men köpte detta direkt och prövade precis lite. Någon annan som har problem med musen? Jag kan inte få av mus-accelererationen så just nu är det ospelbart...

Stäng av mouse smoothing

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U