Få deltagare i Sweclockers lag på seti@home!

Permalänk
Medlem

Få deltagare i Sweclockers lag på seti@home!

För er som inte vet är seti@home ett projekt likt folding men där datorkraften istället används till att analysera radiosignaler från yttre rymden, i jakt på ET eller andra fenomen som skickar ut radiosignaler.
http://setiathome.berkeley.edu/

När jag gick över till seti från f@h såg jag att det fanns ett Sweclockers-lag och gick naturligtvis med. Men senare såg jag här i forumet att redaktionen eller moderatorerna inte alls gillade projektet och tyckte att det var viktigare att vika proteiner.

Det finns 74 deltagare i laget men just nu verkar det som om det endast är jag som är aktiv!

Det skulle såklart vara kul om fler gick med, så kom igen sweclockare! Ni som har tröttnat eller tagit en paus från foldandet kan ta en titt på seti@home.
Om det är viktigast att bota cancer eller att hitta aliens låter jag vara osagt, man kan ju faktiskt göra både och!
Visst skulle det vara ballt om vi hittar en utomjordisk signal som i filmen "Contact" från 97.
Jag läste att seti ska rikta sina paraboler mot nyligen upptäckta "jordlika" planeter som ligger i den beboeliga zonen runt andra stjärnor. Antagligen kommer det inte att ge något men det är värt ett försök.

Klienten laddar ner work units som motsvarar några sekunders avlyssning och letar efter "spikes" "pulses" "triplets" "gaussians" och i senaste versionen även "autocorrelation". Den enorma mängden data ska sedan gå att ses på ett enkelt sätt i ett program som kallas "ntpcr" där varje träff blir en punkt på google sky stjärnkarta. Den funktionen är dock offline nu.

SweClockers lag: http://setiathome.berkeley.edu/team_display.php?teamid=53278

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Har mer intresse för FightAIDS@home. läs mer på fightaidsathome.scripps.edu/.

Har kört med World Community Grid ett tag med cpu och dessa projekt har även stöd för andra plattformar som tex android.

Skapade ett team men intresset har varit väldigt svagt hos Swedroid, skulle kunna överväga att gå över till sweclockers team om fler aktörer som WCG lades till.
WCG har flera andra projekt som känns mer intressant för mig.

Sorry offtopic men vad foldar du med för hårdvara?
Gillar din "24hr Avg" på +400K starkt!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Jag var med i Seti ända tills HD kraschade. Inbillade mej att det berodde på att HD aldrig kunde gå i viloläge. Nu har jag SSD. Dom tål ju inte hur många skrivningar som helst så jag är fortfarande tveksam. Tänker jag fel så är det bra att bli rättad för idén med att dela med sig av datorkraften är ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Jag var med i Seti ända tills HD kraschade. Inbillade mej att det berodde på att HD aldrig kunde gå i viloläge. Nu har jag SSD. Dom tål ju inte hur många skrivningar som helst så jag är fortfarande tveksam. Tänker jag fel så är det bra att bli rättad för idén med att dela med sig av datorkraften är ju bra.

Nu är detta 3 år gammalt men googlade på detta och seti använder lite skriv till hårddisk så påverkan på en ssd bör vara minimal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gick med i Sweclockers SETI-team igår så nu är vi 12 aktiva där Är även med i Sweclockers WorldCommunityGrid team.
Som ursprungsinlägget säger så vore det ju kul att se fler i Sweclockers team så jag gör ett försök att lyfta den här tråden så ni ser att teamen finns. För det är säker fler som sitter och kör både SETI och WCG!

Permalänk
Kontot avslutas

Jag kör min nya burk nu oxo. Den har toppat på över 1M PPD; har aldrig varit i närheten av sådana summor förut...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Jag fick också en topp på över 1M under förra veckan.. Lite märkligt för annars har jag kanske 8000 en bra dag