Permalänk
Medlem

Prodigy vs prodigy m

Tjena, jag vill köpa ett prodigy/prodigy m men vet inte riktigt vilken som är "bäst" att ta :s jag vet att m kan ha mAtx eller mItx men vanliga prodigy kan bara ha mItx. Det jag undrar är spelar det stor roll och isåfall vad är bäst? Vilket av chassina är lättast att bygga i? (ps. jag kommer inte ha vattenkylning). Tack för svar

Permalänk
Medlem

Beror en del på vad du ska stoppa i den...

Vanliga prodigy rymmer enklare fler diskar så länge du inte har andra stora komponenter tex... (men kan få ont om platser om du har ett stort grafikkort) Plus den har mer utrymmen för radiatorer då (vilket spelar mindre roll för din den)
Men å andra sidan har du ju bara en expansionsplats på ITX.
Det är småtrångt runt nätagget vilket kanske gör det bökigt att bygga. (lite beroende vilket agg man köper)
Luftigt för att vara ITX annars dock

M får mer flexibilitet med micro ATX, men har lite udda luftflöde som kanske inte är helt lätt att få till precis som man vill tex.
Moderkortet tar upp en hel del plats i lådan, och diskarna kan hamna ivägen om man använder den där plåten på sidan.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Beror en del på vad du ska stoppa i den...

Vanliga prodigy rymmer enklare fler diskar så länge du inte har andra stora komponenter tex... (men kan få ont om platser om du har ett stort grafikkort) Plus den har mer utrymmen för radiatorer då (vilket spelar mindre roll för din den)
Men å andra sidan har du ju bara en expansionsplats på ITX.
Det är småtrångt runt nätagget vilket kanske gör det bökigt att bygga. (lite beroende vilket agg man köper)
Luftigt för att vara ITX annars dock

M får mer flexibilitet med micro ATX, men har lite udda luftflöde som kanske inte är helt lätt att få till precis som man vill tex.
Moderkortet tar upp en hel del plats i lådan, och diskarna kan hamna ivägen om man använder den där plåten på sidan.

Jag ser på Inet att prodigy m börjar ta slut och det var den jag hade tänkt mig :/ är detta nåt att rekomendera http://www.inet.se/produkt/6909891/fractal-design-arc-mini-r2...

Permalänk
Medlem

Arc Mini är ett mycket vettigt chassi om du tycker utseendet, formatet och storleken är ok.

Det är ju i princip en minskad vanlig miditower, så det är lättbyggt och smidigt att handskas med. Finns ordentlig ventilation och rätt gott om utrymme för diskar osv. Inget dumt val alls!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.