Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Hehe. Kanske borde göra en liten uppgradering?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

Hehe. Kanske borde göra en liten uppgradering?

Bara ja får sålt på en telefon så..

Finns dock inga vettiga kort för vettiga pengar.. :S

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag har provat massa pooler inkl cryptsy, men den jag fastnat för är otroligt stabil och har snabba payouts ala dogehouse.org.

hur snabb hashrate har du och vad tjänar du genomsnitt per dag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nevil:

Bara ja får sålt på en telefon så..

Finns dock inga vettiga kort för vettiga pengar.. :S

Njo.. 5870 ligger väl på ca 800kr.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

har du läst eposten och tryckt på bekräfta överföring? gjort samma tabbe

Sånt får man väl ändå inte på deposits? Om någon vill sätta in pengar till mig så får dom göra det utan någon som helst verifiering

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Skrivet av Pakki:

Sånt får man väl ändå inte på deposits? Om någon vill sätta in pengar till mig så får dom göra det utan någon som helst verifiering

Hur har det gått, står överföringen fortfarande som pending? Har lite litecoins som jag mineade i våras som jag funderar på att köpa dogecoins för, men vet inte om jag vågar använda cryptsy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalhest:

Hur har det gått, står överföringen fortfarande som pending? Har lite litecoins som jag mineade i våras som jag funderar på att köpa dogecoins för, men vet inte om jag vågar använda cryptsy.

Den såldes automatiskt till BTC någon gång på 0.00.....109 DOGE/BTC
Så jag är nöjd. Det tar bara sjukt lång tid att få över cashen. Ska se om jag kan mailla dom!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp med mitt 5850, använder cgminer och det ser ut såhär:

Ska det vara såhär?
Hur ser jag min Khash/s?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Behöver lite hjälp med mitt 5850, använder cgminer och det ser ut såhär:http://puu.sh/5YfiD/12c3d1ceaa.png

Ska det vara såhär?
Hur ser jag min Khash/s?

Du ligger på 17Kh/s
Öka intensity till 13 och se om det ökar. Du ligger just nu på 8.
Håll bara koll på dina temps!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Behöver lite hjälp med mitt 5850, använder cgminer och det ser ut såhär:http://puu.sh/5YfiD/12c3d1ceaa.png

Ska det vara såhär?
Hur ser jag min Khash/s?

Vad jag förstått så är intensity 10-20, sätt din på 12 eller 13 istället och gör en update sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Du ligger på 17Kh/s
Öka intensity till 13 och se om det ökar. Du ligger just nu på 8.
Håll bara koll på dina temps!

Skrivet av pineapple:

Vad jag förstått så är intensity 10-20, sätt din på 12 eller 13 istället och gör en update sen

Skickades från m.sweclockers.com

Fixade intensityn, ligger runt 300 nu, tackar!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Fixade intensityn, ligger runt 300 nu, tackar!

Suveränt

Edit: Någon som vet butiker där man kan handla för Dogecoins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Suveränt

DOGE är en skämt valuta, som råkat explodera som "inlärnings valuta"

det man gör med valutan är sådant man inte riktigt vågar göra med sina kära bitcoins. dvs Labbar med plånböcker, mining, gambling, daytrading mm

då en bråkdel av butikerna som stödjer Bitcoin knappt stödjer Litecoin så är slutsatsen att det inte går att köpa en enda pryl för DOGE

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Suveränt

Ingen butik men du kan ju byta dig till saker med dogecoins: http://doges.org/index.php/board,11.0.html

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Om någon här köpt btc förut, kan tipsa om någon bra sida? (för "riktiga" pengar då alltså)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uhivra:

Om någon här köpt btc förut, kan tipsa om någon bra sida? (för "riktiga" pengar då alltså)

kraken.com använder jag.

Permalänk
Medlem

Nån som har förslag på inställningar till ett GTX 660?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Suveränt

Jag vet vad intensity innebär men om jag inte ska använda dator utan den ska bara stå o mina, kan ja lägga den på 20 då?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Jag vet vad intensity innebär men om jag inte ska använda dator utan den ska bara stå o mina, kan ja lägga den på 20 då?

Ja men kolla så inte grafikkortet throttlar. Du kan testa 18 och 19 också och se vilken som funkar bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av pineapple:

Ja men kolla så inte grafikkortet throttlar. Du kan testa 18 och 19 också och se vilken som funkar bäst

Hur ser jag om mitt graffe throttlar?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Om det står något annat än HW:0 och om du har 10-50 kh/s, då ser man att det är något fel och troligtvis så throttlar gpu.

Permalänk
Medlem

eftersom DOGE skapades mer eller mindre som ett skämt så är det en lysande ide att utan blodigt allvar lära sig mer om mining pools, så jag håller på att confa upp en svensk göteborg baserad mining pool

det vore tacksamt om ni här kunde hjälpa mig testa ut den när den väl är igång (om den väl är igång), givetvis inget scam försök,

men jag lägger däremot inget krut på backupper eller lovar uptime mer än att maskinen står i jobbets serverhall med bra kyla och ström

intressant eller meningslöst?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimmyQ:

eftersom DOGE skapades mer eller mindre som ett skämt så är det en lysande ide att utan blodigt allvar lära sig mer om mining pools, så jag håller på att confa upp en svensk göteborg baserad mining pool

det vore tacksamt om ni här kunde hjälpa mig testa ut den när den väl är igång (om den väl är igång), givetvis inget scam försök,

men jag lägger däremot inget krut på backupper eller lovar uptime mer än att maskinen står i jobbets serverhall med bra kyla och ström

Jag är intresserad av att Mina på en svensk server Kan även tänka mig att göra reklam för den på andra forum om den är någerlunda stabil. Se bara till att den har DDos skydd. Det är många pooler som har lidit av sådana attacker.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneoff:

Jag är intresserad av att Mina på en svensk server Kan även tänka mig att göra reklam för den på andra forum om den är någerlunda stabil. Se bara till att den har DDos skydd. Det är många pooler som har lidit av sådana attacker.

Ddos skydd hade vart trevligt, dock brukar de kosta röv. men kan fråga Telia som bidrar med linan (300mbit fiber) om de normalt kan hjälpa till med sådant

inte så sugen på att bygga om hela router/firewall infran bara för att leka lite med DOGE utan vinst:P

men jag pular vidare, sitter i en virtuell maskin nu först för att få upp en trevlig proof of concept på hur jag vill ha det med, sedan frisätter jag en dedikerad maskin åt det, gissar på att en X9750 (eller vad den nu heter, quad extreme 3.16ghz) med 16gig ram borde orka driva runt detta utan att svettas en droppe

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oneoff:

Vad skulle man tjäna på att mina på en svensk server?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimmyQ:

Hehe, vi håller också på att sätta upp en/flera mining pools i Göteborg.
Vi har som det är just nu 5 servrar, i7 3930K med 64GB RAM m.m...

Mer info kommer

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av w00x:

Hehe, vi håller också på att sätta upp en/flera mining pools i Göteborg.
Vi har som det är just nu 5 servrar, i7 3930K med 64GB RAM m.m...

wow
                                          so mining
       very performins
                                                                           much drool

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hojta till när den Göteboska poolen är uppe !

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk

To the moon allihopa!!

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Sålde alla resterande BTC och LTC och växlade till DOGE den 23e. Sen har jag mineat typ 30k när jag varit borta över juldagarna, och idag hittade jag lite settings så att jag kom upp +50 KH/s till så nu ligger jag på runt 110 K DOGE. Inte mycket mot vissa andra dock...

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730