Lost bland hörlurar, köpråd

Permalänk
Medlem

Lost bland hörlurar, köpråd

Hejsan!

I dagsläget sitter jag på ett par Siberia V2 som jag haft sedan releasen. Utöver det använder jag ett par Major Marshall för portabel användning. Nu är jag sugen på nya hörlurar. Min plan är att köpa en modmic och köpa ett par riktiga lurar (dvs inte gaming lurar) som jag förhoppningsvis kan använde både portabelt och i hemmet framför datorn. Jag lyssnar på allt möjligt, allt från Steve Aoki, Nejabes, Timbaktu och Led Zeppelin. Sen lirar jag Dota 2, Diablo 3 och CS:GO.

Det jag har tittat på är B&W P5. Jag har varit och lyssnat på dem och ljudet är bra! Problemet är att jag tycker att det är lite dyrt att behöva punga ut 2,2k (yay student). Skulle helst trappa ner en femhundring. När jag går ner i priset vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på. Det som är viktigt är att det är komfortabla eftersom jag troligen kommer använda dem i längre sittningar. Sen ska ljudet vara bra. Skulle absolut inte kalla mig någon "audiophile" men klart jag uppskattar bra ljud. Någon där ute som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Creative aurvana live.

Permalänk
Medlem

ATH-M50 verkar vara universellt omtyckt, kan vara värt att kolla på.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gely:

Hejsan!

I dagsläget sitter jag på ett par Siberia V2 som jag haft sedan releasen. Utöver det använder jag ett par Major Marshall för portabel användning. Nu är jag sugen på nya hörlurar. Min plan är att köpa en modmic och köpa ett par riktiga lurar (dvs inte gaming lurar) som jag förhoppningsvis kan använde både portabelt och i hemmet framför datorn. Jag lyssnar på allt möjligt, allt från Steve Aoki, Nejabes, Timbaktu och Led Zeppelin. Sen lirar jag Dota 2, Diablo 3 och CS:GO.

Det jag har tittat på är B&W P5. Jag har varit och lyssnat på dem och ljudet är bra! Problemet är att jag tycker att det är lite dyrt att behöva punga ut 2,2k (yay student). Skulle helst trappa ner en femhundring. När jag går ner i priset vet jag inte riktigt vad jag ska kolla på. Det som är viktigt är att det är komfortabla eftersom jag troligen kommer använda dem i längre sittningar. Sen ska ljudet vara bra. Skulle absolut inte kalla mig någon "audiophile" men klart jag uppskattar bra ljud. Någon där ute som kan hjälpa mig?

Webhallen har mellandagsrea just nu på röda special edition Audio Technica ATH-M50. Om du vill ha slutna around-ear-lurar så prisas dessa alltid för sin ljudkvalitet i den här prisklassen (990:-) http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/172254-audio_technica_horlur_ath-m50_rod_limited_edition

Även elgiganten har mellandagsrea och säljer Logitech UE6000 för typ halva priset (990:-), även dessa brukar få bra recensioner.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/LUE6000BK/logitech-ultimate-horlurar-ue-6000-svart

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk

Sennheiser PC360 G4ME hands down! Komfort och osar kvalité.

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem

Jättenöjd med ATH-M50. Rea på Dustin för 950 pix.

http://www.dustinhome.se/product/5010655432/audio-technica-at...

//Lasse