QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Beställde just från storewithstory, runt 2 lax, du har länken ovanför.

Beställd!
Och du kommer personlingen hållas ansvarig om jag inte e nöjd

Edit: Skulle tatt denna:
http://www.ebay.com/itm/321237632896
Mailade säljaren o ska se om de går o göra en deal, fast antagligen tar han dessa från samma hög som de andra.

Vad skriver storewithstory för värde till tullen?
Funderar åter igen på chansa 100% på korea skärm, mycket för jag kollar väääldigt mycket film och serier på datorn och vill ha 27".
Men får man en med massa BLB så blir man förbannad då tom min dåliga 120hz tn skärm har 0 blb.

Tänk om man får en med massvis med blb samt en av dom som bara klarar 81hz, då hade man blivit rejält besviken och skärmen hade nog inte ens använts.

Permalänk
Medlem

Blb verkar inte så svårt o fixa om man kan hantera en skruvmejsel. Är mer orolig för döda pixlar och sånt man absolut inte själv kan påverka.
Har massa BLB på min vg236h med, fast tänkter inte på de. Stör mig absolut inte iaf.
Sen tycker inte jag att 120 Hz är så mycket bättre än ~96. Sålänge man slipper 60 så sen är ju panelen riktigt bra med fina färger. Det är ramen och PCB som skiljer sig från dyrare skärmar. Men man bör ändå veta vad det är man köper... För mig är de billigt med drygt 2500 för en awesome skärm. Gav 2 för den jag har nu o varit nöjd med den i 2-3 år. Det känns extra bra när en polare köpt en ny skärm med. En 144hz 1080p skärm 23" för över 4k

Edit: vad väger Åbäket utan foten? De finns ett rätt nice väggfäste för ~350, 3ledad med swivel, svart. på Kjell.com men den tar "bara" 8kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Blb verkar inte så svårt o fixa om man kan hantera en skruvmejsel. Är mer orolig för döda pixlar och sånt man absolut inte själv kan påverka.
Har massa BLB på min vg236h med, fast tänkter inte på de. Stör mig absolut inte iaf.
Sen tycker inte jag att 120 Hz är så mycket bättre än ~96. Sålänge man slipper 60 så sen är ju panelen riktigt bra med fina färger. Det är ramen och PCB som skiljer sig från dyrare skärmar. Men man bör ändå veta vad det är man köper... För mig är de billigt med drygt 2500 för en awesome skärm. Gav 2 för den jag har nu o varit nöjd med den i 2-3 år. Det känns extra bra när en polare köpt en ny skärm med. En 144hz 1080p skärm 23" för över 4k

Jag känner en hel del skillnad mellan 100hz och 120hz. Men 100hz är acceptabelt iaf, men under det är det samma skräp som 60hz.
Fast den 120hz 1080p skärmen är Eizo med VA panel, något jag själv funderade på.

Jag stör mig på BLB då jag kollar mycket film, och har man hög BLB i övre lr nedre kanten så är det väldigt irriterande.

Men ja det är ju priset som lockar mig fortfarande. 2600-2800 ish med alla avgifter är ju svårslaget, men enda anledning är ju hzen för min del personligen.
Annars hade jag nog köpt en ex asus för 4-5k och fått garanti, smidig retur om behövs osv.

Svårt detta när man har lite ont om pengar men vill ha ny, gambla lite kan bli jättenöjd eller missnöjd som sören
Missnöjd ifrån svensk affär så kan man iaf skicka tillbaka på ångerrätt. Här är det take it or leave it typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Jag känner en hel del skillnad mellan 100hz och 120hz. Men 100hz är acceptabelt iaf, men under det är det samma skräp som 60hz.
Fast den 120hz 1080p skärmen är Eizo med VA panel, något jag själv funderade på.

Jag stör mig på BLB då jag kollar mycket film, och har man hög BLB i övre lr nedre kanten så är det väldigt irriterande.

Men ja det är ju priset som lockar mig fortfarande. 2600-2800 ish med alla avgifter är ju svårslaget, men enda anledning är ju hzen för min del personligen.
Annars hade jag nog köpt en ex asus för 4-5k och fått garanti, smidig retur om behövs osv.

Svårt detta när man har lite ont om pengar men vill ha ny, gambla lite kan bli jättenöjd eller missnöjd som sören
Missnöjd ifrån svensk affär så kan man iaf skicka tillbaka på ångerrätt. Här är det take it or leave it typ

Mjo, fast om du inte skulle vara nöjd äre ju bara o sälja den vidare? Har sett såna här skärmar för runt 2 lök i marknaden o på blocket är det ju bara att skriva att "likande skärm kostar 4-5k i butik" så köper lätt radhusmammorna den för 3 till sin bortskämda snorunge.
Ne men skämt åsido. BLB är ett problem som går att lösa. sen verkar de vara lite tärningskast på hur mycket man får.
http://hardforum.com/showpost.php?p=1039999895&postcount=247
Går bergis att få det "Perfekt" också, bara man har lite tid o tålamod

Permalänk
Medlem

Blev en modell ifrån accesorieswhole, hoppas den kommer innan söndag nästa vecka

Permalänk
Inaktiv

Vad innebär "slim" egentligen? Antar att det är samma modell som den vanliga eller?

http://www.ebay.com/itm/321237632896?item=321237632896&autore...

Permalänk
Inaktiv

inte så super sugen på att hoppa igenom hela tråden så jag ställer frågan även om den kanske redan varit ställd
har någon hittat någon jämförelse på alla de olika varianterna? har hittat en enkel sådan mellan catleap 2b och qnix men tänkte väl på en mer omfattande av alla dessa modeller..
har ni ingen länk men har läst nått sådant tidigare så är jag mer specifikt intresserad utav vilken som har bäst bild eller vad man nu ska kalla det.. färger osv.
inte något jätte bekymmer för min del om överklockandet då jag kanske skiter fullständigt i det.

Permalänk
Medlem

storewithstory Verkar vara helt OK att ha o göra med, råkade beställa en matt, har ångrat mig och tar en Glossy Pixel Perfect istället, o kan betala mellanskillnaden, de handlar om 20$ och den" försäkringen" är jag villig att ta för att få en perfekt skärm, även fast 99% av dom här panelerna verkar vara perfekta ändå.

Permalänk
Medlem

Se till att lämna message för storewithstory bara så han skriver ner värdet. Fick detta som svar av han på om han skrev ner värdet.

Hello
Of course!
Please leave message(Put lower price on invoice) on order note after checkout.
Then I will follow your opinion.
Best Regards
Thanks

Permalänk
Medlem

Fick tullavgiften för min skärm i måndags, den låg på 458kr, säljaren hade deklarerat 200 dollar i värde istället för de 350 eller vad det nu var.
Not even mad.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Suttit och läst igenom tråden nu och funderar på om jag inte behöver en ny skärm i julklapp.
Just nu har jag 16:10 (1680x1050) och trivs väldigt bra med det förhållandet.
Ska jag köra på 2560x1600 eller kommer jag vara "nöjd" med 2560x1440?
Ska kolla på film och spela mest men är för gammal för att märka skillnad på responstiden

Permalänk
Medlem

Hejsan, tänkte beställa mig en Qnix nu den 30 December och ville bara ha lite koll om det är något speciellt man behöver tänka på.
Är det så lätt att bara köpa den på Ebay och skicka ett meddelande att han ska skriva ner den i till 200$ och sen är det klart?
Vill bara inte göra något fel nu då som studerande så är det en hel del pengar vi pratar om.

Tack i förhand!

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hejsan, tänkte beställa mig en Qnix nu den 30 December och ville bara ha lite koll om det är något speciellt man behöver tänka på.
Är det så lätt att bara köpa den på Ebay och skicka ett meddelande att han ska skriva ner den i till 200$ och sen är det klart?
Vill bara inte göra något fel nu då som studerande så är det en hel del pengar vi pratar om.

Tack i förhand!

Japp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Hejsan, tänkte beställa mig en Qnix nu den 30 December och ville bara ha lite koll om det är något speciellt man behöver tänka på.
Är det så lätt att bara köpa den på Ebay och skicka ett meddelande att han ska skriva ner den i till 200$ och sen är det klart?
Vill bara inte göra något fel nu då som studerande så är det en hel del pengar vi pratar om.

Tack i förhand!

Jadå, min försäljare gjorde det utan att säga till men är lika bra det.

Offtopic Tjo Lukas ( Robert här ) hahah

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Börjar bli lagomt less på storewithstory nu, Dels får jag mail mitt i natten, så jag hinner inta svara på det inan de "gått hem".
Dessutom så har dom fortfarande inte skickat någon 20$ förfrågan för en pixel perfect skärm. o de påstår att QNIX QX2710 inte finns i glossy.

"Hello
Please check it.
All QNIX QX2710 has Matte Screen not glossy.
If you agree with it, I will send invoice.
Best Regards
Thanks
Bruce"

Fick jag halv 5 inatt, svarade 07:30 men de var visst för sent....

Vill bara ha hem min %"%"# skärm nångång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Fick jag halv 5 inatt, svarade 07:30 men de var visst för sent....

Jag beställde också från Storewithstory och får också svar på natten. Inte så konstigt då dom ligger 8 timmar före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag beställde också från Storewithstory och får också svar på natten. Inte så konstigt då dom ligger 8 timmar före.

O nu har dom stängt till den 28e...
Bäst för dom att jag får en perfekt skärm annars kommer jag vara årets jobbigaste kund >_< Ville ju ha den strax efter nyår, men det ser ut som att den kommer efter den 6e iaf...

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa modellen som inte bara har DVI, alltså http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-DP-Multi... och jag undrar om det kommer vara värt att köpa den fast det bara går att köra 60 Hz?
Jag har ett kfa2 680 ltd oc och det finns bara 1 displayport och 3 mini-hdmi och av vad jag har förstått så funkar inte adaptrar särskilt bra på korea-skärmar.
Jag är intresserad av den höga upplösningen och PLS och jag kör 60 HZ nu och känner inte att jag behöver ha mer direkt.
Kommer 8 ms bli segt att spela på? Jag har 5 utlovade ms just nu men det är förmodligen mer och jag känner inte av ghosting nu. Ni som spelar på någon av modellerna, hur känns responstiden och hur är 60 Hz?

Eller är det då bättre att köra på ett annat märke såsom shimian eller yamakasi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

Jag funderar på att köpa modellen som inte bara har DVI, alltså http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-DP-Multi... och jag undrar om det kommer vara värt att köpa den fast det bara går att köra 60 Hz?
Jag har ett kfa2 680 ltd oc och det finns bara 1 displayport och 3 mini-hdmi och av vad jag har förstått så funkar inte adaptrar särskilt bra på korea-skärmar.
Jag är intresserad av den höga upplösningen och PLS och jag kör 60 HZ nu och känner inte att jag behöver ha mer direkt.
Kommer 8 ms bli segt att spela på? Jag har 5 utlovade ms just nu men det är förmodligen mer och jag känner inte av ghosting nu. Ni som spelar på någon av modellerna, hur känns responstiden och hur är 60 Hz?

Eller är det då bättre att köra på ett annat märke såsom shimian eller yamakasi?

Nemas problemas.

Permalänk
Medlem

Skärmen är i Köln nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Nemas problemas.

En fråga till då, till alla här egentligen, kommer accessorieswhole skriva ner värdet automatiskt och skicka rätt strömkabel utan att man säger till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

En fråga till då, till alla här egentligen, kommer accessorieswhole skriva ner värdet automatiskt och skicka rätt strömkabel utan att man säger till?

Gjorde de för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phailone:

En fråga till då, till alla här egentligen, kommer accessorieswhole skriva ner värdet automatiskt och skicka rätt strömkabel utan att man säger till?

Han skriver alltid ner till 200$, varken mer eller mindre.
Gör det automatiskt utan att säga till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Blir himla sugen på denna skärm. Blir nog en beställning efter alla helger och nyår. En fråga dock innan jag helt bestämmer mig. Hur är det att titta på film och på Youtub? Inga konstigheter med skalningen?

De enda gångerna skalning är ett problem är om windows försöker göra skalning på bildskärmen och samtidigt kör en upplösning annat än native eller möjligen 640x480, sålänge man kör gpuskalning eller program som kör i native åtminstone så fungerar det oftast. En del spel dock, t ex supreme commander FA verkar dock inte respektera om man valt gpu skalning så det kan behövas en del lirkande för att få det att fungera bra.

I linux är allt ännu värre, enda gången jag sett linux fungera bra med qx2710 på en annan upplösning än 2560x1440 är när jag använde gparted live usb. Av någon anledning fungerar alla upplösningar då, som om X kör med skalning på gpu eller om skalning sker genom mjukvara på något sätt. Hur skulle jag gärna vilja veta, för ingen linuxdist jag hittat kan visa något annat än terminaler utan en handskriven xorg.conf

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Hur har alla här klarat sig ifrån blacklight bleed på sina QNIX skärmar, har en på väg och hoppas verkligen inte jag får ett för dåligt exemplar!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Hur har alla här klarat sig ifrån blacklight bleed på sina QNIX skärmar, har en på väg och hoppas verkligen inte jag får ett för dåligt exemplar!

Alla verkar få det mer eller mindre. Sen hur mycket man orkar fixa själv innan man e nöjd är en annan fråga.
Vissa skulle inte ens reflektera över sina skärmar o nöjjer sig med en 96-120hz ips med "lite backligtbleed" för 2500 istället för o pynta 4500 för en 60hz IPS med samma upplösning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Hur har alla här klarat sig ifrån blacklight bleed på sina QNIX skärmar, har en på väg och hoppas verkligen inte jag får ett för dåligt exemplar!

finns jätte många guider för att få bort det till stor del så du behöver nog inte vara allt för orolig

Permalänk
Medlem

Många på overclock har köpt X-star ifrån dreamseller senaste veckorna och alla har fått bra exemplar.
Antingen har han fått en bra batch eller så har det varit riktigt bra luck streak ifrån han

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Dom verkar ju inte gå att beställa till Sverige dock från honom. Inte utan att kontakta iaf..

Nej såg också det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nej såg också det.

http://www.ebay.com/itm/Matte-X-STAR-DP2710-LED-27-QHD-2560x1... Via denna länk kan man beställa från honom.