QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av blebleble:

Det bästa (tror jag) hade varit att köra en via DVI och en via HDMI, med en adapter i stil med denna.

Är dock inte direkt någon expert på detta så det finns kanske en bättre lösning.

OK, tack. Tror och hoppas att detta ska fungera såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=c1U55wWFrxc&feature=youtube_g...

Permalänk
Medlem

Beställde från storewithstory nu, väntar med spänning!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Mobo: ASUS PRIME Z370-A || Processor: i5 8600k @ 4.8GHz || Kylare: be quite! Pure Rock || GPU: Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced || Minnen: Corsair 16gb @ 3200MHz CL 16 || PSU: EVGA GQ 650W || Skärm: Qnix 27" @ 120hz

Fri frakt inet.se

Permalänk
Medlem

Sitter och håller på att beställa en skärm här nu, men har 2 frågor nån kanske kan hjälpa med.

1. Är denna (http://www.ebay.com/itm/321237632896) jag har tänkt beställa,
dock så står det inget om det är en matte/glossy skärm, nån som vet vilken det är? och/eller om man kan fråga säljaren då man lägger beställningen?
(aldrig handlat från Ebay förut, så vet inte hur det funkar exakt)

2. vet att man kan be säljaren skriva ner värdet på varan, men riktigt hur skriver man det på Engelska? :S (och vars)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CIA_SWE:

Sitter och håller på att beställa en skärm här nu, men har 2 frågor nån kanske kan hjälpa med.

1. Är denna (http://www.ebay.com/itm/321237632896) jag har tänkt beställa,
dock så står det inget om det är en matte/glossy skärm, nån som vet vilken det är? och/eller om man kan fråga säljaren då man lägger beställningen?
(aldrig handlat från Ebay förut, så vet inte hur det funkar exakt)

2. vet att man kan be säljaren skriva ner värdet på varan, men riktigt hur skriver man det på Engelska? :S (och vars)

1. Står Matte i beskrivningen längre ned.

2. Skriv ett meddelande till säljaren bara direkt efter köpet. Men tänk då på att du inte har någon försäkring gentemot fraktskador på din skärm, så kommer den sprucken så får du det nedskrivna värdet i ersättning, inte vad du betalade.

Jag skulle personligen aldrig våga snåla med det, särskilt eftersom andra i tråden fått sina skadade. Men det gör man ju självklart som man vill.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av zebrra3:

OK, tack. Tror och hoppas att detta ska fungera såhär:

https://www.youtube.com/watch?v=c1U55wWFrxc&feature=youtube_g...

Detta verkar ju fungera också. Nackdelen är väl att man med en sådan här dosa är väl att Windows tror att det är en skärm. Därför blir fullskärm över båda till exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blebleble:

Detta verkar ju fungera också. Nackdelen är väl att man med en sådan här dosa är väl att Windows tror att det är en skärm. Därför blir fullskärm över båda till exempel.

Ahh. Blir förmodligen lite knepigt det där. Kan förhoppningsvis hitta en lösning på det när jag väl får hem den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

1. Står Matte i beskrivningen längre ned.

2. Skriv ett meddelande till säljaren bara direkt efter köpet. Men tänk då på att du inte har någon försäkring gentemot fraktskador på din skärm, så kommer den sprucken så får du det nedskrivna värdet i ersättning, inte vad du betalade.

Jag skulle personligen aldrig våga snåla med det, särskilt eftersom andra i tråden fått sina skadade. Men det gör man ju självklart som man vill.

1. aha, ända där nere, såg bara ut som "reklam" så läste inte det så noga.

2. det är ju iofs en bra synpunkt, tyvärr då man är arbetslös i dagsläget så är även ett par hundralappar av värde ^^, men får klura mig fram till ett av alternativen så småningom.

Tackar för svaret!

Permalänk
Medlem

Hmm. Ute för leverans med kurir. Dom skämtade inte om de där med Express... Antar att dom inte kör från Arlanda, 60 mil norr och lämnar den samma dag dock. Även om de vore nice då jag är ledig idag

Ps. Skärmen verkar inte finnas i glossy längre
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ifall det står att paketet har blivit lämnat "at local Fedex station" kan man spåra det då?

Permalänk
Medlem

kunde inte låta bli att beställa en QNIX2710 eftersom alla här verkar lovorda dem så!

beställde natten mellan mån/tis och tänkte att det kommer väl ta några dagar extra nu iom nyår osv.
men den står redan hemma installerad och klar!
inga döda pixlar och minimalt med BLB, klart mindre än på min gamla Samsung...
blir till att testa överklocka den ikväll.

Thursday, January 02, 2014 Location Time
15 Delivered - Signed for by : A L VARGARDA 09:45
14 Delivery attempted; recipient not home GOTHENBURG - SWEDEN 09:36
13 With delivery courier GOTHENBURG - SWEDEN 07:36
12 Clearance processing complete at GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:52
11 Processed for clearance at GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:46
10 Arrived at Sort Facility GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:41
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:59
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:06
7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:56

Wednesday, January 01, 2014 Location Time
6 Departed Facility in INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 12:44

Tuesday, December 31, 2013 Location Time
5 Processed at INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 21:08
4 Arrived at Sort Facility INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 20:32
3 Departed Facility in SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 19:54
2 Processed at SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 19:54
1 Shipment picked up SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 15:44

//Anders

Visa signatur

i7 2600K@4.8GHz, Corsair H50, ASRock P67 Extreme4, CM HAF 912, 8gb corsair DDR3, XFX R9 290 4gb, Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red, Razer DeathAdder, Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av doc1:

kunde inte låta bli att beställa en QNIX2710 eftersom alla här verkar lovorda dem så!

beställde natten mellan mån/tis och tänkte att det kommer väl ta några dagar extra nu iom nyår osv.
men den står redan hemma installerad och klar!
inga döda pixlar och minimalt med BLB, klart mindre än på min gamla Samsung...
blir till att testa överklocka den ikväll.

Thursday, January 02, 2014 Location Time
15 Delivered - Signed for by : A L VARGARDA 09:45
14 Delivery attempted; recipient not home GOTHENBURG - SWEDEN 09:36
13 With delivery courier GOTHENBURG - SWEDEN 07:36
12 Clearance processing complete at GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:52
11 Processed for clearance at GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:46
10 Arrived at Sort Facility GOTHENBURG - SWEDEN GOTHENBURG - SWEDEN 05:41
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:59
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 02:06
7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 00:56

Wednesday, January 01, 2014 Location Time
6 Departed Facility in INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 12:44

Tuesday, December 31, 2013 Location Time
5 Processed at INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 21:08
4 Arrived at Sort Facility INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) INCHEON OUTSKIRT OF SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 20:32
3 Departed Facility in SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 19:54
2 Processed at SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 19:54
1 Shipment picked up SEOUL - KOREA, REPUBLIC OF (SOUTH K.) 15:44

//Anders

Vart beställde du ifrån?

Min skickades med Fedex vart i Stockholm i måndags! Men verkar inte va framme idag?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Vart beställde du ifrån?

Min skickades med Fedex vart i Stockholm i måndags! Men verkar inte va framme idag?

beställde av hulustar, var säkert inte billigast men jag tog bara nån länk från denna tråd
skickades med DHL

//Anders

tilläggsinfo
Visa signatur

i7 2600K@4.8GHz, Corsair H50, ASRock P67 Extreme4, CM HAF 912, 8gb corsair DDR3, XFX R9 290 4gb, Corsair Vengeance K70 Cherry MX Red, Razer DeathAdder, Logitech G35

Permalänk
Medlem

Haha fick den nyss, inga döda pixlar och väldigt lite blb!
Har ni några tips på hur man mixtrar med färgerna etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobim:

Haha fick den nyss, inga döda pixlar och väldigt lite blb!
Har ni några tips på hur man mixtrar med färgerna etc?

http://wecravegamestoo.com/forums/monitor-reviews-discussion/...

Kalibrerade profiler hittar du här

Permalänk
Medlem

Borde man ta bort överklockningen när man inte spelar osv?

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att skärmen kommer idag Hur sent delar DHL ut grejer? Kontorstid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Verkar inte som att skärmen kommer idag Hur sent delar DHL ut grejer? Kontorstid?

8-17.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Kuken också -.-

Permalänk

Haha jag beställde dagen 29:onde och fick hem skärmen idag. Beställde från storewithstory tack för kalibreringssidan!

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Medlem

Vad i helvete är det för fel på kurrier från DHL?
Jag har alltså varit hela hela jävla dagen, måste på affärn i ca 20 min och då bestämer de sig för att åka ut med paketet utan att ringa, så när jag kommer hem upptäcker jag att dom varit här. Åker då till servicestället som har STÄNGT. Och deras förbannade kundtjänst stänger kl 19!!½

Fy helvete vad förbannad jag är

Så uppenbarligen levererar de FRAM TILL 19 och inte 8-17.

Permalänk
Medlem

Får ingen info om vart min skärm är. Står No estimate available. Vet ni om man kan förvänta sig något av det?

Beställde förövrigt av storewithstory i måndags.

Edit: HA! Låg och drog mig i sängen när jag skrev detta på mobilen. Går ut genom mitt rum så har mor och far redan tagit emot paketet och det ligger utanför min dörr. Gött! Verkar som att man bara kan spåra via DHL och inte Ebay förresten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Vad i helvete är det för fel på kurrier från DHL?
Jag har alltså varit hela hela jävla dagen, måste på affärn i ca 20 min och då bestämer de sig för att åka ut med paketet utan att ringa, så när jag kommer hem upptäcker jag att dom varit här. Åker då till servicestället som har STÄNGT. Och deras förbannade kundtjänst stänger kl 19!!½

Fy helvete vad förbannad jag är

Så uppenbarligen levererar de FRAM TILL 19 och inte 8-17.

När jag pratade med supporten sa dom 8-17. Dom sa även att om man inte är hemma kan man sätta en lapp på dörren där man skriver typ "Refnr DHL: "8 siffror" och sedan typ "Lämna utanför dörren om jag inte är hemma, namnteckning: ______________" och påskrivet såklart. Då kan dom lämna även om du inte är hemma om det är så att du måste iväg.. Så gjorde jag.

Permalänk
Medlem

Ok ok, nåja, nu är den hemma och perfekt på alla sätt Är de bara jag som har problem o få upp Bf4 i fullscreen? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ok ok, nåja, nu är den hemma och perfekt på alla sätt Är de bara jag som har problem o få upp Bf4 i fullscreen? :S

Om du har TeamViwer installerat så avinstallera det och starta om datorn. Jag fick det inte att fungera okej med TV installerat (möjligt att de har uppdaterat sedan dess dock, det var ett tag sedan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Om du har TeamViwer installerat så avinstallera det och starta om datorn. Jag fick det inte att fungera okej med TV installerat (möjligt att de har uppdaterat sedan dess dock, det var ett tag sedan.)

Tusen tack, de är nog det! (Använder inte de ändå)
120hz utan problem, inga döda pixlar, knappt nån BLB.
Kör den dock i 110 för o "safea", man kan väll bränna den annars? :/

Enda nackdelen är att min 2nd skärm jag har som monitor/karta/skype skärm ser ut som en lågupplöst skitskärm

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min vackra skärm, 1440p är riktigt underbart och den klockades till 115 Hz för över det så kom det artefakter men ser fortfarande riktigt mycket bättre ut en min gamla 24 tumare.
Inga problem med någon död pixel och BLB är så minimalt så jag inte ser det.
Beställdes klockan 00:00 i måndags och kom idag så det gick väldigt snabbt med.

Otroligt nöjd med mitt köp och rekommenderar den till folk som kommer till tråden och velar.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk

Tycker det står på alla att frakten kostar 40dollar ungefär? Behöver ni inte betala detta trots allt?

Länka gärna köpare med fri frakt för jag hittar iallafall inga Finns där skärmar med 2ms ist för 6-8 som dessa ser ut att vara på?

mvh

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MixeR_staveN:

Tycker det står på alla att frakten kostar 40dollar ungefär? Behöver ni inte betala detta trots allt?

Länka gärna köpare med fri frakt för jag hittar iallafall inga Finns där skärmar med 2ms ist för 6-8 som dessa ser ut att vara på?

mvh

Tror jag betalade 20$ för DHL Express (De skojjade inte heller..)
Finns ingen vettig med 2ms, men du vet väll att det bara är ett försäljningstrick?
Ser inte minsta tillstymmelse till ghosting, är kanske lite nykär också, men hade det ghostat hade jag garanterat sett det, då jag haft min del av dåliga skärmar genom åren och brukar störa mig på det från första stund jag startar ett spel.

Edit: och tar man Free shipping så går det definitivt inte lika snabbt, köpte en 10" skärm till tjejjens lillaptop som hon pajjade, den beräknas vara levererad 31/1, med HongKong Post.
Man får de man betalar för o jag ger gärna lite extra för att de går snabbt

Permalänk
Medlem

Fick min skärm igår, hade lite bleed i ett hörn som syntes under film, men gjorde tape modden och det tog faktiskt bort nästan allt, orkar man öppna den en gång till och släppa på trycket lite på något ställe får jag bort allt, men är nöjd nu. Tejp modden var inte speciellt svårt heller om någon undrar.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Mycket interesserad av Qnix-skärmen när nästan alla skriver att den är perfekt samt att den kan klockas till 120hz. För priset strax under 3000kr så låter den som en grym deal då man måste betala en lax extra om man ska ha en svensk. Innan jag reggar mig dock, kan man betala via faktura? Det verkar i alla fall som att man kan betala med Paypal vilket är bra. Dessutom, om jag vill klocka den till 96/120hz, måste jag då öppna upp den och installera någon modul som kan ses på samma sida som skärmen?

Kommer bli otroligt grymt att ha denna som primär skärm om min LG IPS234 på sidan om!