QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk

Har följande grafikkort från Sapphire: http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3...
Och vad jag kan se har den Dual link DVI-I och då är frågan om det funkar eller ej?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Tjenare! Jag hade tänkt köpa en korea skärm, Vilken skärm rekommenderar ni? Vilken säljare?

Läs tråden och bilda en egen uppfattning om säljarna. Vilken skärm står i trådtiteln..

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Har följande grafikkort från Sapphire: http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3...
Och vad jag kan se har den Dual link DVI-I och då är frågan om det funkar eller ej?

Ja, det ska fungera.

Permalänk

Är det här rätt modell som går att överklocka osv? Läste lita i tråden att AccessoriesWhole var bra? Kommer han skriva $ 200 på paketet?

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-DPort-Pe...

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Är det här rätt modell som går att överklocka osv? Läste lita i tråden att AccessoriesWhole var bra? Kommer han skriva $ 200 på paketet?

http://www.ebay.com/itm/QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-DPort-Pe...

Ja, han är bra, finns billigare säljare med "perfect pixel". Han skriver ned till $200 enligt svar i tråden.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Skrivet av Lindqvist:

Tjenare! Jag hade tänkt köpa en korea skärm, Vilken skärm rekommenderar ni? Vilken säljare?

Läs tråden så kan du bilda dig en egen uppfattning, du har femtio sidor med information och alla frågor och funderingar du har lär det finnas svar på flera gånger om.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

Behövs det mer än 1 brygga för 7970 cf?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av Ploppsan:

Ja, han är bra, finns billigare säljare med "perfect pixel". Han skriver ned till $200 enligt svar i tråden.

Jag har ett problem med ebay sidan, Kan inte fixa mina uppgifter om vart paketet ska skickas. http://prntscr.com/2jn7fh

Står att staden inte stämmer med adressen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Jag har ett problem med ebay sidan, Kan inte fixa mina uppgifter om vart paketet ska skickas. http://prntscr.com/2jn7fh

Står att staden inte stämmer med adressen

Det som inte verkar "stämma", enligt den röda markeringen är att du ska ange län i vad du befinner dig i. Prova med.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Behövs det mer än 1 brygga för 7970 cf?

två bryggor behövs

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

två bryggor behövs

Spelar det någon roll ifall dom 2 är olika?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

två bryggor behövs

2 bryggor behövs för att köra en Qnix-skärm när man kör crossfire, eller 2 bryggor behövs allmänt för att köra crossfire med 7970?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Ser att Storewithstory inte har kvar skärmen på sin sida längre. Jag beställde min i måndags och den har inte skickats än, är det någon annan som beställde därifrån nyligen? Skickar ett meddelande imorrn och frågar om den inte har skickats då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Ser att Storewithstory inte har kvar skärmen på sin sida längre. Jag beställde min i måndags och den har inte skickats än, är det någon annan som beställde därifrån nyligen? Skickar ett meddelande imorrn och frågar om den inte har skickats då.

Beställde också i måndags och dem har inte skickat min heller. Har skickat meddelande till dem och inväntar svar.

Skickades från m.sweclockers.com

Edit:
Dear, Customer
Really sorry for your waiting.

We have been testing QX2710 monitors.
But found out that panel is really bad so we couldn't ship it.

So we are still testing the monitors.
Could you please wait more please?
thank you for your cooperation.

- storewithstory

Ganska dåligt att dem inte kollar till skärmarna innan folk betalar för dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nub:

Beställde också i måndags och dem har inte skickat min heller. Har skickat meddelande till dem och inväntar svar.

Edit:
Dear, Customer

- storewithstory

Okej, min har skickats nu iallafall. Hoppas bara dom inte tar dom gamla kantstötta skärmarna som legat i ett hörn nånstans i brist på annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Okej, min har skickats nu iallafall. Hoppas bara dom inte tar dom gamla kantstötta skärmarna som legat i ett hörn nånstans i brist på annat

Min skickades också nyss, får hoppas dem lyckas hitta ett bra exemplar till oss båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Någon som har någon erfarenhet av denna: http://www.ebay.com/itm/Achieva-Shimian-QH2700-IPSMS-Edge-Eco.... Funderar på denna istället för Qnix pga av utseendet. Men kanske är värt att ha en lite fulare skärm på skrivbordet om qnixen är bättre.

Jag har hört att Shimian använder Apple Cinema display. Borde inte det vara bättre än PLS i Qnix?
Det är väl S-IPS eller H-IPS eller nåt sånt i apple cinema, eller AH-IPS kanske...

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Har nu köpt en Qnix. Fick en mail för två dar sen att den blivigt shippad men jag får ingen information av trackingnumret (Package Location: N/A). Hur kommer detta sig? Den har varit buren av EMS sen mailet. Jag antar att den håller på att flyga till Sverige just nu?

EDIT: Detta måste vara fallet. Kollade upp paketet på track-tracer.com där den sa att den hamnade på Incheons flygplats för två och en halv timma sedan. Hur lång tid tar det att flyga från Korea till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag har hört att Shimian använder Apple Cinema display. Borde inte det vara bättre än PLS i Qnix?
Det är väl S-IPS eller H-IPS eller nåt sånt i apple cinema, eller AH-IPS kanske...

Tror det är en annan Shimian-modell som använde den LG-panelen som Apple använde.

Skrivet av ^fel:

Kollade upp paketet på track-tracer.com där den sa att den hamnade på Incheons flygplats för två och en halv timma sedan. Hur lång tid tar det att flyga från Korea till Sverige?

Som vanligt med Fedex, DHL, etc. kan ofta den sista biten ta längst tid. Kommer den fram alldeles för snabbt kan de också nedprioritera den om säljaren inte betalt för express-frakt så att de helt enkelt väntar med att köra ut den om de tycker att den inte får plats i den bil som lämnar i området.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Har en qnix som är fin och klockat bra till 115. Efter att jag uppdaterade nvidias senaste drivrutiner så försvann mina 115HZ inställningar som jag tillverkat i CRU. När jag försöker göra nya klockningar så vill de inte komma upp arken i windows inställningar för upplösning eller nvidias.

Hur fixar man det? Har sökt på det men verkar inte som det är ett vanligt problem

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa en Qnix/Korea skärm om man mestadels surfar, kollar på film/serier, arbetar mm., dvs. inte spelar? Är riktigt sugen på en och undrar om det är värt att uppgradera från en 27" 1080p benQ.
Har redan läst en del i tråden så att hitta säljare skall nog inte vara några problem men verkar som de flesta köper dessa skärmar för att spela på, vilket jag gör relativt sällan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iRob:

Är det värt att köpa en Qnix/Korea skärm om man mestadels surfar, kollar på film/serier, arbetar mm., dvs. inte spelar? Är riktigt sugen på en och undrar om det är värt att uppgradera från en 27" 1080p benQ.
Har redan läst en del i tråden så att hitta säljare skall nog inte vara några problem men verkar som de flesta köper dessa skärmar för att spela på, vilket jag gör relativt sällan...

Fungerar alldeles utmärkt till spel, klocka upp skärmen och du kommer aldrig vilja sluta! Och jag skulle se det som en stor uppgradering mot din nuvarande skärm, jag upplevde en enorm skillnad direkt.

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsson84:

Har en qnix som är fin och klockat bra till 115. Efter att jag uppdaterade nvidias senaste drivrutiner så försvann mina 115HZ inställningar som jag tillverkat i CRU. När jag försöker göra nya klockningar så vill de inte komma upp arken i windows inställningar för upplösning eller nvidias.

Hur fixar man det? Har sökt på det men verkar inte som det är ett vanligt problem

Varje gång du uppdaterar drivare måste du köra om patchern och förmodligen ställa in allt i CRU också, men det är inte så jävla bökigt. Byta nvidia drivare lönar sig väl mest om du kör senaste korten.

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Fungerar alldeles utmärkt till spel, klocka upp skärmen och du kommer aldrig vilja sluta! Och jag skulle se det som en stor uppgradering mot din nuvarande skärm, jag upplevde en enorm skillnad direkt.

Låter lovande, nu spelar jag ju inte speciellt mycket men bättre bild kvalité när man kollar på film osv. vore ju inte helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nub:

Edit:
Dear, Customer

- storewithstory

Du ska vara glad att de kollade dom öht innan de skickade den, tror du ens butikerna i sverige gör det?

Skrivet av nilsson84:

Du behöver inte ens använda CRU, det är bara gå in i kontrollpanelen för nvidia och skapa en egen upplösning så slipper du använda CRU.
För övrigt är du säker på att det blev bra, mina färger blev mörkare och så fick jag tunna tunna vertikala linjer på skärmen!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Verkar som att min skärm nattar på flygplatsen i Korea idag igen. Eller trackar track-tracer.com endast inom Korea?

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande om man skulle köpa denna eller ta ett mer "säkert kort" med en dell för 4000kr så blev det tillslut en order lagd hos Storewithstory.
Hoppas på ett bra exemplar utan mycket BLB eller döda pixlar, valde pixel perfect så det bör vara hyfsat iallafall.

Tänkte bara fråga er erfarna om hur ni gjorde med notisen om 200$?
Jag skrev ett meddelande till säljaren direkt efter lagd order om att få detta skrivet på försändelsen, hoppas att det räcker.

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Mycket interesserad av Qnix-skärmen när nästan alla skriver att den är perfekt samt att den kan klockas till 120hz. För priset strax under 3000kr så låter den som en grym deal då man måste betala en lax extra om man ska ha en svensk. Innan jag reggar mig dock, kan man betala via faktura? Det verkar i alla fall som att man kan betala med Paypal vilket är bra. Dessutom, om jag vill klocka den till 96/120hz, måste jag då öppna upp den och installera någon modul som kan ses på samma sida som skärmen?

Kommer bli otroligt grymt att ha denna som primär skärm om min LG IPS234 på sidan om!

Om prisskillnaden nu är nere i ynka 1000kr mellan en Korea skärm och en brandad svensk undrar jag om dt uppväger garanti/reklamationsmöjligheterna som man i praktiken avtalar bort när man köper från Korea?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Om prisskillnaden nu är nere i ynka 1000kr mellan en Korea skärm och en brandad svensk undrar jag om dt uppväger garanti/reklamationsmöjligheterna som man i praktiken avtalar bort när man köper från Korea?

För många kan det vara skillnad. Dessutom finns det att beställa med 1 års garanti. Vad jag har läst får en del skicka tillbaka där försäljaren står för frakten. eller så skickar dom en ny utan att man behöver skicka tillbaka den defekta bildskärmen. Med det i bagaget tycker jag det är värt med en korea skärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som får sjukt ont i ögonen av sin Qnix QX2710? Undrar om det är så att man inte vant sig eller vad det är. Dom ska ju inte ha PWM men även om jag kör full brightness och ställer ner i Nvidia CP så blir det ändå jobbigt..