Ny speldator, budget 8k inklusive OS

Permalänk

Ny speldator, budget 8k inklusive OS

Hej, har tänkt köpa en ny burk och hade först tänkt mej en bärbar men kommer vilja spela på den och känns då som en stationär kanske är bättre ändå. Har skärm och allt sånt behöver alltså bara datorn+operativsystem. Hade gärna velat kunna spela bf4 o liknande nya krävande spel utan problem med hyfsade inställningar. Hade föredragit en intelprocessor då jag haft det tidigare och alltid funkat bra men kan såklart övertygas att byta om prestandan blir mkt bättre. Har funderat på ssd men tror jag hellre tar en vanlig hdd nu o köper till ssd senare om det imte går att få in i budget. Är väldigt oinsatt på all ny hårdvara så hjälp hade uppskattats enormt! Tror jag kan montera ihop den själv, har aldrig gjort det innan så hade såklart vaeit skönt att få monterad, men tror jag ska kunna få ihop den annars. Tack på förhand!

Permalänk

Om du kan tänka dig AMD istället för Intel så kika på denna färdigbyggda ifrån Komplett, och konfigurera utifrån behov:

http://www.komplett.se/komplett-gamer-a20-new-year-edition/10...

Prissänkt 1225 kr, erbjudandet går ut imorgon.

Ta bort skärm, högtalare och tangentbord/mus så har du priset 6560 kr. Då kan du förbättra med 1500kr.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk

Okej hur står sej den datorn att spela på och så i framtiden? Verkar ju vara ett bra pris och skönt att få den monterad och klar, funkar det grafikkortet att spela bf4 på? Hade det vart bättre och ta t.ex MSI GeForce GTX 760 istället då?

Permalänk
Skrivet av gronsvart:

Okej hur står sej den datorn att spela på och så i framtiden? Verkar ju vara ett bra pris och skönt att få den monterad och klar, funkar det grafikkortet att spela bf4 på? Hade det vart bättre och ta t.ex MSI GeForce GTX 760 istället då?

Nvidia har övertag i Bf3 eftersom partnership men Amd krossar nvidia på BF4. R9 270x är bättre än gtx 760

Permalänk

Eftersom du har 1500 kr över när du tar bort skärm, högtalare och tangentbord. Så kan du köpa ett till 270x och köra en crossfire

Permalänk

Okej kan inget om sli o sånt behöver jag inte extra kylnings osv då? Ingen som orkar plocka ihop en dator i bitar eller blir det dyrare än att köra på den från komplett?

Permalänk

Hej igen några ändringar sedan trådstarten. Har kollat runt lite och funderar på att köra på en mer allrounddator efter att ha snackat med en vän. Lite klent grafikkort men tänker att jag kan uppgradera det om några år. Nån som kan ta en titt och säga vad dom tycker, hitta billigare komponenter eller så. Har även en hårddisk jag kan använda så kör på SSD istället. Behöver inte heller något OS till. Funderar eventuellt på ett 670 istället, är det värt pengarna att lägga till det?

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=13339...