Sony sålde 4,2 miljoner Playstation 4 under 2013

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Njure:

Lustigt nog för exakt samma anledningar som jag köpte ps4 och att det är bättre hårdvara, förstås. Dock så har mina vänner och bekanta en viss benägenhet att lyxa till det med både ps och xbox (de som har fast anställning iaf...). Men xbox har då alltid ansetts som en dedikerad Halo-maskin och alla andra spel körs på ps.

Haha japp båda har sina trevliga exklusiva titlar. Då jag funderar på att sälja min stationära PC men ändå vill spela Titanfall när det kommer så har jag dock inget annat val men om plånboken tillåter antar jag att man skaffar ett PS4 också!

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Aningen förvånande siffror, starkt jobbat av Sony! Tror dock att Xbox One har övertaget i längden när den släpps i fler marknader och konsolen uppdateras mjukvarumässigt.

Var inte så säker på det, PS3 om jag inte minns fel gick om Xbox360,
och det är säkert den största delen av Xboxs som säljs i USA då det är
där dessa TV funktioner osv kommer fungera samt att Amerikanarna säkert hellre
väljer ett Amerikanskt märke. Tänk även på att många av länderna PS4 säljs i är länder som
Sverige med väldigt liten befolkning, antalet länder i sig är inte intressant utan invånarantal.
En produkt kanske säljs i 10 olika länder medan dess konkurrent säljer i 1 land men säljer mer
för att det landet har sammanlagt mer befolkning än dessa 10 tillsammans.
Läste också någonstans att Microsoft endast hade fler sålda enheter i NA men ingen annanstans

Permalänk
Medlem

Åh, fan vad allt kvittar vilka som säljer mest och inte. Båda kommer att ha tillräckligt stor användarbas för att alla spel skall komma på båda.

"Åh, de röda hattarna har sålt mest. Då vinner de röda hattarna över de blåa!!!"

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Åh, fan vad allt kvittar vilka som säljer mest och inte. Båda kommer att ha tillräckligt stor användarbas för att alla spel skall komma på båda.

"Åh, de röda hattarna har sålt mest. Då vinner de röda hattarna över de blåa!!!"

Kvittar? Är du sarkastisk nu eller vad är det som pågår?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebboD:

Med andra ord ganska meningslösa siffror. Själv kommer jag utan tvekan att skaffa Xbone pga spelen, GUI och att alla kompisar alltid har kört Xbox.

Så om dina kompisar hoppar framför tåget eller går ut på stan och oprovocerat börjar slå ner gamla tanter på stan så gör du också det? Varför kan du inte bara skaffa en egen uppfattning och skita i vad dina kompisar har, det är ganska ointressant för en själv vad de har och gör

Permalänk

Nu är det bara spelen som saknas kom igen nu pumpa ut lite mer spel börjar tröttna på att lira ut spel 3 ggr om , dock så är ju war thunder riktigt underhållande och gratis för den delen

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

har Xbox One, funkar skit bra.

Funkar skit, bra
eller
Funkar skitbra
?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Så om dina kompisar hoppar framför tåget eller går ut på stan och oprovocerat börjar slå ner gamla tanter på stan så gör du också det? Varför kan du inte bara skaffa en egen uppfattning och skita i vad dina kompisar har, det är ganska ointressant för en själv vad de har och gör

Jag tror du missar lite av poängen varför man köper det ens kompisar gör är för att kunna lira tillsammans vilket är fullt förståeligt

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av xpanterx:

Funkar skit, bra
eller
Funkar skitbra
?

Funkar väldigt bra

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Konstigt jag kan streama filmer ifrån dator till Ps4 !?

Skrivet av DominatorPC:

Nu är det bara spelen som saknas kom igen nu pumpa ut lite mer spel börjar tröttna på att lira ut spel 3 ggr om , dock så är ju war thunder riktigt underhållande och gratis för den delen

Försökte få ett svar av dig innan; Hur gör du för att streama från PC till Playstation 4?
Playstation 4 har ju inget DLNA-stöd så skulle vara kul att få reda på vilket annat sätt det går, jag har inte hittat det och tycker att jag har letat som en liten blå.
Kan du skicka en tutorial eller video på hur du gör?

http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/playstation...
Punkt 7. The PS4 does not support client functionality for media servers in order to stream videos or movies from a home PC

http://www.computerandvideogames.com/436113/playstation-4-wil...
Citat: Meanwhile, mp3 files will not be supported on the PlayStation 4, and nor will it support media servers or DLNA support, allowing media streaming from a PC.

http://venturebeat.com/2013/10/30/sonys-playstation-4-cant-st...
Rubrik: Sony’s PlayStation 4 can’t stream movies from a home PC

http://www.nowgamer.com/news/2140706/ps4_sony_responds_to_lac...
Sony has confirmed that the PS4 will not support audio CD playback, the mp3 file format, or DLNA, which is required to stream videos from PC.

Så Snälla, tala om hur du gör! Eller är det så att du faktiskt inte äger en PS4?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

PS4 har fler exklusive titlar som jag är intresserad av så kommer köpa en sådan oavsett, men Microsoft har skött sig allmänt dåligt med sin PR och det har Sony utnyttjat maximalt. Man får inte göra sådana korkade uttal som Microsoft gjorde och tro att man inte skulle bli straffad för det.

Även om Microsoft rättade till det mesta så visade deras originalvision vad dom egentligen tycker om gamers och deras kunder i allmänhet.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Försökte få ett svar av dig innan; Hur gör du för att streama från PC till Playstation 4?
Playstation 4 har ju inget DLNA-stöd så skulle vara kul att få reda på vilket annat sätt det går, jag har inte hittat det och tycker att jag har letat som en liten blå.
Kan du skicka en tutorial eller video på hur du gör?

http://www.telegraph.co.uk/technology/video-games/playstation...
Punkt 7. The PS4 does not support client functionality for media servers in order to stream videos or movies from a home PC

http://www.computerandvideogames.com/436113/playstation-4-wil...
Citat: Meanwhile, mp3 files will not be supported on the PlayStation 4, and nor will it support media servers or DLNA support, allowing media streaming from a PC.

http://venturebeat.com/2013/10/30/sonys-playstation-4-cant-st...
Rubrik: Sony’s PlayStation 4 can’t stream movies from a home PC

http://www.nowgamer.com/news/2140706/ps4_sony_responds_to_lac...
Sony has confirmed that the PS4 will not support audio CD playback, the mp3 file format, or DLNA, which is required to stream videos from PC.

Så Snälla, tala om hur du gör! Eller är det så att du faktiskt inte äger en PS4?

Jag äger en Ps4 vore ganska barnsligt att ljuga om det jag kan lägga upp bilder på det om det är ett måste!? Btw (http://gamingbolt.com/how-to-stream-dlna-video-to-playstation...)

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk

Så Sonys Lekstation4 sålde mer än Mikromjukis Xlåda ett... håller mig till PC tror jag

Permalänk
Skrivet av Pellemanify:

Så Sonys Lekstation4 sålde mer än Mikromjukis Xlåda ett... håller mig till PC tror jag

moget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag äger en Ps4 vore ganska barnsligt att ljuga om det jag kan lägga upp bilder på det om det är ett måste!? Btw (http://gamingbolt.com/how-to-stream-dlna-video-to-playstation...)

Okej visst göra en webbserver.
Det var det enda alternativet jag kunde komma att tänka på men trodde inte att du menade det.
Trodde du menade att det fanns en inbyggd tjänst/funktion som PS3 har för att nämna ett exempel. Då det verkade så självklart att det visst minsann gick att streama från datorn till PS4.
Då använder jag TVn's DLNA så länge och väntar tills PS4'an får en uppdatering eventuellt innehållandes DLNA-stöd.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Elakekocken:

Okej visst göra en webbserver.
Det var det enda alternativet jag kunde komma att tänka på men trodde inte att du menade det.
Trodde du menade att det fanns en inbyggd tjänst/funktion som PS3 har för att nämna ett exempel. Då det verkade så självklart att det visst minsann gick att streama från datorn till PS4.
Då använder jag TVn's DLNA så länge och väntar tills PS4'an får en uppdatering eventuellt innehållandes DLNA-stöd.

Ja jag var lite luddig ,det är inte som på ps3 ännu men det kommer väl med uppdateringen inom kort hoppas att det blir inom några dagar borde ju ske nu när dom uppdaterat Psn biblioteket tkr jag...

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av Carolus Rex:

Oj blev du sur? :/ Ber om ursäkt

Permalänk

Köper ett Ps4 så fort GTA V släpps till den, om dom nu gör det vill säga! :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Jag tror du missar lite av poängen varför man köper det ens kompisar gör är för att kunna lira tillsammans vilket är fullt förståeligt

Samma sak där, bara för att mina kompisar gillar ett spel så måste ju inte jag gilla det, så då ska jag inte behöva köpa en sak för att spela något jag egentligen inte vill spela...fast jag träffar och umgås å andra sidan med mina vänner och gör annat tillsammans med dem, vill jag spela online så finns det 7 miljarder människor på jorden, så någon/några hittar man alltid att slöspela med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sabelskiöld:

Så om dina kompisar hoppar framför tåget eller går ut på stan och oprovocerat börjar slå ner gamla tanter på stan så gör du också det? Varför kan du inte bara skaffa en egen uppfattning och skita i vad dina kompisar har, det är ganska ointressant för en själv vad de har och gör

Vet inte om du har några kompisar med senast jag kollade vill man gärna spela tillsammans med dem.
Din jämförelse är irrelevant och djupt störd.

Ser knappt någon skillnad i grafiken så bryr mig knappast om prestandan.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

15.000 enheter enligt anställda på Game.
Låter rätt trovärdigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog siffror för hela Norden då all distribution i Sverige, Norge, Danmark och Finland sker genom samma företag, Nordisk Film. Vi är inte så högt prioriterade av Sony, så jag tvivlar på att vi ska ha fått 15000 enheter, utan snarare kanske 5000-7000 enheter och resterande fördelas över de övriga länderna.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Jag tror du missar lite av poängen varför man köper det ens kompisar gör är för att kunna lira tillsammans vilket är fullt förståeligt

Hmm, nästan alla jag känner köpte Xbox och jag? Jag köpte PS3, varför? För att dom exklusiva spelen tilltalade mig mer och att det fanns blu-ray.
Bara för att polarna köper en konsol betyder ju inte "självklart" att man köper den också.

Som denna generation, köper dom Xbone, fine, jag bryr mig inte, PS4 är en mer geniun konsol som har mer tilltalande titlar, bryr mig inte det minsta om att spela tillsammans med dom, då får dom helt enkelt köpa PS4 istället, kan utan problem fixa nya att spela med online, vilket jag redan gjort

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Så Sonys Lekstation4 sålde mer än Mikromjukis Xlåda ett... håller mig till PC tror jag

Damn right!

Permalänk
Medlem

Jag är nästan chockad att XBox One sålts i 3 miljoner ex! Hur har Microsoft lyckats med det? Känns som manipulerade siffror, för vi minns ju hur svårt Microsoft hade att nämna några försäljningssiffror för 1-2 månader sedan. Bortsett från några exklusiva titlar som kanske lockar vissa Xbox-köpare så finns det ju ingen rim och reson i att köpa XBox One före PS4.

Att PS4 endast sålt i 4,2 miljoner måste ju ha med dålig tillgång att göra.

Själv kommer jag inte köpa någon (ännu), pga för dåligt spelutbud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Var inte så säker på det, PS3 om jag inte minns fel gick om Xbox360,
och det är säkert den största delen av Xboxs som säljs i USA då det är
där dessa TV funktioner osv kommer fungera samt att Amerikanarna säkert hellre
väljer ett Amerikanskt märke. Tänk även på att många av länderna PS4 säljs i är länder som
Sverige med väldigt liten befolkning, antalet länder i sig är inte intressant utan invånarantal.
En produkt kanske säljs i 10 olika länder medan dess konkurrent säljer i 1 land men säljer mer
för att det landet har sammanlagt mer befolkning än dessa 10 tillsammans.
Läste också någonstans att Microsoft endast hade fler sålda enheter i NA men ingen annanstans

TV-funktionen fungerar inte bara i USA vilket du får det att låta som.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Que?! Har du missat att den släpptes i november?

Har hört många som försökt få tag på en PS4:a, men tyvärr. Det har varit omöjligt sedan release-dagen. Om man nu inte köper en på Blocket/Tradera för 8.000kr

Skrivet av Arzei:

Om Microsoft bara hade lanserat Xbox One globalt så tror jag att siffrorna hade sett annorlunda ut. PS4 hade fortfarande legat före med god marginal, men att Xbox One bara finns i 13-eller-så länder kan ju knappast vara positivt.

Skrivet av Rokkoko:

Det intressanta är ju inte i hur många länder de har lanserats utan hur många konsoller de har fått fram. PS4 har ju funnits i Sverige sedan november, men hur lätt har det varit att få tag på en?

Skrivet av NoNamesWayne:

Som redan påpekats så har Ps4 lanserats i betydligt fler länder än vad Xbox One har så är väl inte så konstigt. Trodde skillnaden skulle vara större faktiskt.

Rokkoko: Exakt!
Det spelar ju ingen roll om man lanserat konsolen i 50st Afrikanska länder, det ger ingen försäljning. XBox One HAR lanserats i de område med störst intresse/köpkraft, nämligen USA. Amerikanarna är lika patriotiska som Japanarna. PS4 har INTE lanserats i Japan ännu!
Men om två månader är det klart och avgjort.

Skrivet av JimmieSan:

Xbox TV.
Nuff said.

Om man bor i USA.
Nuff said!

Skrivet av omEn||LabZ:

Jag ser dessa siffror som en vinst för MS.

Jaa, om 3 miljoner ex stämmer så går de säkert med vinst. Men om de vinner "konsolkriget", det vette sjutton.

Skrivet av Elakekocken:

Ska inte säga för mycket, men det känns som om Microsofts siffror är ut till butik medan Sonys siffror är ut till kund.
Det ryktas om det på rätt många forum och jag tar upp den tesen här för diskussion.
Vad tror ni?

Mycket troligt. M$ har ju trampat rätt hårt i klaveret de senaste 2 åren. Surface-försäljningen och dess påstådda försäljningssiffror är ju en komedi

För övrigt: Tack och lov att M$, Sony och Nintendo tillverkar konsoler och spel. Det känns som en lagom fördelning. Om M$ lägger ner (vilket var nära under början/mitten av 360-eran) så får inte Sony någon konkurrens i sitt område. Om Nintendo lägger ner så tappar vi en oerhört trevlig spel-genre. Om Sony lägger ner så kommer större del av spelmarknaden dö ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

TV-funktionen fungerar inte bara i USA vilket du får det att låta som.

I Nordamerika i princip bara, om resten ska få ta del av det får man nog vänta ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Om man bor i USA.
Nuff said!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Kolla den länken grabben så kanske du hajar lite mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Samma sak där, bara för att mina kompisar gillar ett spel så måste ju inte jag gilla det, så då ska jag inte behöva köpa en sak för att spela något jag egentligen inte vill spela...fast jag träffar och umgås å andra sidan med mina vänner och gör annat tillsammans med dem, vill jag spela online så finns det 7 miljarder människor på jorden, så någon/några hittar man alltid att slöspela med

Du behöver nog gå tillbaka och läsa hans post igen. Den första anledningen han gav var spelen, vilket betyder att han gillat spelen till Xbox bäst tidigare. Av någon konstig anledning ignorerar du allt utom hans sista anledning och för ett argument baserat på att det var det enda han gick på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Kolla den länken grabben så kanske du hajar lite mer

Sorry, jag förstod inte ironin, men nu klarnade det.

Skickades från m.sweclockers.com