Hej
Jag har en Transformer 300 från asus som jag köpte förra året 2012-12-02 från CDON.
Ett år senare så knäcktes skärmen på den och det gick inte använda den men det gick starta den och se bild etc. Men touchentryckte som bara den vid sprickan.
Jag kontaktade CDON vart jag köpte den och dom ville ha 300kr frakt, 500kr felsökning och sen mer beroende på felet. Jag tog saken i egna händer och beställde hem en skärm från Ebay.
Och det fanns två modeller, G01, G03. Ingen blekaste aning vilken jag hade så jag chansade på G01 eftersom det står 1G på baksidan.
Fick hem skärmen + verktyg. Några minuter senare var den gamla borta och den nya insatt. Plattan startar utan problem och bild visas. Men touchen fungerar ej.
Suckar som man gör så gör jag om allt från start och ser till att allt är korrekt insatt, men inget hjälpte.
Kostade mig 300kr och 5 veckor väntan på skärmen.
Nu vill jag få den fixad och jag vill inte chansa igen på ebay.
Så min fråga är kan Asus fixa den? Och vad ska jag räkna med att det kommer kosta?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1223646
~2800kr
Tacksam för svar, ska kontaka Asus på måndag men om någon redan nu kan säga om det är värt det så tack