Värt att ringa Asus på måndag? Trasig Surfplatta

Permalänk
Medlem

Värt att ringa Asus på måndag? Trasig Surfplatta

Hej

Jag har en Transformer 300 från asus som jag köpte förra året 2012-12-02 från CDON.

Ett år senare så knäcktes skärmen på den och det gick inte använda den men det gick starta den och se bild etc. Men touchentryckte som bara den vid sprickan.

Jag kontaktade CDON vart jag köpte den och dom ville ha 300kr frakt, 500kr felsökning och sen mer beroende på felet. Jag tog saken i egna händer och beställde hem en skärm från Ebay.

Och det fanns två modeller, G01, G03. Ingen blekaste aning vilken jag hade så jag chansade på G01 eftersom det står 1G på baksidan.

Fick hem skärmen + verktyg. Några minuter senare var den gamla borta och den nya insatt. Plattan startar utan problem och bild visas. Men touchen fungerar ej.

Suckar som man gör så gör jag om allt från start och ser till att allt är korrekt insatt, men inget hjälpte.

Kostade mig 300kr och 5 veckor väntan på skärmen.

Nu vill jag få den fixad och jag vill inte chansa igen på ebay.

Så min fråga är kan Asus fixa den? Och vad ska jag räkna med att det kommer kosta?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1223646
~2800kr

Tacksam för svar, ska kontaka Asus på måndag men om någon redan nu kan säga om det är värt det så tack

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av downup:

Hej

Jag har en Transformer 300 från asus som jag köpte förra året 2012-12-02 från CDON.

Ett år senare så knäcktes skärmen på den och det gick inte använda den men det gick starta den och se bild etc. Men touchentryckte som bara den vid sprickan.

Jag kontaktade CDON vart jag köpte den och dom ville ha 300kr frakt, 500kr felsökning och sen mer beroende på felet. Jag tog saken i egna händer och beställde hem en skärm från Ebay.

Och det fanns två modeller, G01, G03. Ingen blekaste aning vilken jag hade så jag chansade på G01 eftersom det står 1G på baksidan.

Fick hem skärmen + verktyg. Några minuter senare var den gamla borta och den nya insatt. Plattan startar utan problem och bild visas. Men touchen fungerar ej.

Suckar som man gör så gör jag om allt från start och ser till att allt är korrekt insatt, men inget hjälpte.

Så min fråga är kan Asus fixa den? Och vad ska jag räkna med att det kommer kosta?

~2800kr

Tacksam för svar, ska kontaka Asus på måndag men om någon redan nu kan säga om det är värt det så tack

Det som är sönder för dig är digitizern och den brukar man köpa som paket med skärmen. Asus kan säkert fixa den men det lär svida i plånboken kanske en hemförsäkring skulle fixa detta?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hej

~2800kr

Tjenare

Det är inte billigt att få det fixat via dem, de skickar till Tjeckien (gjorde med min iallafall) och det kostade mig (frånsett att jag hade försäkring iofs) nästan lite drygt 3 tusen, i slutändan iofs 1500 då jag hade hemförsäkring, men billigt är det inte med de där rackarna , men antar det beror på att massproduktion är grymt mycket billigare oftast än att köpa för en reparation typ, brukar vara så hos alla typ Acer Hp osv så där är väl inte Asus unikt antar jag

Varför köper du dig inte en TF700 istället?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1245379

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte, men bör inte mobilreparations-företag etc även ta emot surfplattor?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 32GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | LG Ultragear 27GP850 | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Ska jag chansa igen på en annan version?
http://www.ebay.com/itm/Touch-Screen-Glass-Digitizer-FOR-Asus...

Tänkte mig 800kr från ASUS max. :/ 3k....