Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har du byggt i ett Bitfenix Prodigy mITX?

Permalänk
Medlem

Har du byggt i ett Bitfenix Prodigy mITX?

Tjena Sweclockers forumet!

Tänkte bara kolla om det är någon som har byggt i ett Bitfenix Prodigy mITX förut, och ifall ni har det, vilka komponenter hade ni då? Mest intresserad av vad ni hade som PSU och hur chassit är kvalitets mässigt

Tack på förhand för alla svar// Jioker

Permalänk

Som nedan, jag är nöjd, men hade köpt deras nya mindre variant om jag skulle göra om det

Visa signatur

1150 4670k @ Stock | Asrock H87M-ITX| 8gb (2x4) Corsair Vengeance LP CL 9 1600hz | MSI GeForce GTX 770
Bitfenix Prodigy White | Corsair H100i w/ 2x Noctua NF F-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jioker:

Tjena Sweclockers forumet!

Tänkte bara kolla om det är någon som har byggt i ett Bitfenix Prodigy mITX förut, och ifall ni har det, vilka komponenter hade ni då? Mest intresserad av vad ni hade som PSU och hur chassit är kvalitets mässigt

Tack på förhand för alla svar// Jioker

Jag har ett Prodigy mITX, den svarta modellen, chassit är i toppkvalite (tycker jag), dock kan fötterna vara lite svajjiga som många tycker är en nackdel, för mig är det inget problem alls och är skönare att lyfta runt chassit i.

Hade förut ett fractal design integra på 500w icke modulärt men bytte till ett Corsair RM650, det fick plats men var väldigt tight, man får trycka på en del, ett tips är att böja kablarna ett tag innan, men väl på plats så fungerar det finfint.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockztar:

Jag har ett Prodigy mITX, den svarta modellen, chassit är i toppkvalite (tycker jag), dock kan fötterna vara lite svajjiga som många tycker är en nackdel, för mig är det inget problem alls och är skönare att lyfta runt chassit i.

Hade förut ett fractal design integra på 500w icke modulärt men bytte till ett Corsair RM650, det fick plats men var väldigt tight, man får trycka på en del, ett tips är att böja kablarna ett tag innan, men väl på plats så fungerar det finfint.

Tack tack för snabbt svar jag tänkte köpa samma PSU så då vet jag ju att det funkar

Permalänk
Medlem

Byggde en bruk till en bekant, han hade ett 170mm långt psu så köpte en adapter ifrån lianli eller om det är coolermaster så ägget står ut lite baktill på chassi. Adapter är som en liten ram. Ska du köpa nytt agg kolla in Silverstone eller coolermasters v650s båda är 140mm djupa och fullt modulära

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Byggde en bruk till en bekant, han hade ett 170mm långt psu så köpte en adapter ifrån lianli eller om det är coolermaster så ägget står ut lite baktill på chassi. Adapter är som en liten ram. Ska du köpa nytt agg kolla in Silverstone eller coolermasters v650s båda är 140mm djupa och fullt modulära

Tack för tipset min goda vän!