Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ändra Playstation 2 bios

Hej

I helgen när jag städade mitt rum så hittade jag mitt gamla ps2(som bara står och samlar damm).

En tanke slog mig att på något sätt kanske man kan ändra Bios eller byta ut bios-chipet mot ett från en gammal dator. Så man kan installera tex linux på hårddisken och använda hela konsolen som en dator.

Jag har inte gjort någon större sökning på kompatibilitet med hårdvaran osv ännu för tänkte att det första problemet borde vara bioset. Där emot gjorde jag lite sökning på om man kunde byta bios på ps2 men hittade inget relevant. Så därför vänder jag mig mot er för hjälp.

Går det att "byta" ut bioset på ps2 så man kan köra tex linux?

Eller är jag helt ute och önske drömmer?

Förlåt om jag har lagt tråden i fel del.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem

Att byta BIOS på en PS2 låter mer som önskedrömmar, däremot går det utmärkt att installera Linux på en PS2, bara att söka på google för tonvis med guider.
Har aldrig gjort det själv dock så kommer inte länka till något specifik eller komma med råd om vad som funkar bäst

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Att byta BIOS på en PS2 låter mer som önskedrömmar, däremot går det utmärkt att installera Linux på en PS2, bara att söka på google för tonvis med guider.
Har aldrig gjort det själv dock så kommer inte länka till något specifik eller komma med råd om vad som funkar bäst

Tack för det snabba svaret!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk

Det kan nog vara kul som projekt. Dock är jag tveksam till dess prestanda då den ligger på 290-300 Mhz (om jag inte mins fel).

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Det kan nog vara kul som projekt. Dock är jag tveksam till dess prestanda då den ligger på 290-300 Mhz (om jag inte mins fel).

Hehe det är sant men har inte förväntat mig något monster. Kul grej att testa och se vad man kan göra av det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem