Bästa hörluren på Media Markt till ett bra pris?

Permalänk

Bästa hörluren på Media Markt till ett bra pris?

Är påväg till Media Markt för tillfället så vill gärna ha några snabbs förslag på ett bra par hörlurar. Vill antadligen ha in-ear eller over-ear. Kom gärna med förslag så snabbt som möjligt! Tack

Permalänk
Medlem

Vad ska du ha dom till? Seriöst musiklyssnande, film, spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av Zero Cool:

Vad ska du ha dom till? Seriöst musiklyssnande, film, spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Film och musik. Gillar hörlurar som har bra bas, men dom ska inte läcka för mycket eftersom att jag ska använda dom i skolan.

Permalänk
Medlem

Prova i butik är mitt bästa tips. De flesta lurar är prisvärda beroende på vad man vill ha.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Prova i butik är mitt bästa tips. De flesta lurar är prisvärda beroende på vad man vill ha.

Är på Ica nu, ska dit efter. Då kan jag prova massa hörlurar

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Film och musik. Gillar hörlurar som har bra bas, men dom ska inte läcka för mycket eftersom att jag ska använda dom i skolan.

Vad ligger din budget på då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av Puttefnasket:

Vad ligger din budget på då?

Skulle nog säga högst 1500.

Permalänk

Lite för dyra tycker jag. :/

Permalänk
Medlem

iems är ju mer portabelt men hörlurar är lite trevligare tycker jag ändå. Audio Technica M50 får du under 1500. Yamaha EPH-100 går också under 1500.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Är påväg till Media Markt för tillfället så vill gärna ha några snabbs förslag på ett bra par hörlurar. Vill antadligen ha in-ear eller over-ear. Kom gärna med förslag så snabbt som möjligt! Tack

köp på netonnet/elgiganten istället för Media markt,doms service inte är den bästa av erfarenhet.

Permalänk
Skrivet av Hardy:

köp på netonnet/elgiganten istället för Media markt,doms service inte är den bästa av erfarenhet.

Jag har presentkort på media markt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Lite för dyra tycker jag. :/

''Bästa hörluren'' och ''bra pris'' är väldigt relativt.

Tänk på att det är stor skillnad mellan On-Ear och In-ear också. För 2700:- som In-ear kostade som jag länkade kan du få väldigt mycket bättre On-Ear, helt enkelt beroende på att högtalarelementen är större http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SENNHEISER-PXC-450,90952...

Så frågan lyder, för man vill antingen ha det ena eller det andra; Vill du ha In-ear eller On-ear för 1500kr? De två kategorierna är inte jämförbara i samma prisklass.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Jag har presentkort på media markt.

aha okej.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad som låter bra för en person kan låta skit för en annan, testa är det bästa, då kan ett par "billigare" lurar låta mycket bättre i dina öron än ett par som är dyrare

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

''Bästa hörluren'' och ''bra pris'' är väldigt relativt.

Tänk på att det är stor skillnad mellan On-Ear och In-ear också. För 2700:- som In-ear kostade som jag länkade kan du få väldigt mycket bättre On-Ear, helt enkelt beroende på att högtalarelementen är större http://www.mediamarkt.se/mcs/product/SENNHEISER-PXC-450,90952...

Så frågan lyder, för man vill antingen ha det ena eller det andra; Vill du ha In-ear eller On-ear för 1500kr? De två kategorierna är inte jämförbara i samma prisklass.

Och en stor del som man bör tänka på är att man aldrig kommer att kunna byta någon kabel till en in-ear lur pga storleken på själva luren medans det med stor sannolikhet går att göra den operationen på en On-ear lur även om det inte finns att köpa över disk direkt.

Sennheiser skulle jag titta på då dom i många fall har just själva kabeln som en utbytbar del på dom lite dyrare lurarna.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.