Program för att styra annan dator i hemmet?

Permalänk

Program för att styra annan dator i hemmet?

Tja, Finns det något program för att styra från min dator till dotterns dator?
Till exempel. Hon sitter vid datorn och gör det hon gör, jag ser på klockan och säger åt henne att göra iordning sig och gå och lägga sig, efter en kvart sitter hon fortfarande kvar och glor och jag blir irriterad och hotar med att stänga av internet MEN då dör ju mitt internet också.

Exempel 2: hon vill att jag ska komma och fixa hennes dator och lat som jag är så vill ja inte gå in dit plus att det stinker parfym och vissa gånger har hon kompisar där och jag vill inte in och störa henne. bättre att ta det från min dator.

Ja jag vet att det finns "föräldrakontroll" men då måste det vara en admin på hennes dator och för ett halvår sen så blev det strul helt och hållet med det där då jag glömde bort lösenordet till det Så det blev en ominstallation vilket resulterade i en sur unge.

Skulle vara bra att kunna skicka meddelande till hennes dator att det är dags att stänga av datorn men "Netsend" fungerar ju inte längre. Båda kör med win7

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Skrivet av Calle_p40:

Tja, Finns det något program för att styra från min dator till dotterns dator?
Till exempel. Hon sitter vid datorn och gör det hon gör, jag ser på klockan och säger åt henne att göra iordning sig och gå och lägga sig, efter en kvart sitter hon fortfarande kvar och glor och jag blir irriterad och hotar med att stänga av internet MEN då dör ju mitt internet också.

Exempel 2: hon vill att jag ska komma och fixa hennes dator och lat som jag är så vill ja inte gå in dit plus att det stinker parfym och vissa gånger har hon kompisar där och jag vill inte in och störa henne. bättre att ta det från min dator.

Ja jag vet att det finns "föräldrakontroll" men då måste det vara en admin på hennes dator och för ett halvår sen så blev det strul helt och hållet med det där då jag glömde bort lösenordet till det Så det blev en ominstallation vilket resulterade i en sur unge.

Skulle vara bra att kunna skicka meddelande till hennes dator att det är dags att stänga av datorn men "Netsend" fungerar ju inte längre. Båda kör med win7

Teamviewer är ju ett alternativ. annars kan du ju använda rättigheterna i routern (beroende på vilken du har) och styra hennes rättigheter därifrån.

Permalänk
Medlem

Det kan bli intressent att se vad du får för reaktioner på ditt sätt att uppfostra din dotter..

Permalänk
Medlem

Fjärrskrivbordet ligger ju nära till hands.

Permalänk
Medlem

Jag tror på att strypa rättigheterna i routern. Går ju visserligen att kringgå om hon har smartphone att dela anslutning ifrån. Du får väl dra proppen annars

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet (är 15) så är en sen kväll med skola tidigt nästa dag den bästa kombinationen för morsans argumentering att hon tycker att jag ska lägga mig vid en viss tid.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT