Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

En fråga angående Dual BIOS

Permalänk
Medlem

En fråga angående Dual BIOS

hej, köpte precis en budget dator åt min polare och undrar vad de menas med när ett Grafikkort har Dual BIOS

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av adillboy:

hej, köpte precis en budget dator åt min polare och undrar vad de menas med när ett Grafikkort har Dual BIOS

Som jag har förstått det kan du lägga in två olika bios, tex har Ati 6850 möjlighet till att använda 6870:s bios. Med dual bios kan du växla mellan de olika.
Lite som en överklockning fast det låser upp lite andra saker (rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Som jag har förstått det kan du lägga in två olika bios, tex har Ati 6850 möjlighet till att använda 6870:s bios. Med dual bios kan du växla mellan de olika.
Lite som en överklockning fast det låser upp lite andra saker (rätta mig om jag har fel)

ahh okey, tackar^^

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Dual BIOS betyder att kortet har två bios, ett primärt och ett sekundärt som finns till som reserv, ifall du är överklockningsentusiast och råkar paja ditt första bios med en dålig flash. Om du inte överklockar alls så är det av föga intresse.