Fractal Design R4, vad gör jag av USB 3.0-kontakten?

Permalänk
Medlem

Fractal Design R4, vad gör jag av USB 3.0-kontakten?

Fint chassi, har två usb 2-plats och två usb 3-platser i fronten. Kanonbra, precis vad jag behöver. Men! Det finns ingenstans att koppla in 3.0-kontakten i moderkortet (asus p9X79), eller så är jag blind. Kollade webhallen efter controllerkort, men där fanns inget matchande.

Jag har inte byggt en burk på tre år och känner mig ringrostig, kan någon tipsa om vad jag skall göra av kabeln?

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolle:

Fint chassi, har två usb 2-plats och två usb 3-platser i fronten. Kanonbra, precis vad jag behöver. Men! Det finns ingenstans att koppla in 3.0-kontakten i moderkortet (asus p9X79), eller så är jag blind. Kollade webhallen efter controllerkort, men där fanns inget matchande.

Jag har inte byggt en burk på tre år och känner mig ringrostig, kan någon tipsa om vad jag skall göra av kabeln?

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Nopp, det där är tyvärr p9x79 pro. Den vanliga har ingen intern usb3.

TS: Använd en adapter till 2 vanliga USB3 och koppla in på baksidan. Absolut enklaste sättet att lösa det på.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ohh? Hittar inget, dessvärre.

Så här ser det ut. https://www.google.se/search?q=asus+p9X79&espv=210&es_sm=93&t...

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem

Crap. Nåja, 600 spänns skillnad. Kommer gräma mig i tre år tills jag bygger ny burk. Men nu får jag vara glad för det lilla!

Tack förresten för de sjukt snabba svaren. Sweclockers > alla andra forum.

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nopp, det där är tyvärr p9x79 pro. Den vanliga har ingen intern usb3.

TS: Använd en adapter till 2 vanliga USB3 och koppla in på baksidan. Absolut enklaste sättet att lösa det på.

Oh missade det, lite snålt av dem att inte sätta dit nån kontakt :/

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/silverstone-sst-ec04-e-usb-30-pcie/805...
Om du vill ha usb3 i fronten och inte byta moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mjolle:

Crap. Nåja, 600 spänns skillnad. Kommer gräma mig i tre år tills jag bygger ny burk. Men nu får jag vara glad för det lilla!

Tack förresten för de sjukt snabba svaren. Sweclockers > alla andra forum.

Jag vet inte om du missade mitt förslag eller om jag skrev dåligt så här kommer det igen:
Använd en billig adapter så du kan koppla in frontpanelportarna på baksidan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Sweet, tack igen hörni!

Visa signatur

2.66 ghz hemmagjord superprocessor, 2.4 gb hårddisk som RAM-minne, LP-spelare, VHS-video (stereo+longplay!), 400 sidors manuell "notepad" som minnesenhet. Hårddisk - kasettbandspelare. På G: 50-pack bläckpennor från Biltema till skrivenhet. Bildskärm: C64-skärm med hemmasnickrad adapter.