Permalänk
Avstängd

Börja med youtube

Tja! Jag vill göra spelvideos på youtube men vet inte vad jag ska prata om i första videon.
Tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Trådstart återställt /mod
Visa signatur

Yoo, Friendly!

Permalänk

Vad videon handlar om, och vem du är etc. etc. kan vara en bra idé ?

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte spel? Lite kort om din spelsmak, spelstil, vad kanalen kommer innehålla?

Permalänk
Medlem

Var pigg, glad och på gott humör när du börjar. Du kan ju alltid börja med att presentera dig lite och berätta mer om dig själv on the go medans du spelar så blir det inte så tråkigt. Som widL sa så är det kanske bra att nämna vad du kommer spela för typ av spel mm.
Kan inte så mycket i detta område men det är vad jag skulle kunna tänka mig vara en bra start.
Lycka till!

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk

Skapa en karaktär av dig själv med egenskaper som du har och inte har. Om du inte förstår, se AVGN, Pewdiepie, Alphaomegasin etc.

Välj spel som är generell okända, ingen vill se något de själva lirat för att undvika massa kontroverser att du kan vara en dålig spelare.

Bra inspelningsljud är ett stort plus, billiga bästa är Snowball mickar så fixa en sådan eller bättre.

Bra videoredigeringskunskaper hjälper stort, leta upp prova-på länkar till t ex. Lynda och ta en snabbkurs i önskat videoredigeringsprogram.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH