Valves spelmotor Source 2.0 dyker upp i läckt skärmdump

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emilkjellner:

About time! HL3 incoming!

Skrivet av rabiesekorre:

Half life 3 confirmed

Skrivet av Konabu:

Dags för hype.

Skrivet av _Merc_:

Comming 2020

Skrivet av Oneone:

let the hype begin!

Skrivet av Grumie:

Hoppas verkligen att hl3 dyker upp i mitt steambibliotek snart :/

Skrivet av Bluestreakfus:

Hehe, "väntar på ett passande spel".. och vilket spel vore mer passande...

Ehm nej

Skrivet av gevsan:

Efter att ha varvat hela Half Life serien ett x antal gånger så är det på tiden att HL3 kommer!

Du hinner spela om det flera gånger till innan HL3 ens blir confirmed.

Skrivet av LucasSj:

Alla de jävla timmarna i Half-life 2 DM och HL2 Ep1-2 så tycker jag träden ser så jävla identiska ut och det ser endast ut som nåt halvmanipulerat i bakgrunden. Träden och de där fula textuerna på backen känner jag igen för mycket, jag förvänta mig mer om det här ska vara nytt.

Bilderna är 3 år gamla, "Plantation Level of L4D2 / Rebuilt in Source 2.0 with increased level of detail", dom mer eller mindre kopierade in kartan rakt av och ökade detaljnivån, därav exempelvis samma träd model som syns.

Sen så har modeller och texturer i princip inte ett skit att göra med motorn i sig, det som är intressant är alla nya features, vad dom lagt in i motorn som dom kan använda sig av när dom gör spelen, kraftigt uppdaterad fysik som exempel.

Skrivet av HurMycket:

Source 2.0 lär väl vara bättre optimerad för PC än Frostbite, kan jag tänka mig.

Frostbite är en av dom bäst optimerade spelmotorerna, är det något DICE har gjort rätt efter alla fiaskon på senare åren så är det motorn.

Skrivet av Thursday:

Vore ju inte jättechockerande om de utannonserade något spel i samband med att Oculus Rift släpps...

Sannolikt ja, Valve är under enorm press vad gäller kvalitet, är inte Half-Life 3 ett av dom bästa spelen någonssin skapat så kommer det inte släppas, kom ju ut nyheter nyligen om att Valve's VR prototyp var bra mycket mer avancerad än senaste Oculus Crystal Cove prototypen, så att Half-Life 3 skulle ha bland det bästa VR stödet är väntat, lär slå alla med häpnad, förvånar mig inte om Half-Life 3 blir bundlat med första massproduktion's Oculus.

"Valve also revealed that it currently has no plans to produce its own VR hardware, instead marking Oculus Rift as "the obvious candidate" to ship Valve-invested VR tech. Valve collaborated with Oculus on the tracking for the Crystal Cove prototype headset and will continue to work with the company. Claiming that "the PC will be the hotbed for VR," Valve believes that Linux, Windows PC and Mac will be the "VR epicenter."

Skrivet av Mars SSX:

Att folk fortfarande tror Source motorn är lika ooptimiserat som Frsotbite, Cryengine, Unreal osv. förvånar mig.

Huh? Alla dom motorerna du listade är extremt optimerade.

Skrivet av Gender Bender:

Om det är något som Valve kan så är det att utveckla grymma motorer som skalar underbart. Dom enda jag kan komma på som är snäppet bättre är Epic med Unreal Engine. Tvivlar att du kommer ha några större problem med Source 2.

Motorer? Du menar motor. Unreal Engine är inte bättre, dom är olika, varken sämre eller bättre.

Skrivet av €lysian:

Jag hade definitivt förväntat mig mer än det där från deras nya motor. Men det duger väl till L4D3 och Portal 3, antar jag.

Snacka om förhastad slutsats.

Skrivet av rektor:

Hoppas dom som gör nya release av gamla Half-Life, Half-Life 2, Portal, och Portal fast med nya Source 2.0 motorn.

Black Mesa: Source 2.0 ?

Gamla spelen fast köra dom på nya motorn!

Gillade inte Black Mesa: Source för fem öre, känslan var inte där, ljuden var klart sämre och vapen modellerna var gräsliga, nivåerna var det enda som faktiskt var bra, men är inte känslan där så spelar det ingen roll, bortom räddning.

Att göra re-make på Half-Life skulle inte gå, då det skulle se så fruktansvärt annorlunda ut att det helt enkelt inte är samma spel längre. Helt enkelt för gammalt spel, CS:GO går att jämföra med CS:S, men CS:GO går inte att jämföra med CS 1.6

Skrivet av KTL:

Men kom igen Valve, HL3 NU! Vi har väntat länge nog!

Dagens så kallade "gamers" förtjänar inte ett Half-Life, majoriteten av dom vet inte ens vad Half-Life är.

Nya generationen's gamers har förstört allt, fortsätter att bara bli sämre och sämre, får se hur Oculus påverkar dom de närmsta åren, kommer bli fruktansvärt mycket snack om VR och att det är far superior på PC, kanske det blir lite bättre iallafall.

Skrivet av Only1sutt:

7 - 4 = 3
5 - 2 = 3
Hlf lif 3 confirmd

Only1sutt + SweClockers = Spam

Skrivet av raschen:

Jag tror att Gabe även känner lite att det är helt omöjligt att leva upp till den sinnessjuka hype som Half Life 3 har. Hur bra dom än skulle göra spelet, så kommer det aldrig bli så bra som vi vill att det ska vara. Det skulle behöva vara än mer revolutionerande än Half Life 2. Och jag har svårt att se att Valve skulle vara villiga att ta den risken. Dom har det bra som dom har det med Steam just nu. Pengarna rullar in i en helt sjukt bra takt för dom.

Hur enkelt som helst för Valve att göra Half-Life 3 bättre än alla andra spel idag då alla spel nu är konsolifierade och rent sagt dåliga, har knappt kommit något nytt sedan Crysis 2007, det är verkligen fritt fram för Valve att ta nästa steget.

Steam har verkligen ingenting med utveckling av spel att göra, sen så har Gabe aldrig brytt sig om pengar, en av anledningarna varför Valve är så framgångsrikt. Fokuserar man bara på pengar kommer kvaliten att lida.

Skrivet av Naxos:

Tredje bilden såg ju precis ut som nuvarande source?

Kanske för att dom jämför mot nuvarande Source? Dom återskapade nivån i nya Source motorn. Det hjälper om du läser nästa gång.

Skrivet av €lysian:

Jämför CS:GO med CS:S istället. Visst är det skillnad, men ser det verkligen så mycket bättre ut? Av bilden att döma kommer inte Source 2 göra några underverk, men det är för tidigt att säga. Jag hade förväntat mig mer med tanke på vilken otrolig skillnad det är mellan Half-Life och Half-Life 2. Source är uppskattningsvis 15 år gammal nu, så tycker jag faktiskt att det borde vara större skillnad på utseendet än så här.

Koden är inte i närheten lika som för 15 år sedan, så att säga att den är 15 år gammal fungerar inte, kommer heller inte bli mycket snyggare än vad det redan är idag, för det är inte det de handlar om, sen så går det inte även om dom ville, vi är verkligen inte långt ifrån fotorealistisk grafik.

Hade du på riktigt väntat dig lika stor skillnad som det är mellan Half-Life 1998 och Portal 2 2011? Det är omöjligt, som sagt vi är redan i närheten av fotorealistisk grafik.

Skrivet av Gender Bender:

Är det möjligt att Titanfalls så kallade "modifierade" Source-motor i själva verket är Source 2?
Tycker att det känns så lustigt att man skulle ha valt Source, en 10år gammal motor, till ett "next-gen"-spel när det finns modernare motorer som CryEngine, Frostbite och Unreal Engine.

Nej, och nej dom har inte tagit Source motorn från 2004, sen så, CryEngine, Frostbite och Unreal är inte modernare. Det är som att säga att BioShock: Infinite har grafiken av Unreal Engine 3 som kom 2004.

Unreal Engine har uppdaterats konstant under 10 år, Source Engine det också i 10 år, utan att ha bytt benämning på motorn, samtidigt har Crytek och DICE valt att sätta nya benämningar på deras motorer under tiden så som CryEngine 2, CryEngine 3, Frostbite 1.5, Frostbite 2, men i verkligeheten så är CryEngine 3 ett uppdaterat CryEngine 1 precis som Source Engine idag är ett uppdaterat Source Engine sedan 2004.

Titanfall kör på senaste Source Motorn, även Modifierad vilket gör den ännu nyare, dom får mer av denna motorn än av dom hade fått av CryEngine eller Frostbite, finns ingen bättre multiplayer FPS motor än Source i nuläget, Titanfall har stor chans att ta över tronen som största FPS E-Sport spel pga vänligheten för e-sport, som CS:GO bevisat. Titanfall kommer bli ett nytt CoD fast blandat med CS på CS motorn, kan verkligen inte bli bättre, 128 tick rate, fruktansvärt bra optimerat, avancerat spectator mode osv.

Ingen annan motor hade klarat av det lika bra.

Skrivet av TheFlyingFin:

Kanske därför de gav bort L4D2 i så stora mängder nyligen? Bygga upp lite hype osv... Ingen ger nåt gratis utan en baktanke iaf, så är det bara i dagens samhälle

Jo, Valve.

Skrivet av maiqtheliar:

Har hört rykten om att det egentligen är screenshots från nån fallout 3 mod. Vet inte om det är korrekt, men bilderna ser alldeles för dåliga ut för att jag ska köpa att det är source 2. Jag tror iaf att Valve inte vill att sina spel ska se ut som något från 2007..

Fallout 3 Mod, tack för skrattet.

Left 4 Dead 3 lär inte vara snyggare än Crysis från 2007, för det handlar inte bara om looks.

Skrivet av Devildoll:

som jag sade tidigare i tråden, valve har konstant itererat på source.

Det som finns i deras nyaste lir är inte samma som lanserades med HL2, det kan vem som helst se.
De har däremot inte gjort en stor sak av sina uppdateringar genom att namnge dem, förens nu tydligen.

Dom har inte uppdaterat den kraftigt sedan release, därför dom ger den ett nytt namn, samtidigt som det är enklare att förklara när dom väl släpper Half-Life 3, Team Fortress 3, Left 4 Dead 3, Portal 3 osv, enklare att marknadsföra med Source Engine 2, skulle typ inte funka att ha kvar bara Source namnet, ingen skulle förstå vad som är nytt eller om det ens är nytt i huve taget, de flesta här på forumet bevisar det ju, dom tror Source Engine som Titanfall kör är 15 år gammal kod, bara för dom inte har ny benämning utan fortfarande kallar det bara Source Engine, så det är välbehövt i samband med dessa nya spel lanseringarna.

Relaterat, några bilder jag tog nyligen på Half-Life 2 (2004) med "typ" nyaste source koden (2013)

http://i.imgur.com/u1xWUKZ.png

http://i.imgur.com/zr9eiAp.png

http://i.imgur.com/edarBvN.png

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Umbrellas:

Det är tufft att bete sig som en snorvalp på internet.

Herregud vad jag blir trött på sådana som dig och Konabu. Vad exakt är det ni tar anstöt på? Han skriver att det uppenbart att varenda en fattar att det dyker upp. Inget i det han skrev är på något sätt anstötande.

Istället surfar ni omkring på internet som två kinkiga tvååringar. Dra genast ur nätverkssladden är mitt bästa råd!

Permalänk
Skrivet av orginallinus:

Gary's Mod 2 ?

Garry's Mod 2 släpptes i och för sig den 27:e december 2004.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Gillade inte Black Mesa: Source för fem öre, känslan var inte där, ljuden var klart sämre och vapen modellerna var gräsliga, nivåerna var det enda som faktiskt var bra, men är inte känslan där så spelar det ingen roll, bortom räddning.

Vad är typiskt Half Life känsla för dig? Nej jag gillade inte heller Black Mesa. Påminde mig inte alls om Half Life 1.

Skrivet av zhrooms:

Dagens så kallade "gamers" förtjänar inte ett Half-Life, majoriteten av dom vet inte ens vad Half-Life är.

Nya generationen's gamers har förstört allt, fortsätter att bara bli sämre och sämre, får se hur Oculus påverkar dom de närmsta åren, kommer bli fruktansvärt mycket snack om VR och att det är far superior på PC, kanske det blir lite bättre iallafall.

Det är sant! Dagens gamers vet tyvärr inte vad riktigt bra kvalitetsspel är för något. Alla tjatar om BF4 när det i själva verket är ett riktigt skitspel av stora mått. BF1943 var faktiskt helt okej men allt därefter blev bara skräp! Någonting hände för tio år sedan och det stavas konsoller vilket togs emot av den breda massan samtidigt blev spelen förenklade så att de blev dumma.

Skrivet av zhrooms:

Dom har inte uppdaterat den kraftigt sedan release, därför dom ger den ett nytt namn, samtidigt som det är enklare att förklara när dom väl släpper Half-Life 3, Team Fortress 3, Left 4 Dead 3, Portal 3 osv, enklare att marknadsföra med Source Engine 2, skulle typ inte funka att ha kvar bara Source namnet, ingen skulle förstå vad som är nytt eller om det ens är nytt i huve taget, de flesta här på forumet bevisar det ju, dom tror Source Engine som Titanfall kör är 15 år gammal kod, bara för dom inte har ny benämning utan fortfarande kallar det bara Source Engine, så det är välbehövt i samband med dessa nya spel lanseringarna.

Relaterat, några bilder jag tog nyligen på Half-Life 2 (2004) med "typ" nyaste source koden (2013)

http://i.imgur.com/u1xWUKZ.png

http://i.imgur.com/zr9eiAp.png

http://i.imgur.com/edarBvN.png

Du menar att de "har" uppdaterat den kraft sedan release? Felskrivning?

Snyggt! Är det så Half Life 2 ser ut nuförtiden?

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Relaterat, några bilder jag tog nyligen på Half-Life 2 (2004) med "typ" nyaste source koden (2013)

http://i.imgur.com/u1xWUKZ.png

http://i.imgur.com/zr9eiAp.png

http://i.imgur.com/edarBvN.png

Hur tungt moddat är det? Så ser inte mitt HL2 ut.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Jag som har programmeringskunskaper på nivån "detta borde gå att lösa med en if-loop"....

Är det i motorn som Mantle skulle implementeras om den ska användas eller har de inget att göra med varandra över huvudtaget? Skulle ju vara fint med mantelstöd oavsett:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Angående Half-Life 3, så har Gabe sagt att det är tråkigt att fansen hela tiden ropar efter Half-Life 3.

Han tycker att Valve har viktigare saker än göra ett spel, så han vill lägga fokus på annat som Steam, Steam OS, Steam machines, etc.
Han vill ta Steam till vardagsrummet som en konsol, det tycker han är viktigare än Half-Life 3 eller något annat spel.

Felsatsning enligt min plånbok!

Permalänk
Inaktiv

Nu håller vi tummarna för att Half-Life 3 får fullt stöd för Linux och OpenGL!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0035:

Garry's Mod 2 släpptes i och för sig den 27:e december 2004.

Gmod har förbättrats en hel del genom åren men det är långt ifrån okej grafik eller optimerat idag eller för 5 år sedan. Vet inte om det är servrarna som gör allt så segt som sirap fort någon spawnar grejer eller något rör sig. Sen förstår jag inte varför hela datorn måste frysa innan man kommer in på server, så har det alltid varit med Source baserade spel...Hur kan hela datorn påverkas på detta sätt, har aldrig varit med om något liknande i andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nu håller vi tummarna för att Half-Life 3 får fullt stöd för Linux och OpenGL!

Med tanke på Valves stöd för Linux så tror jag nog inte att de släpper HL3 utan stöd för Linux, ännu mindre när Steam Machines kör SteamOS som bygger på Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0035:

Garry's Mod 2 släpptes i och för sig den 27:e december 2004.

Lol. Ja visst. Nej, jag menade HD-edition till PS4 & Xbox One så klart!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Vad är typiskt Half Life känsla för dig? Nej jag gillade inte heller Black Mesa. Påminde mig inte alls om Half Life 1.

Det är sant! Dagens gamers vet tyvärr inte vad riktigt bra kvalitetsspel är för något. Alla tjatar om BF4 när det i själva verket är ett riktigt skitspel av stora mått. BF1943 var faktiskt helt okej men allt därefter blev bara skräp! Någonting hände för tio år sedan och det stavas konsoller vilket togs emot av den breda massan samtidigt blev spelen förenklade så att de blev dumma.

Snyggt! Är det så Half Life 2 ser ut nuförtiden?

En av dom största grejorna med Half-Life var ljudet och musiken, soldaterna låter så fruktansvärt brutala så det finns inte, dom både lät och såg verkligen så unforgiving ut, animationerna dom hade också var grymma, när dom jagade en så gick dom och scannade med vapnet svepandes och skrek badass kommandon, det var absolut en skrämmande känsla att slåss mot dom, det var helt borta i Black Mesa: Source, samtidigt som vapen ljuden och modellerna inte var det minsta imponerande. Alltså hade dom lyckats med att göra det snyggare men samtidigt förlorat känslan på andra saker.

Grunt Sounds: http://www.youtube.com/watch?v=3fhu72Ygghg&feature=player_det... (Semi Högt Ljud)

Battlefield 4, det är så fruktansvärt mycket som är dåligt med det, eller rättare sagt, som har gjorts bättre förr. Man kan egentligen inte säga att det är ett dåligt spel, om man tittar på helheten, för någon som knappt spelat spel, en konsolspelare som lirat 25 spel på Xbox 360, för den personen som inte vet bättre så är Battlefield 4 ett riktigt bra spel, men om han ändå visste HUR MYCKET BÄTTRE det skulle kunna varit, det som vi gamla gamers vet, fick jag en vecka på DICE skulle jag kunna göra spelet flera gånger bättre, det som är så sorgligt, EA skulle kunna tjäna så fruktansvärt mycket mer pengar, sälja miljontals fler exemplar hur enkelt som helst, men dom gör det inte. Någonstans på EA/DICE har det gått helt jävla snett.

Det finns som Simon Cowell brukar säga, en "gap in the market" för just ett Battlefield, som är mellan Call of Duty och ArmA, inget spel som har den rollen just nu, det spel som har kommit närmast det är Battlefield 2 och Project Reality, det "vi" gillade med Battlefield 1942, Vietnam, Battlefield 2, som faktiskt GJORDE spelet till en succé, det finns inte längre sedan Bad Company, dom tog alltså ett vinnande concept, som alla gillade, och totalt kastade bort det och kopierade Call of Duty istället, knappt en jävel idag som spelar Battlefield har spelat tidigare Battlefield, majoriteten, säkert 75% av alla som spelar BF4 idag har aldrig spelat BF2, så vad gör dom gamla Battlefield 2 spelarna idag? Ja inte spelar dom Battlefield, varför? För att det inte är Battlefield längre, dom spelade Battlefield 2 för att det erbjöd något som inget annat spel gjorde, och ett sånt spel finns inte idag, så vad skulle hända om DICE faktiskt gjorde ett Battlefield igen? Jo dom skulle få tillbaka enorma mängder spelare och samtidigt ta med sig alla nya spelare (kids som köper utan att tänka), så plötsligt har dom då ett spel för både nya och gamla gamers i en smäll, säljer dubbelt så många exemplar = profit för EA och för OSS, alla får det dom vill.

Konsoler var aldrig problemet riktigt, Playstation 2 var en underbar spelmaskin, dom gjorde konsolspel för konsoler, och PC spel för PC, det gick hand i hand, det var efter 2007 när Playstation 3 och Xbox 360 verkligen fick fot på marknaden, och alla spelstudios började pumpa ut dåliga konsolportar för att tjäna extra pengar, sen har det bara blivit värre och värre, nu sitter vi idag här 2014, fortfarande släpps det ur usla trasiga konsolportar, spelen är helt nerdummade så att 9 åringar kan spela, demos släpps aldrig heller för dom skulle inte få lura på barnen spelen annars, att bedra kunderna med falsk marknadsföring i trailers är standard numera, spelföretagen bryr sig bara om pengar, att göra ett bra spel det är låg prioritering, sålänge dom säljer X antal miljoner exemplar och kunderna inte blir helt avskräckta från att köpa en uppföljare så är allt bra, vem bryr sig om dom gamers som har gjort så att dessa företag ens existerar idag, vi kan dra åt helvete och ska inte ha något att göra, sitta och klaga på internet är det enda kvar att göra, så får man dessa motargumentet av 9 åringar när man klagar: "idiot nab u suck xbox rules much cheaper than pc ***g0t only pay $20 month to play online much better support, PC shit what is even steaM?"

Modda gamla spel är det närmsta man kan komma till att känna att det är kul att fortfarande spela spel nästan.

Ska bli intressant att se hur VR påverkar spelindustrin, om dom börjar pumpa ut fler PC exklusiva titlar, kanske faktiskt börjar känna press på sig att konkurera om bästa VR spel, så kanske vi får ett par bra titlar.

Skrivet av LordError:

Hur tungt moddat är det? Så ser inte mitt HL2 ut.

FakeFactory's Cinematic Mod, funnits nästan sedan spelet kom 2004, skaparen har uppdaterat det gång på gång med nyare och nyare source resurser när dom kommit, så ser det ut idag som på bilderna, snyggare än alla Source spel som finns ute just nu och till och med valfritt PS4/One spel idag.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

En av dom största grejorna med Half-Life var ljudet och musiken, soldaterna låter så fruktansvärt brutala så det finns inte, dom både lät och såg verkligen så unforgiving ut, animationerna dom hade också var grymma, när dom jagade en så gick dom och scannade med vapnet svepandes och skrek badass kommandon, det var absolut en skrämmande känsla att slåss mot dom, det var helt borta i Black Mesa: Source, samtidigt som vapen ljuden och modellerna inte var det minsta imponerande. Alltså hade dom lyckats med att göra det snyggare men samtidigt förlorat känslan på andra saker.

Grunt Sounds: http://www.youtube.com/watch?v=3fhu72Ygghg&feature=player_det... (Semi Högt Ljud)

Battlefield 4, det är så fruktansvärt mycket som är dåligt med det, eller rättare sagt, som har gjorts bättre förr. Man kan egentligen inte säga att det är ett dåligt spel, om man tittar på helheten, för någon som knappt spelat spel, en konsolspelare som lirat 25 spel på Xbox 360, för den personen som inte vet bättre så är Battlefield 4 ett riktigt bra spel, men om han ändå visste HUR MYCKET BÄTTRE det skulle kunna varit, det som vi gamla gamers vet, fick jag en vecka på DICE skulle jag kunna göra spelet flera gånger bättre, det som är så sorgligt, EA skulle kunna tjäna så fruktansvärt mycket mer pengar, sälja miljontals fler exemplar hur enkelt som helst, men dom gör det inte. Någonstans på EA/DICE har det gått helt jävla snett.

Det finns som Simon Cowell brukar säga, en "gap in the market" för just ett Battlefield, som är mellan Call of Duty och ArmA, inget spel som har den rollen just nu, det spel som har kommit närmast det är Battlefield 2 och Project Reality, det "vi" gillade med Battlefield 1942, Vietnam, Battlefield 2, som faktiskt GJORDE spelet till en succé, det finns inte längre sedan Bad Company, dom tog alltså ett vinnande concept, som alla gillade, och totalt kastade bort det och kopierade Call of Duty istället, knappt en jävel idag som spelar Battlefield har spelat tidigare Battlefield, majoriteten, säkert 75% av alla som spelar BF4 idag har aldrig spelat BF2, så vad gör dom gamla Battlefield 2 spelarna idag? Ja inte spelar dom Battlefield, varför? För att det inte är Battlefield längre, dom spelade Battlefield 2 för att det erbjöd något som inget annat spel gjorde, och ett sånt spel finns inte idag, så vad skulle hända om DICE faktiskt gjorde ett Battlefield igen? Jo dom skulle få tillbaka enorma mängder spelare och samtidigt ta med sig alla nya spelare (kids som köper utan att tänka), så plötsligt har dom då ett spel för både nya och gamla gamers i en smäll, säljer dubbelt så många exemplar = profit för EA och för OSS, alla får det dom vill.

Konsoler var aldrig problemet riktigt, Playstation 2 var en underbar spelmaskin, dom gjorde konsolspel för konsoler, och PC spel för PC, det gick hand i hand, det var efter 2007 när Playstation 3 och Xbox 360 verkligen fick fot på marknaden, och alla spelstudios började pumpa ut dåliga konsolportar för att tjäna extra pengar, sen har det bara blivit värre och värre, nu sitter vi idag här 2014, fortfarande släpps det ur usla trasiga konsolportar, spelen är helt nerdummade så att 9 åringar kan spela, demos släpps aldrig heller för dom skulle inte få lura på barnen spelen annars, att bedra kunderna med falsk marknadsföring i trailers är standard numera, spelföretagen bryr sig bara om pengar, att göra ett bra spel det är låg prioritering, sålänge dom säljer X antal miljoner exemplar och kunderna inte blir helt avskräckta från att köpa en uppföljare så är allt bra, vem bryr sig om dom gamers som har gjort så att dessa företag ens existerar idag, vi kan dra åt helvete och ska inte ha något att göra, sitta och klaga på internet är det enda kvar att göra, så får man dessa motargumentet av 9 åringar när man klagar: "idiot nab u suck xbox rules much cheaper than pc ***g0t only pay $20 month to play online much better support, PC shit what is even steaM?"

Dold text

Kunde inte sagt det bättre själv. Amen.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas dom gör en uppdaterad version av css:P Asså css och 1.6 är dött nu.. Valve borde fixa så alla spel blir mer aktiva.. Det skulle ju vara skitkul med tävlingar där 2 klaner möter varann i alla olika spel..

Permalänk
Medlem

Man kan inte avgöra så mycket från en bild, men i jämförelse med konkurrenternas next gen-motorer ser det inte särskilt imponerande ut.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av €lysian:

Det blir lite svårt att bygga något utan verktyg eller byggmaterial. Man kommer inte så långt på bara skisser och ideer.
I det här fallet (Half-Life 2), fick Valve alltså tillverka rätt verktyg innan de kunde börja bygga. Verktygen gjordes färdigt först, sedan tog man skisserna och började bygga med sitt byggmaterial (som också, delvis, fick tillverkas efter hand). Verktygen och byggmaterialet är då äldre än den färdiga konstruktionen. Oklarheter?

Det är även svårt att veta vad man behöver för verktyg innan man vet vad och hur man vill bygga. Jag tror Valve hade en rätt så klar bild av hur de ville göra Half-Life innan, och under hela Source-motorns utveckling. Att utveckla verktygen först för att sedan börja arbeta på produkten tycker jag känns som ineffektivt eftersom om du senare upptäcker att någon del av produkten inte blev som du ville och måste designas om så måste du införa stora ändringar i ett redan färdigt verktyg, istället för att arbeta sida vid sida och göra ändringar så tidigt som möjligt i både produkten och verktygets tillverkningsskede.

Skrivet av €lysian:

Om vi låtsas att det är ett hus - föreställ er att man 10 år senare får för sig att utföra stambyte och göra en ny fasad, är inte grundkonstruktionen fortfarande 10 år gammal då?

Ja? Förstår inte riktigt vart du vill komma. Bara föra att något är gammalt betyder inte att det är dåligt. Vilket är ungefär så jag tydde din följande text:

Skrivet av €lysian:

Source är ett derivat från Gold Src, som i sin tur är baserad på idTech (Quake), så om man är riktigt petig är motorn betydligt äldre än så. Men man kan inte riktigt göra på det sättet.

Bara för att "huset" ursprungligen är baserad på ett gammalt "hus" betyder det ju inte per automatik att den nyaste version av "huset" har kvar någon del från "originalhuset" eftersom det kan vara renoverat i omgångar och har med tiden fått precis alla delar utbytta, eller hur?

Och nej, det är inga oklarheter. Jag är bara skeptisk till det du så självsäkert påstår.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Haters Gonna Hate men jag hoppas på ett counter strike : source 2 , gillar inte stilen på CS:GO , spraymönster o granat bana när man kastar, utan föredrar source. vill ha ett spel som ser ut som bf4 och spelar som source

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Medlem

3 läckta bilder?! HALF LIFE 3 CONFIRMED!

Permalänk
Medlem

Tar steam machines långt före HL3, Hl har jag alltid tröttnad på långt innan det va slut, men Steam Machines är dock interessant!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Gary's Mod 2 ?

Garry's mod 13 har ju släppts så skulle vara lite sent att släppa tvåan :pPP