Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med färgpatroner till HP 7500A.

Idag har jag fått nya ersättnings från Handyink AB. Det visade sig att dem fungerar dålig med min skrivare. Sitter lös. De "hälldes" ut och geggade ner skrivhuvudet. Fick torka det snabbt som attans.
Och "slängde ut" dessa. Nu väntar jag på "nya" från Net On Net.

Jag är bara orolig att skrivarhuvudet skadades. Hur kan jag rengöra den?

Och vad tycker ni jag ska göra? Att kräva pengarna för patroner är väl klart?

p.s. går det att tvätta på något sätt? Renblåsa? Lägga i vatten?

Permalänk
Medlem

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=s...

Här kan du läsa lite tips från HP om hur man gör rent skrivarhuvudet.

Informera Handyink om problemet som har uppstått så bör de ersätta dig på något sätt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk

Tack!
Verkligen bra! Synd att hela skrivarhuvudet badade i färg...
Fick skölja det i vatten.
Får se hur det fungerar när nya patroner kommer.

Permalänk

Ingen respons från handyink. Ska ge de ett par dagar till.

Permalänk

Finns sprit just till skrivhuvuden typ som aceton. Ett tips till är att när den har använts mycket är att ta hushållspapper o dra åt det hållet den skriver åt då minskar man risken för klädd o dåliga texter osv osv

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Skrivet av psykiskanka:

Finns sprit just till skrivhuvuden typ som aceton. Ett tips till är att när den har använts mycket är att ta hushållspapper o dra åt det hållet den skriver åt då minskar man risken för klädd o dåliga texter osv osv

Sprit ja. Men inte aceton. Den löser plasten. Skrivarhuvudet är paj. Ska kräva de på nytt eller pengarna. Om de hör av sig.

Permalänk
Skrivet av kamilenski:

Sprit ja. Men inte aceton. Den löser plasten. Skrivarhuvudet är paj. Ska kräva de på nytt eller pengarna. Om de hör av sig.

tråkigt o höra att det tog skada hoppas det löser sig

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

Hmm.

Hur skulle ni göra? Inget svar från företaget.
Ska jag ta kontakt med ARN direkt eller vänta ett tag till?

Permalänk

Inget svar från Handyink.

Nu har jag pratat med,HP auktoriserat verkstad. De instämmer att dåliga pirat patroner skadar skrivhuvudet.

Nya delar är beställda.

Och en varning.
HANDYINK ÄR INGET FÖRETAG SOM TAR ANSVAR!

Hoppas de konkar innan andra råkar illa ut. De ska få ett prima betyg på alla ställen där jag kan betygsätta dem.