Permalänk

Strul med grafikkort?

Tjena!

Tänkte spela lite på min laptop som är en MSI-GX740 med ett 5870 grafikkort och i5-processor. Men när jag spelar Heroes of Newerth så ligger jag på ca 30 fps när det inte "händer" något, däremot om jag hamnar i teamfight eller liknande, så droppar fpsen till som lägst 2 fps, det är helt ospelbart. Är det någon som har någon idé på vad som kan vara fel? Har low på grafikinställningar. Känns som om detta grafikkort borde klara detta spel.

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Teknistjavel:

Tjena!

Tänkte spela lite på min laptop som är en MSI-GX740 med ett 5870 grafikkort och i5-processor. Men när jag spelar Heroes of Newerth så ligger jag på ca 30 fps när det inte "händer" något, däremot om jag hamnar i teamfight eller liknande, så droppar fpsen till som lägst 2 fps, det är helt ospelbart. Är det någon som har någon idé på vad som kan vara fel? Har low på grafikinställningar. Känns som om detta grafikkort borde klara detta spel.

Tack på förhand!

Då det är 5870M (Mobil) så är det kanske hälften så snabbt som det "vanliga". Så tyvärr din burk är inte snabbare än så här. Även om det var en bra burk en gång så är ju den lite äldre. Även din i5 är en del långsammare eftersom den sitter i en bärbar allt för minskad strömförbrukning och värmeutveckling.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknistjavel:

Tjena!

Tänkte spela lite på min laptop som är en MSI-GX740 med ett 5870 grafikkort och i5-processor. Men när jag spelar Heroes of Newerth så ligger jag på ca 30 fps när det inte "händer" något, däremot om jag hamnar i teamfight eller liknande, så droppar fpsen till som lägst 2 fps, det är helt ospelbart. Är det någon som har någon idé på vad som kan vara fel? Har low på grafikinställningar. Känns som om detta grafikkort borde klara detta spel.

Tack på förhand!

Kolla upp dina temperaturer på CPU och GPU, låter som överhettning. Du kan behöva blåsa rent fläkten inuti. Kan hjälpa att installera om drivrutinerna också.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Skrivet av netbuddy:

Kolla upp dina temperaturer på CPU och GPU, låter som överhettning. Du kan behöva blåsa rent fläkten inuti. Kan hjälpa att installera om drivrutinerna också.

Har precis installerat om datorn och fixat nya drivrutiner. Enligt Core temp ligger mina kärnor på upp till (High) 98 grader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknistjavel:

Har precis installerat om datorn och fixat nya drivrutiner. Enligt Core temp ligger mina kärnor på upp till (High) 98 grader.

Oj. Då klockar de ner sig ganska rejält förmodligen.

Öppna upp datorn och rengör från damm ifall du kan, annars kan du lämna in den till typ webhallen så kan de göra det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknistjavel:

Har precis installerat om datorn och fixat nya drivrutiner. Enligt Core temp ligger mina kärnor på upp till (High) 98 grader.

Ja det är högt. Kolla även med tex HWMonitor, då får du CPU och GPU temp. Som jag sa så verkar det som att du måste få ur dammet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Aah förmodligen. Jag har blåst ur den nu iaf, faaan va damm det var Har inte testat att spela HoN än, men när jag spelade WoW så kom jag bara upp i 68 grader som högst på kärnorna. Ganska sjukt att temperaturen verkar ha sjunkit med 30 grader