Speedhack - Farligt ??

Permalänk
Medlem

Speedhack - Farligt ??

En kompis har ett program som heter speedhack och är främst utvecklat till spel. Det kan speeda upp hela datorn och modemet, så att t.ex när man refreshar i CS så går c:a 16 000 servrar på max 1 minut, sekunderna räknas mycket snabbare o.s.v. Jag bara undrar om detta kan vara farligt för datorn. Och i så fall hur farligt?

Permalänk

är inte det ett fusk

mjae tvivlar på att det är farligt

Visa signatur

Asus Maximus Extreme IV ● Intel 2600K @ 4.7Ghz ● Zalman CNPS9900 MAX ● Corsair XMS3 4x4096mb 1600Mhz ● EVGA Geforce GTX 980 Ti ● SB X-Fi Titanium Pro ● Corsair AX850 Gold

Permalänk
Medlem

Jag undrar det, med tanke på att det speedar upp modemet, så ibland kan han tanka i typ 120 kb/sek med hans 0.5mbits modem.

Permalänk
Medlem

neeeee det tror jag inte på...

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

hmm. länk? jag måste testa om det är farligt,
nej, men inte tror jag att det är farligt, men fungerar det verkligen?
120kb/s med 0.5 Mbit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Balou
Jag undrar det, med tanke på att det speedar upp modemet, så ibland kan han tanka i typ 120 kb/sek med hans 0.5mbits modem.

Ge mig isf. Luktar bluff och båg ändå hem till mig

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är sant att han kunde tanka i 120kb/sek, men jag var med honom när det speedade upp typ när han refreshade och så i cs.

Han sa att på: http://florian.andre.free.fr/stats.php kunde man tanka massa ogc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen

Ge mig isf. Luktar bluff och båg ändå hem till mig

Bah, Telia och andra alla leverantörer spärrar vid 0,5 mbit (om det är gränsen) och det går inte göra något åt det. Du kan ALDRIG tanka i 120 kb/sek på en 0,5 mbit lina. Det enda det där programmet skulle kunna göra är isåfall att fejka hur snabbt du laddar ner eller nåt sånt..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-

Bah, Telia och andra alla leverantörer spärrar vid 0,5 mbit (om det är gränsen) och det går inte göra något åt det. Du kan ALDRIG tanka i 120 kb/sek på en 0,5 mbit lina. Det enda det där programmet skulle kunna göra är isåfall att fejka hur snabbt du laddar ner eller nåt sånt..

mm.. ;D och isåfall skulle det väll heta slowhack eftersom du måste minska så 2 sec räknas som 1 för att få 60kb/s till 120kb/s.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Balou
Jag vet inte om det är sant att han kunde tanka i 120kb/sek, men jag var med honom när det speedade upp typ när han refreshade och så i cs.

Han sa att på: http://florian.andre.free.fr/stats.php kunde man tanka massa ogc.

Borde det inte vara mot forumets regler.. att visa länkar till Multiplayer-Cheats ?!

Visa signatur

Slackware Linux 9.1, Kernel 2.6.1
Asus a7v8x -<|>- 256mb pc 2100 - 512mb pc 2700 - DDRDimm -<|>- Athlon XP 2000+ -<|>- GeForce 4 MX 440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZmOngot

Borde det inte vara mot forumets regler.. att visa länkar till Multiplayer-Cheats ?!

Var det inte den frågan som var uppe för diskussion för ett tag sen? iofs vet jag inte hur det blev med det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Balou
Jag undrar det, med tanke på att det speedar upp modemet, så ibland kan han tanka i typ 120 kb/sek med hans 0.5mbits modem.

DispSpeed *= 2;

Permalänk
Hedersmedlem

Speedhack leker med klockan så alla program tror att tiden går slöare eller snabbare.
Laddar du 120k på två-tre sekunder men om datorn tror att det bara gått en sekund kommer den att visa 120kb/s. Ställer man om den så att tiden går fortare istället så kan slöa servrar time-out:a snabbare och du hinner uppdatera hela listan mycket snabbare.

Det är inget som kan gå sönder iaf eftersom inget går egentligen snabbare.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

hehe, nu kommer jag ihåg.
Jag laddade ner ett sådant när jag skulle ha lite kul i Diablo II.
När jag sedan stängt av Diablo och öppnade statusen för modemet så stod det typ 10timmars uppkoppling(mitt på dagen :), medans jag bara vart uppkopplad i ca 20min.
Jag skulle ju givetvis skojja lite med farsan och lät datorn vara uppkopplad eftersom han skulle kolla några saker. När han fick se det blev han helt skogstokig. Men jag förklarade sen vad jag gjort, men det tog ett tag innan han fattade