Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

SFX nätagg av kvalitet

tjenahopp!
har tänkt bygga en NAS i ett SilverStone DS380 såsmåningom, och behöver ett par rekommendationer på SFX nätaggregat som håller kvalitet!
jag vill inte ha några ACE-fuskbyggen som smäller upp efter 3 veckor och tar med sig all data i NASen, utan det ska vara... ja just det, du gissade rätt - kvalitet.

enligt mina beräkningar kommer jag bara behöva ca 73W (om jag räknat rätt dvs.), så där finns inga större krav.
ASRock C2550D4I - 30W
WD Red 3TB x5 - 5W x5
WD Green 3TB x3 - 6W x3

Totalt: 73W

på prisjakt fick jag fram dessa resultat, så så många val har man ju inte precis.
och just det, det ska vara så många SATApower som möjligt på, så jag slipper köpa en sjuhelvetes massa adaptrar till alla 8 hårddiskar. dessutom ska det vara så tyst som möjligt, så där kanske BeQuiet kommer in i bilden?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tjenahopp!
har tänkt bygga en NAS i ett SilverStone DS380 såsmåningom, och behöver ett par rekommendationer på SFX nätaggregat som håller kvalitet!
jag vill inte ha några ACE-fuskbyggen som smäller upp efter 3 veckor och tar med sig all data i NASen, utan det ska vara... ja just det, du gissade rätt - kvalitet.

enligt mina beräkningar kommer jag bara behöva ca 73W (om jag räknat rätt dvs.), så där finns inga större krav.
ASRock C2550D4I - 30W
WD Red 3TB x5 - 5W x5
WD Green 3TB x3 - 6W x3

Totalt: 73W

på prisjakt fick jag fram dessa resultat, så så många val har man ju inte precis.
och just det, det ska vara så många SATApower som möjligt på, så jag slipper köpa en sjuhelvetes massa adaptrar till alla 8 hårddiskar.

Av de som finns på den listan rekommenderar jag Silverstone SFX ST45SF-G 450W då det är det enda modulära nätagget. Du kommer att ha mycket kablage liggande inne i din låda annars (tro mig, lever den drömmen).

Visa signatur

PC CPU: Intel i7 4770K GPU: GTX 690 RAM: 16GB 1600Mhz Chassi: Obsidian 800D Moderkort: Asus Z87-Pro PSU: Corsair 1000W Kylning: H80i Monitor: 2x Dell U2711
HTPC CPU: Intel i5 4570S GPU: Radeon R7 250 Passive RAM: Low-Profile 8GB 1600Mhz Chassi: Fractal Design Node 605 Moderkort: Asus Z87i-Pro PSU: Nightjar Passive Cooling 400W Kylning: Noctua LH-9i, 2xSP120 i Chassi TV: Samsung UE55ES8005XXE

Permalänk
Medlem
Skrivet av thelin:

Av de som finns på den listan rekommenderar jag Silverstone SFX ST45SF-G 450W då det är det enda modulära nätagget. Du kommer att ha mycket kablage liggande inne i din låda annars (tro mig, lever den drömmen).

tyvärr så ska den låta riktigt högt om man läser recensioner, så den är ute ur bilden.
det som verkar mest lovande nu är FSP Group FSP300-60GHS 300W, då den verkar vara både tyst, billig och även ganska stabil enligt tester här.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tyvärr så ska den låta riktigt högt om man läser recensioner, så den är ute ur bilden.
det som verkar mest lovande nu är FSP Group FSP300-60GHS 300W, då den verkar vara både tyst, billig och även ganska stabil enligt tester här.

Hoppas du är medveten om att Silverstone har modifierat fläktstyrningen på SFX ST45SF-G.

#13679207

Dessutom kommer du ju att köra väldigt låg last, så att fläkten knappast kommer att varva upp.

Själv kör jag brons-versionen av SFX ST45SF, på ett system som drar max 200W.
Jag har aldrig noterat något oljud från nätagget,
möjligen är jag inte så känslig, alternativt kanske jag har haft tur.

Fo3

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...
Till ditt ändamål, kanske det här passar ännu bättre!
(Har inte kollat om det är tillgängligt i Sverige)

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Hoppas du är medveten om att Silverstone har modifierat fläktstyrningen på SFX ST45SF-G.

#13679207

Dessutom kommer du ju att köra väldigt låg last, så att fläkten knappast kommer att varva upp.

Själv kör jag brons-versionen av SFX ST45SF, på ett system som drar max 200W.
Jag har aldrig noterat något oljud från nätagget,
möjligen är jag inte så känslig, alternativt kanske jag har haft tur.

Fo3

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...
Till ditt ändamål, kanske det här passar ännu bättre!
(Har inte kollat om det är tillgängligt i Sverige)

ok! jamen då blev det ju intressant igen faktiskt vet du hur bra kvalitet agget håller? det som blev intressant för mig var ju som du sa detta: Silverstone SFX ST30SF 300W.

EDIT: kanske borde slå till på denna istället http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1360075
Den är ju trots allt 80+ Guld certifierad, och så har jag ett presentkort på 200 hos alina också
(80+ Guld har väl egentligen ingenting med att göra hur hög kvalitet agget håller, eller?)

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |