Hur vattenkyler jag mina 290 i Crossfire?

Permalänk
Medlem

Hur vattenkyler jag mina 290 i Crossfire?

Kanske fel forum sida att fråga om hjälp uti detta problem jag har.

Jag ska vattenkyla mina dubbla 290s men då äre att jag inte riktigt är 100% på vad jag behöver för anslutning mellan dom ,

har ett ASUS Maximus VI Gene ( 2x portar ) men vad för anslutning ska jag ha ?:O

Länka gärna vad det är jag behöver. tyty.

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollen:

Kanske fel forum sida att fråga om hjälp uti detta problem jag har.

Jag ska vattenkyla mina dubbla 290s men då äre att jag inte riktigt är 100% på vad jag behöver för anslutning mellan dom ,

har ett ASUS Maximus VI Gene ( 2x portar ) men vad för anslutning ska jag ha ?:O

Länka gärna vad det är jag behöver. tyty.

Om du kör på EK:s block ska du ha en sån här (eller motsvarande fast parallel istället för seriel) förutsatt att du har 90-gradersadaptrarna som följer med deras block.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Om du kör på EK:s block ska du ha en sån här (eller motsvarande fast parallel istället för seriel) förutsatt att du har 90-gradersadaptrarna som följer med deras block.

Okej - tänkte vissa brukar ha rör typer av nått slag? det känns som det är det lättaste sättet att stoppa in och blir inte så mkt som står ut xD vill ha det simpelt och fungerande

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frollen:

Okej - tänkte vissa brukar ha rör typer av nått slag? det känns som det är det lättaste sättet att stoppa in och blir inte så mkt som står ut xD vill ha det simpelt och fungerande

http://www.coolerkit.se/shop/sli-crossfire-346c1.html

Tror detta är vad du söker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Jag vet vad jag söker men det är hur lång delen ska vara som är problemet.

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollen:

Jag vet vad jag söker men det är hur lång delen ska vara som är problemet.

Hur många slotar har du mellan grafikkorten? Bryggor gå in där och bland de fyra översta väljer du den färg som passar samt hur många slotar du har mellan korten.
Artur på cooling stuff är grym att ha att göra med ifall det uppstår nåt!

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribol01:

Hur många slotar har du mellan grafikkorten? Bryggor gå in där och bland de fyra översta väljer du den färg som passar samt hur många slotar du har mellan korten.
Artur på cooling stuff är grym att ha att göra med ifall det uppstår nåt!

Jadu om jag kollar så äre kloss i kloss med grafik korten. dom ligger i stort sätt på varandra med orginal kylningen dvs. men ajaj blir väl nå hemma fix

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frollen:

Jag vet vad jag söker men det är hur lång delen ska vara som är problemet.

Du bad om råd ang anslutning samt länk till detta. Därav mitt svar. Som sagt, kolla hur många slottar det är mellan bara. Är det 2 tar du en adapter för 2. Klart

Edit: du kan inte kolla på hur det ser ut med standardkylarna. Vattenblocken tar betydligt mindre plats. Hur många platser är det mellan där du skruvar fast korten i chassit?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollen:

Jadu om jag kollar så äre kloss i kloss med grafik korten. dom ligger i stort sätt på varandra med orginal kylningen dvs. men ajaj blir väl nå hemma fix

Det är 2slot du behöver. Såg att coolingstuff inte har i lager dock

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Du bad om råd ang anslutning samt länk till detta. Därav mitt svar. Som sagt, kolla hur många slottar det är mellan bara. Är det 2 tar du en adapter för 2. Klart

Edit: du kan inte kolla på hur det ser ut med standardkylarna. Vattenblocken tar betydligt mindre plats. Hur många platser är det mellan där du skruvar fast korten i chassit?
Skickades från m.sweclockers.com

det är ingen port mellan dom. inge plats alls för något om du menar dom små metall bitarna på baksidan av datan :p,

Visa signatur

Asus GENE VI - 16gb hyperx beast 2400mhz - 120gb ssd - 2x 500gb hdd från wd - dubbla r9 290msi kort. - 4770k i7 cpu 850 w hale nätagg från nzxt , och allt är byggt i en nzxt tempest evo låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frollen:

det är ingen port mellan dom. inge plats alls för något om du menar dom små metall bitarna på baksidan av datan :p,

Om du har moderkortet som står i din signatur så ska du ha en 2 slots anslutning..

Visa signatur

| LOUQE Ghost S1 mkIII | Intel i7 8700K | Asus Rog Strix Z370-i | Corsair 16Gb 3200MHz | nVidia RTX 3080 | Corsair SF750 | Extern Custom loop |

Permalänk
Skrivet av Frollen:

Kanske fel forum sida att fråga om hjälp uti detta problem jag har.

Jag ska vattenkyla mina dubbla 290s men då äre att jag inte riktigt är 100% på vad jag behöver för anslutning mellan dom ,

har ett ASUS Maximus VI Gene ( 2x portar ) men vad för anslutning ska jag ha ?:O

Länka gärna vad det är jag behöver. tyty.

Här är en bild på mina 2 R9 290 crossfire med en simpel slangbit och vanliga slangkopplingar http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/02/05/Dsc_0593....

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)