Hejsan.
First off all, det är möjligt att denna tråden passar bättre i Konsumenträtt, kan en mod då göra mig en tjänst och flytta den, tack
Jag har haft ett problem med Dell idag, jag hade nämligen bestämt mig för att köpa en av deras Inspiron 14-modeller idag, då de hade en 1500 kr rabatt som skulle vara till midnatt, och som då drar ned datorn till 5000 kr, inklusive min studentrabatt på 15%. Detta kollade jag senast vid halv tre idag. När jag nu går in på hemsidan för att beställa, så ser jag att rabatten har minskat dramatiskt, från 1500 till 500 kr. Detta trots att det tidigare stod ett annat pris samt att denna rabatt inte skulle ta slut förrän vid midnatt.
Jag har alltså försökt kontakta dell, men deras livechatt har stängt, det gjorde den vid 1700. Jag ringer deras försäljningsupport över telefon, som ska vara öppen till 2000, men hänvisas då till hemsidan. Letar febrilt efter en emailadress för att kontakta Dell, men blir då bara hänvisade till Chatten, som ju är stängd.
Så, frågan är, vad kan jag göra? Finns det något sätt som jag kan kontakta Dell och återerövra rabatten, eller blir det till att snällt vänta till något liknande återuppkommer? Har jag några rättigheter, eller borde jag leta åt annat håll? Tack.
PS, jag har inte 6000 kr att köpa en dator för just nu, så om någon tänker "tusen kronor, phwaaf, de borde han väl ha råd med" så är fallet inte så