Permalänk
Medlem

Grafikkort med hdmi 2.0

Hej Sweclockers gänget !, har ett litet dilemma här. Söker efter ett grafikkort med hdmi 2.0. Sitter med en Sony 4k tv och behöver då hdmi 2.0 för att kunna skicka 4k i 60hz. Jag undrar om nån vet nått kort som finns idag eller är på väg. Är intresserad av kort i 290, 290x eller 780ti klassen.

Tacksam för hjälpen ni som försöker :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris64:

Hej Sweclockers gänget !, har ett litet dilemma här. Söker efter ett grafikkort med hdmi 2.0. Sitter med en Sony 4k tv och behöver då hdmi 2.0 för att kunna skicka 4k i 60hz. Jag undrar om nån vet nått kort som finns idag eller är på väg. Är intresserad av kort i 290, 290x eller 780ti klassen.

Tacksam för hjälpen ni som försöker :).

Enligt den här sidan så har referensvarianten av R9 290X HDMI 1.4 med stöd för 2.0 vad nu det innebär.. Inte letat mer men har för mig att Nvidia också stöder det, inget jag tar gift på dock.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Tack för det, det borde betyda att den är uppgraderbar genom drivrutin eller firmware till 2.0 precis som min tv. Får skicka ett meddelande till club och se vad dem menar. Jätte snällt att du tog dig tid :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris64:

Tack för det, det borde betyda att den är uppgraderbar genom drivrutin eller firmware till 2.0 precis som min tv. Får skicka ett meddelande till club och se vad dem menar. Jätte snällt att du tog dig tid :).

Varsågod!

Jag lärde mig något själv då jag faktiskt trodde att fler kort stöder HDMI 2.0 än vad jag hittade när jag letade lite mer sen, verkar som att det bara är R9 290X och R9 290 som har det ens nämnt som "stöd". Fast återigen, ingen som har det på riktigt än då standarden inte kan certifieras ännu, kan ju vara så att Nvidias monsterkort också har utgångar som egentligen lever upp till kraven men som de väntar med att gå ut med information om.

Edit: Ytterligare efterforskning och nu verkar det som att folk inte tror på Club3Ds utsago utan misstänker att de bara menar att den kommer vara kompatibel med HDMI 2.0, inte att den kommer hålla den hastigheten..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hehe ja det är fasen knivigt det där, synd att inte sony gjorde grafikkort det är dem som satsat bäst på hdmi 2.0 :).

Permalänk

Sitter i samma sits nu och undrade om du hittade ett kort med 2.0?

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.