Permalänk

Bäst mobilt bredband för gaming?

Tja, ska flytta till Västerbotten. Så undrar vilket mobilt bredband man ska köra på, ska ha till att game:a och surfa/streama. Vet inte om det finns något med obegränsat surf. Skulle vara optimalt. Hade telenor förut i Stockholm och det var ju helt okej till rimligt pris. Verkar dock som dom inte har de längre, 10 GB känns lite, men har ingen aning om hur mycket GB jag gör av med. Behöver inte ladda ner nått så behöver inte räkna med de. Bara dom vanliga windowsuppdateringarna och till spel som wow etc.
Kommer inte binda upp mig på abonnemang då situationen är tillfällig, så kan köra abonnemang utan bindningstid och kontantkort beroende på vad som blir bäst.

Vad borde man då köra på?

Permalänk
Avstängd

3Maxfart 50GB eller 3Maxfart 100GB
(Se till och välj hårdvara som klarar 4G)

https://www.tre.se/privat/bredband/abonnemang/

Permalänk

Verkar vara minst 18 mån bindningstid dock

Permalänk
Avstängd

Väljer du utan hårdvara är det bara 3 månaders uppsägningstid, men då får du köpa hårdvara själv.

Detta kanske, bra mycket mindre data dock.
https://www.comviq.se/bredband4g

Permalänk
Medlem

det finns dessa comviq tanka på stickor.

Visa signatur

5600G

Permalänk
Medlem

Jag har 80gb/mån nu och det är verkligen smärtgränsen för mig. Kommer dock byta till adsl nästa månad. Står inte ut längre. Jag kommer inte behöva mitt 4Gmodem längre, köpte det av tele2 så antar att det är bundet till dom :/ köpte det dock för 1700:- för att slippa bindningstid, så inte helt säker att det är låst. Antar att det går att låsa upp också. B593 tror jag det heter. Pma om du är intresserad

Permalänk

Nice vad går hårdvaran på isåfall, för 3?
Kan man köpa comviq i butik, har inte hunnit orda adressändring och all dedär, så tänkte köpa imorrn på the phone house eller nått?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av Skogsnisse:

Nice vad går hårdvaran på isåfall, för 3?
Kan man köpa comviq i butik, har inte hunnit orda adressändring och all dedär, så tänkte köpa imorrn på the phone house eller nått?

Denna router följer med när man binder upp sig. Stödjer 4g fullt ut. För bättre nerladdnings/upplänkshastighet behövs kanske även en riktantenn(eller annan antenn), inget nödvändigt dock.

Permalänk

Tack för svaren! Ska kolla va dom har för utbud på stan. Kanske finns nån som har att man kan testa på i 10 dar så kan man kolla täckning och sånt.

Permalänk

Tänkte köra på 3 eller comviq, vet nån vilken som har najsast täckning i Umeå?

Permalänk
Medlem

säger bara kör inte med mobilt bredband, så inåt helvetes instabilt å hade jag inte varit bunden så hade jag bytt på ett ögonblick till adsl eller liknande

Permalänk
Skrivet av Wasp:

säger bara kör inte med mobilt bredband, så inåt helvetes instabilt å hade jag inte varit bunden så hade jag bytt på ett ögonblick till adsl eller liknande

Jag gick nyss från ADSL till 4G från tre och jag är otroligt nöjd.
25ggr högre uppladdningshastighet, marginellt högre ping och mycket mindre packet loss under belastning.

Kör med en dovado pro-router, och den är riktigt stabil!

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."