Inet söker uppmärksamhet med Bitcoin-betalningar

Permalänk
Melding Plague

Inet söker uppmärksamhet med Bitcoin-betalningar

Kryptovalutan Bitcoin kan bli ett alternativ hos hemelektronikhandlaren Inet, men återförsäljaren visar inget större förtroende för betalningssystemet och vill inte ta några valutarisker.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gott snack! )

Permalänk
Medlem

Dags att börja gräva då.

Permalänk
Avstängd

Klockren rubrik och den stämmer!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

YAY! Så rätt.
Ju fler det är som använder valutan desto stabilare blir den.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag är fett taggad! DOGE hade ju suttit fint med.

personangrepp borttagna
Permalänk
Medlem

Åfan, vad nice.

Permalänk
Medlem

Schysst, men varför en så negativ ton, Andreas Dimestam?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Inet söker uppmärksamhet med Bitcoin-betalningar

Läs artikeln

Inet låter som ett litet barn i detta sammanhang.

Permalänk
Medlem

Inet har ganska mycket att vinna på att bli den första stora datorbutik som tar emot Bitcoin. Självklart är det bra marknadsföring, men de räknar sannolikt med att kunna få fler kunder genom att erbjuda fler betalningsalternativ. Söker inte alla företag uppmärksamhet förresten?

Detta kan inte vara något annat är positivt. Om man inte gillar bitcoins kan man ju hålla sig till de traditionella betalningsmetoderna, och låta de som vill använda bitcoins göra det.

Permalänk
Medlem

Även om dom inte är villiga att ta risken är det bra med det här systemet med, blir ett steg mindre för de som vill betala med Bitcoin, vilket gör att man slipper växlingen till SEK vilket kan vara knepigt och ta lång tid.

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem

Gött
blir nog att upgradera datorn då

för alla kommentarer som kommer om hur ostabilt det skulle vara och att det skulle vara en stor förlust;

Jag antar att dom kommer använda sig av BitPay vilket inebär att när du skickar din bitcoin bettalning till dom så kommer den att växlas över till svenska kronor

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Nu j*vlar snackar vi!!
Go Inet!

Permalänk
Jacob Fanboy

Kommer aldrig använda det så för mig spelar det ingen roll, har försökt förstå mig på bitcoin men det känns som folk promotar luft.

Så är det någon som har någon bra källa där det beskriver bitcoins, så är det varmt välkommen hos mig.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av gibbon_:

Schysst, men varför en så negativ ton, Andreas Dimestam?

Vad är negativt?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alpha:

Inet har ganska mycket att vinna på att bli den första stora datorbutik som tar emot Bitcoin.

Om du läser artikeln så kommer de inte ta emot bitcoin, enorm skillnad att gå igenom en växlingstjänst och att faktiskt acceptera det som ett betalniningsmedel utan omvägar..

Permalänk
Medlem

Dogecoin skulle vara gött! Även om jag nog aldrig skulle köpa därifrån.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Mycket gratis pr genom att gå ut med nyheten oavsett om det blir av eller inte...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Ser heller att ni kör med Litecoin eller Dogecoin.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Fler anledningar till varför man ska undvika Inet!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Fler anledningar till varför man ska undvika Inet!

Varför ska man undvika Inet?
För att det kommer finnas ett ytterligare betalsätt parallellt med Visa/Mastercard och faktura?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Fler anledningar till varför man ska undvika Inet!

Utveckla lite, vad menar du?

Permalänk
Medlem

Kan dom inte ta betalt med löv, kvistar och kottar också?

....ahh just det, hyran/personal/lager går ju inte att köpa med kottar.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Ser heller att ni kör med Litecoin eller Dogecoin.

Varför? För att du äger de valutorna, eller av nån annan anledning?

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Dogecoin skulle vara gött! Även om jag nog aldrig skulle köpa därifrån.

Med dogecoins skulle då jag kanske göra det nog för att dogecoins går att växla mot btc men e ju alltid enklare direkt ^^

Visa signatur

PC specs: PSU: Corsair cx750m chassi: corsair carbide 500r CPU: intel i5 4670K GPU: MSI Gaming gtx 770 2 gb
Ram: 8 gb kingston hyperX 1600 mhz cl9 HDD1: kingston SSDnow v300 120 gb HDD2: seagate baracuda 1tb
MOTHERBOARD: MSI z87 G43

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennisen:

Varför? För att du äger de valutorna, eller av nån annan anledning?

Snabbare confirmations och mycket lindrigare blockchain.

Sen behöver vi fler valutor som blir accepterade så att kryptovalutor växer.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Om du läser artikeln så kommer de inte ta emot bitcoin, enorm skillnad att gå igenom en växlingstjänst och att faktiskt acceptera det som ett betalniningsmedel utan omvägar..

Ja, jag har läst artikeln. Inet funderar på att ta emot Bitcoins som betalningsmedel. Därmed inte sagt att Inet själva kommer röra vid några Bitcoins, men slutresultatet för kund blir detsamma, dvs om jag har bitcoins kan jag handla prylar för dessa från Inet. Det kommer förmodligen likna proceduren som när man betalar med kort. På samma sätt som separata kortföretag tar hand om kortbetalningar så kommer ett annat företag ta hand om bitcoin-betalningarna.

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte så insatt i detta, men varför skulle man vilja betala med BC till en dålig kurs och förlora lite pengar vs att betala med ett vanligt betalkort? Jag ser inte poängen med det hela, så länge det inte skulle vara jättejobbigt att växla BC till pengar på egen hand, men det tvivlar jag starkt på.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Nu är jag inte så insatt i detta, men varför skulle man vilja betala med BC till en dålig kurs och förlora lite pengar vs att betala med ett vanligt betalkort? Jag ser inte poängen med det hela, så länge det inte skulle vara jättejobbigt att växla BC till pengar på egen hand, men det tvivlar jag starkt på.

Folk som sitter på Bitcoins sedan tidigare som slipper växla till vanliga stålar? Köper och säljer prylar med kryptovalutor istället för banköverföringar, då man får stålarna på dirren och inga chargebacks.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Nä gå inte på skiten. Kryptovalutor eller som jag kallar dem PÅHITTADE kan aldrig överleva. Stay away and live healthy...

Skickades från m.sweclockers.com