Permalänk
Hedersmedlem

Kan säga att i lilla Coolcube är det inte möjligt att köra mer än lågvoltsmodeller på processorsidan.

Kör en i3 3220 just nu och den ligger runt 70-75 grader under full belastning med en Noctua NH-L9i. Är väl i högsta laget för Ivy Bridge skulle jag tro. Med en 3220T går det mycket svalare

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Blider U3

Har nu fått chassit levererat. Dock är moderkorts distancerna högre än vad jag är van vid (länge sedan jag byggde något). Detta tillsammans med att chassit är 200mm brett gör att jag inte rekomenderar 200-180 mm fläktar.

2 st 120 skulle nog passa bättre, dock är vanliga fläktar så pass höga att man tappar 4 PCIe platsen, Dessutom
behöver man ofta lite utrymme längst ner på moderkortet för ljud/usb
http://imgur.com/a/JjsYJ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andy Mcdee:

dock är vanliga fläktar så pass höga att man tappar 4 PCIe platsen

Misstänkte det baserat på bilder osv... Synd att det är så, men bra att ha det bekräftat!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Antar att det skulle gå att köra GPU:n i tredje PCIe sloten förutsatt att det är PCIe 3.0. På så sätt frigörs de två övre platserna och GPU:n kommer åt frisk luft från botten av chassit.

Kan tänka mig att den minsta coolcuben är lite trång, 75mm i höjd marginal är inte mycket att leka med, kanske hade en big shuriken 2 gått att klämma in. dock är det lite knepigt att få in frisk luft riktat mot kylaren om PSU:n är det enda man har som utsug.

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Har nu fått chassit levererat. Dock är moderkorts distancerna högre än vad jag är van vid (länge sedan jag byggde något). Detta tillsammans med att chassit är 200mm brett gör att jag inte rekomenderar 200-180 mm fläktar.

2 st 120 skulle nog passa bättre, dock är vanliga fläktar så pass höga att man tappar 4 PCIe platsen, Dessutom
behöver man ofta lite utrymme längst ner på moderkortet för ljud/usb
http://imgur.com/a/JjsYJ

Tack för ditt svar! Nu fick jag en bättre bild av hur det ser ut.

Fick 120mm-fläktarna plats utan att den ena tog i rundningen på chassits framkant? Det jag undrar är egentligen om båda fläktarna får plats att ligga helt plant.

Hur långt är det från moderkortets kant till chassits botten?

Lycka till med bygget!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andy Mcdee:

Antar att det skulle gå att köra GPU:n i tredje PCIe sloten förutsatt att det är PCIe 3.0. På så sätt frigörs de två övre platserna och GPU:n kommer åt frisk luft från botten av chassit.

Kan tänka mig att den minsta coolcuben är lite trång, 75mm i höjd marginal är inte mycket att leka med, kanske hade en big shuriken 2 gått att klämma in. dock är det lite knepigt att få in frisk luft riktat mot kylaren om PSU:n är det enda man har som utsug.

I minsta coolcuben får det plats två 80mm under nätagget som man kan ha som insug. Bara att klämma dem mellan chassits botten och nätagget så sitter de och blåser perfekt mot grafikkort, cpu och moderkort.
Gjorde dock ingen skillnad på temps i min, ligger fortf på cirka 75grader på min i3 3220.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Kul, nu börjar det hända saker
... fast W1 verkar ha lite frågetecken.. Tex hur funkar ventilationen i fronten? Det verkar sitta en fläkt framför diskarna, men inget insug?
Ska bli kul att se lite recensione på dessa

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Har inte beställt moderkort/CPU/GPU än. Hade hoppats på en CDON/Sweclockers rea snart...
Men ska man vara smålänning hela tiden lär jag aldrig få datorn färdig.

Permalänk
Medlem

Har du mätt längden för grafikkortet? Går ett kort med 266 eller 267mm in?

Skrivet av Andy Mcdee:

Har inte beställt moderkort/CPU/GPU än. Hade hoppats på en CDON/Sweclockers rea snart...
Men ska man vara smålänning hela tiden lär jag aldrig få datorn färdig.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Ganska dyra, tycker jag. Sen undrar jag lite om det inte finns bättre liknande mITX redan, fast snyggt är det ju.

Dom andra lådorna (U-modellerna och Coolcube) tycker jag är intressantare.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Håller med, ska själv lägga en beställning på U3 så fort den kommer in i lager på pc-cooling.de . Dock måste jag vänta till 27e Februari .

Skrivet av heffaklumpmamma:

Ganska dyra, tycker jag. Sen undrar jag lite om det inte finns bättre liknande mITX redan, fast snyggt är det ju.

Dom andra lådorna (U-modellerna och Coolcube) tycker jag är intressantare.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Håller med, ska själv lägga en beställning på U3 så fort den kommer in i lager på pc-cooling.de . Dock måste jag vänta till 27e Februari .

Är lite inne på samma sak, dock måste jag då även få tummen ur och skaffa en NAS eller liknande, eftersom min lagring inte får plats.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Jag fick nog och beställde de sista grejerna för bygget igår. Med lite tur så kommer de fram innan helgen så jag kan bygga i lugn och ro. PGA det långa grafikkortet ser det ut som om jag måste installera moderkort, gpu och sedan processorkylaren. Hoppas det inte blir för krångligt med en 212 evo, skulle något inte funka så blir det väl till att plocka isär allt för att få ut det ur chassit.

Någon som vet var man kan köpa en icke ledande plast tejp för att skärma av gpun från chassit? Den behöver vara jäkligt tunn då det inte är mycket marginal. Tyskarna tidigare i tråden verkar klarat sig utan, men jag skulle nog må bättre av att veta att det inte är risk för kortslutning.

Får se om jag orkar med en bygg-logg, är sweclockers byggloggar synliga från Google sökningar? Kanske kan vara värt att skriva dem på engelska då det inte verkar finnas särskilt många med detta chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andy Mcdee:

Någon som vet var man kan köpa en icke ledande plast tejp för att skärma av gpun från chassit? Den behöver vara jäkligt tunn då det inte är mycket marginal. Tyskarna tidigare i tråden verkar klarat sig utan, men jag skulle nog må bättre av att veta att det inte är risk för kortslutning.

Vanlig svart eltejp? Den isolerar väl? Fast den fäster väl inte så bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Väntar hem ett U2 från pc-cooling, kommer bygga utan grafikkort men med vattenkylning, återkommer.

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk

Har nu testat att få in ett msi 780 och kan säga att det inte kommer gå utan att göra kraftiga modifikationer på grafikkortet. För att få in kortet i chasstit behöver man "vinkla" in kortet. Detta gör att det blir trubbel me GPU:ns pci backplate, den kommer inte att kunna få plats i springan mellan chassit och moderkortet (ungefär där ljudkretsen är) .

Had jag klippt av den nedre delen av PCI backplaten (den del som sitter i chassit med videoutgångarna) hade det kanske gått at vinkla in den. Men även då är det super tajt och jag känner inte för att chansa. Det kraftfullaste alternativet som får plats i detta chassi är nog en MSI 770.

Nu är bara frågan om jag ska satsa på den U3/770 eller byta up mig till en SG10/(290/780). Om jag får för mig att byta är det någon i denna tråd som skulle vara intresserad av en svart U3 (kom ihåg att en MSI 770 är det bästa som får plats)? Har tagit väl hand om chassit, endast lite repor runt den bakre fläkt platsen och kommer nog kunna släppa chassit för 100-200 kr mindre än vad det skulle kostat att beställa ett från tyskland/danmark.

vet ej om jag bryter mot några regler pga at jag kollar intresset, men om så så radera gärna den nedre delen av inlgget så andra får veta att vad det är som hindrar en från att använda en 780 in en U3.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte bara montera bort backplaten på kortet och montera tillbaka den i chassit?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Kan du inte bara montera bort backplaten på kortet och montera tillbaka den i chassit?

Tänkte inte på det, ska se hur det ser ut. ifall det bara är vanliga skruvar som inte har någon warranty tejp på så kanske jag gör ett försök. Dock kommer jag behöva lista ut hur jag ska få kortet att sitta kvar utan stödet från att ha backplaten fastskruvat. Det är en förhållandevis tung pjäs så något mer än PCIe sloten behövs nog.

Edit: Det var väldigt vad mycket skruvar det var. Och det är inte vanliga skruvar, de använder DVI fästena som skruvar. Jag tror att jag ger up i och med att jag inte vill göra någon åverkan som kan förhindra ett byte.

Permalänk
Skrivet av RealElwood:

Väntar hem ett U2 från pc-cooling, kommer bygga utan grafikkort men med vattenkylning, återkommer.

Finns nu bilder i galleriet
http://www.sweclockers.com/galleri/12163-jonsbo-cooltek-u2

Visa signatur

Skrivmaskin

Permalänk
Medlem

Riktigt fin låda, synd bara att g-kort med maxlängd på 22cm ryms.

Skrivet av RealElwood:
Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Bror min köpte från Ali Express.. Fick det efter några veckor funkar fint

Visa signatur

Amiga 500 med extraminne!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Any news?

Ursäkta för att jag inte har återkommit! Har inte fått någon notis om att du har citerat mig :). Jag har fått chassit och använder det för fullt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiiba:

Ursäkta för att jag inte har återkommit! Har inte fått någon notis om att du har citerat mig :). Jag har fått chassit och använder det för fullt!

Fint

Hur är tempsen i lådan förresten? Jag har alltid vara lite fundersam över hur feta komponenter man vågar stoppa i U2 tex pga ventilationen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Fint

Hur är tempsen i lådan förresten? Jag har alltid vara lite fundersam över hur feta komponenter man vågar stoppa i U2 tex pga ventilationen.

Jadu! Det vet jag faktisk inte om. För mig har det varit så länge den är tyst så spelar det inte riktigt någon roll för mig hur varm den blir. Jag gör inget som är så direkt krävande och spelar inget avancerat heller men jag skulle nog gissa på att tempen går upp till 65 grader när jag spelar LoL med sakerna jag har i signatur.

Jag har just nu att det är ett utsug på fläkten där bak och fläkten som är på min CPU-Kylning blåser upp emot nätagget och tyvärr har jag ingen fläkt som blåser "in" då detta inte riktigt får plats.

Min PC ser ut som denna inuti: (inte min bild)
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/053/373/583/583373053_671.jpg

Permalänk
Medlem

Nu har man beställt ett Jonsbo CTC JB-W1!

Hoppas man får det tills imorgon när man får en ny cpu och moderkort.

Permalänk
Medlem

Har sålt min iMac för 1 vecka sedan och beställt hem Cooltek u3 svart från Coolerkit.se, skickades idag, nu ska bara resten av delarna beställas, Längtar minst sagt.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Inegn som fick för sig att införskaffa ett Jonsbo UMX2? Jag tycker det verkar mycket intressant men skulle vilja höra lite om folks erfarenheter. SPeciellt ang ljud och kylning.

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem

Blev också ordentligt sugen på det nya Jonsbo W2
http://jonsbo.com/en/products_25_1.html

Det kom precis ut en review på det och det verkar mycket lovande.
http://www.ocaholic.co.uk/modules/smartsection/item.php?page=...

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem

Ball låda
Lite kompaktare än tex Corsair 540, men fortfarande aningens tjock, hehe.

Jag är lite tveksam till luftflödet i fronten dock...
Får de två frontfläktarna den luft de behöver? Jag antar att den ska suga in den luften i botten av fronten?

Baksidan kanske inte optimalt utnyttjad, men det är luftigt och gott om plats för kablar osv dock..

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.