söker prisvärd skärm för spel. något i 2000 kr klassen

Permalänk
Medlem

söker prisvärd skärm för spel. något i 2000 kr klassen

söker råd på bra och prisvärd skärm till datorn som ska klara huvudsakligen spel på hög prestanda, kör för övrigt på https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i60-gtx780ti/1..., spelar mest spel som t.ex. Rome: total war 2, skyrim, nya ESO m.m
Är villig att betala runt 2000 kr
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har denna och måste säga att jag är väldigt nöjd

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Snälla, säg inte att du menar allvar?

Dator för 19 000, skärm för 2000?

Du borde inse själv hur skruvat det låter.

Köper man en dator för så mycket har man åtminstone två skärmar och då givetvis två bra sådana.

En Eizo Foris 2421 hade jag rekommenderat som huvudsaklig spelskärm om du vill ha 120 Hertz. Finns liksom ingen annan 120-hertzare med bra svärta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14430662']Snälla, säg inte att du menar allvar?

Dator för 19 000, skärm för 2000?

Du borde inse själv hur skruvat det låter.

Köper man en dator för så mycket har man åtminstone två skärmar och då givetvis två bra sådana.

En Eizo Foris 2421 hade jag rekommenderat som huvudsaklig spelskärm om du vill ha 120 Hertz. Finns liksom ingen annan 120-hertzare med bra svärta.

Fråga: Varför skulle man vilja ha 2 skärmar bara för att man har en snabb dator? Förutom att det kanske är "roligare" med två än en så är det väl knappast någon dealbreaker på datorn bara för att man inte har 2 skärmar eller?

Permalänk
Medlem

Prisvärd för 2000 är väl denna skärmen just nu:

BenQ XL2411Z, 1990:-
https://www.komplett.se/benq-24-3d-led-xl2411z/807104

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Andersson9:

Fråga: Varför skulle man vilja ha 2 skärmar bara för att man har en snabb dator? Förutom att det kanske är "roligare" med två än en så är det väl knappast någon dealbreaker på datorn bara för att man inte har 2 skärmar eller?

Lägger man 19k på en dator så bör man ha åtminstone två skärmar tycker jag. Alternativt ha provat det under längre tid och kommit fram till att det absolut inte är något för en.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14431987']Lägger man 19k på en dator så bör man ha åtminstone två skärmar tycker jag. Alternativt ha provat det under längre tid och kommit fram till att det absolut inte är något för en.

Finns det ens något vettigt argument att man måste köpa dyra skärmar bara för att man har en dator för 19k?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Finns det ens något vettigt argument att man måste köpa dyra skärmar bara för att man har en dator för 19k?

Skärmarna behöver nödvändigtvis inte vara speciellt dyra, men givetvis bör man satsa på skärmar med så bra bildkvalité som möjligt, annars finns det just ingen större poäng med dyra grafikkort och kraftiga processorer.
Varför ska man ha höga inställningar i spelen när skärmen ändå inte levererar bra bild? Färger som ändras så fort man rör lite på sig. Urdassig svärta.

Allting som datorn producerar förmedlas via skärmen. Och högtalarna då...

Visa signatur

««« »»»