Permalänk
Medlem

Förlängningssladdar

Hej! När jag för första gången skulle bygga min första dator så hade jag ett problem. Problemet var det att det fanns 3 sladdar som var för korta. Så jag kunde aldrig göra någon cable management. Nu hoppas jag att det ska bli ändring på det nu och med när jag köper nya sladdar och det hoppas jag att ni kan hjälpa mig med. Tack

Om jag har rätt så ska alla sladdar vara i typen pins men jag vet inte exakt antals och hur man räknar osv.

Första sladden där jag önskar en ny längre eller förläggningssladd till är: (En PCI-E)

Nästa sladd där jag önskar en ny längre eller förläggningssladd till är: (En 20+4P)

Sista sladden där jag önskar en ny längre eller förläggningssladd till är: (En CPU, JPW1)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätaggregat och chassie? För jag har aldrig varit med om att sladdarna är för korta....

Annars är det bara att välja och vraka bland förlägningssladdar:
http://www.inet.se/kategori/517/adapter/175/nzxt

Permalänk
Medlem

Kolla på ebay: sök ex power supply extension cables.

Vill du köpa I svenska butiker och/eller snyggare med sleeve skulle jag nog överväga att köpa ett nytt agg istället som redan har snygga kablar i rätt längd.
Blir snyggare och antagligen inte mycket dyrare.
+ att du kan ju sälja det gamla agget för en slant eller ha I en annan dator/som reserv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Vad har du för nätaggregat och chassie? För jag har aldrig varit med om att sladdarna är för korta....

Annars är det bara att välja och vraka bland förlägningssladdar:
http://www.inet.se/kategori/517/adapter/175/nzxt

Mitt chassi är, be quiet! Pure Power L8 630W 80+ samt chassi är NZXT Phantom Special Edition Red Stripes.
Kan ta ett foto där jag kan bevisa att sladdarna är för korta om så önskas.

Skrivet av Woundead:

Kolla på ebay: sök ex power supply extension cables.

Vill du köpa I svenska butiker och/eller snyggare med sleeve skulle jag nog överväga att köpa ett nytt agg istället som redan har snygga kablar i rätt längd.
Blir snyggare och antagligen inte mycket dyrare.
+ att du kan ju sälja det gamla agget för en slant eller ha I en annan dator/som reserv.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm, Tack, Ska fundera på det! Hur mycket tror du man kan få för sitt agg? Till övrigt är jag väldigt nöjd med mitt agg redan nu förutom att sladdarna är för korta då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500