Bättre grafikkort men BF3 upplevs sämre än innan

Permalänk
Medlem

Bättre grafikkort men BF3 upplevs sämre än innan

Köpte ett GTX 660 OC 2 gb eftersom mitt förra kort GTX 560 OC gick sönder. Men upplever som att med det nya kortet känns spelet slöare när jag spelar BF3 mot innan. Är det så att resten av komponenterna flaskar mitt nya kort, att jag fick mer ut av mitt gamla kort?

Skulle ett kraftigare nätaggregat göra skillnad?

AMD Athlon X4 955 Black Edition
660 OC 2gb
8 gb ram
Gigabyte moderkort
550w Chieftec nätagg

Permalänk

HAr du kollat vad du har för fps? Ett GTX 660 ska inte kunna ge sämre prestanda än ett GTX 560 oavsett om andra komponenter flaskar. Kollat temperaturen på processorn?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

HAr du kollat vad du har för fps? Ett GTX 660 ska inte kunna ge sämre prestanda än ett GTX 560 oavsett om andra komponenter flaskar. Kollat temperaturen på processorn?

Tycker samma som du att det inte borde göra sämre skillnad. Har inte kollat tempen, hur gör jag det förslagsvis? CPU-Z?

Fps:en har jag aldrig kollat, däremot spelar jag på samma servrar som innan, och känner av skillnaden ganska enkelt. Hur kollar jag fps:en?

Permalänk
Skrivet av Hillzing:

Tycker samma som du att det inte borde göra sämre skillnad. Har inte kollat tempen, hur gör jag det förslagsvis? CPU-Z?

Fps:en har jag aldrig kollat, däremot spelar jag på samma servrar som innan, och känner av skillnaden ganska enkelt. Hur kollar jag fps:en?

Kan inte vara så att du inte heller har koll på dina grafikinställningar och därmed helt plötsligt spelar på ultra, eller kanske har du V-sync igång? Det ger ibland en känsla av att flyta omkring i sirap...

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Hedersmedlem

Blir det skillnad om du överklockar CPU:n lite? Eftersom det är en olåst CPU så är den oftast rätt enkel att "hotta" lite grand? Hur är din kylning i burken?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Kan inte vara så att du inte heller har koll på dina grafikinställningar och därmed helt plötsligt spelar på ultra, eller kanske har du V-sync igång? Det ger ibland en känsla av att flyta omkring i sirap...

V-synk stod "på", stängde av det och det gjorde susen, tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Blir det skillnad om du överklockar CPU:n lite? Eftersom det är en olåst CPU så är den oftast rätt enkel att "hotta" lite grand? Hur är din kylning i burken?

Hur överklockar jag min CPU? (skulle behöva veta steg för steg)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Hur överklockar jag min CPU? (skulle behöva veta steg för steg)

Det är ganska enkelt, jag hade min på 4GHz med en Antec H20 620. Kolla in denna länken för en guide: http://www.tomshardware.co.uk/overclock-phenom-pentium,review...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Fps kan du kolla med t.ex. gratisversionen av Fraps. Jag har alltid igång Fraps när jag spelar, eller ja jag har alltid igång Fraps även när jag inte spelar eftersom det startas tillsammans med Windows. Med t.ex. HWMonitor kan du kolla temperaturen på CPU.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! ska vi se om jag törs klocka cpun också