Det snyggaste grafikkortet (estetiskt snyggast)?

Permalänk

Det snyggaste grafikkortet (estetiskt snyggast)?

Tjena forumet! Jag tänkte nu starta en tråd som ska behandla ämnet "De snyggaste grafikkortet", där ni givetvis ska ladda upp bilder eller länka bilder till de grafikkort ni tycker är snyggast. Och bara för att vara övertydligt så ska jag poängtera att jag syftar på det kort som har den snyggaste kylaren, i ert tycke.

Detta är vad ni bör skriva i era posts:
1. Vaför ni gillar det.
2 .modell (om ni vet).
3. En bild/länk till bild.

Detta är något som man ofta stöter på då man ska köpa en ny gpu. Alla de olika företagen försöker vinna oss över genom att ha de flashigaste grafikkorten, något som såklart påverkar ens val undermedvetet. Och nu de senaste åren har detta med estetiska kylare till grafikkorten blivit givet, vilket det inte var förr, därför anser jag detta vara något aktuellt.

Men jag börjar då.

Jag är inget fan av radeon, men jag gillar detta korts minimalistiska design. (radeon r9 290x tri)

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wilhelmblomgren:

Tjena forumet! Jag tänkte nu starta en tråd som ska behandla ämnet "De snyggaste grafikkortet", där ni givetvis ska ladda upp bilder eller länka bilder till de grafikkort ni tycker är snyggast. Och bara för att vara övertydligt så ska jag poängtera att jag syftar på det kort som har det snyggaste chassit, i ert tycke.

nu ska skriva detta på era posts:
1. Vaför ni gillar det.
2 .modell (om ni vet).
3. En bild/länk till bild.

Detta är något som man ofta stöter på då man ska köpa en ny gpu. Alla de olika företagen försöker vinna oss över genom att ha de flashigaste grafikkorten, något som såklart påverkar ens val undermedvetet. Och nu de senaste åren har detta med chassin till grafikkorten blivit givet, vilket det inte var förr, därför anser jag detta vara något aktuellt.

Men jag börjar då.

Jag är inget fan av radeon, men jag gillar detta korts minimalistiska design. (radeon r9 290x tri) http://forumbilder.se/DC5UI/xfx-radeon-r9-280x-double-dissipa...

Chassi? Du menar inte möjligtvis kylare?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Chassi? Du menar inte möjligtvis kylare?

jag ursäktar, mitt vokabulär räckte inte riktigt till. Tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av wilhelmblomgren:

jag ursäktar, mitt vokabulär räckte inte riktigt till. Tack!

Tycker nog precis som du att de lite mer minimalistiska korten tilltalar lite mer.
XFX DD och EVGA ACX är ganska snygga. ACX har svart+Silver. Hatar den färgkombo:n.

Senaste ASUS DCII som är 2slot är ganska ok den med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Givetvis ett 3Dfx kort (Voodoo 1):

Inga flänsar, fläktar och annat krafs.

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Tycker nog precis som du att de lite mer minimalistiska korten tilltalar lite mer.
XFX DD och EVGA ACX är ganska snygga. ACX har svart+Silver. Hatar den färgkombo:n.

Senaste ASUS DCII som är 2slot är ganska ok den med.

Ja precis! "simple is best".

Lit off topic kanske, men jag älska Fractal designs chassin då de är så stilrena till skillnad från andra chassin som ser ut som gigantiska billiga rymdskepp (i min mening).

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Givetvis ett 3Dfx kort (Voodoo 1): http://www.vgamuseum.info/images/stories/palcal/3dfx/506_3dfx...

Inga flänsar, fläktar och annat krafs.

"Made in Taiwan" ger den där lilla extra touchen också

Skämt åsido så gillar jag också de klassiska korten utan något "krafs".

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk

Funderar nu på att köpa Evgas model av GTX 770, ACX modellen då tror jag. Jag tycker om när det är tyst och svalt i min dator

Visa signatur

Chassi: Fractal design r2 PSU: 850W CPU: Intel I5-2500k @ 3,3Ghz GPU: Asus GeForce GTX 560 RAM: Kingston 8Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 1TB OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Chassi? Du menar inte möjligtvis kylare?

Chassi är väl ett lika lämpligt ord som något annat. Men med hänsyn till tex voodoo-kortet så har den ju inget chassi. Och ingen kylare heller för den delen.

Det är ju en intressant fråga i övrigt. Jag gillar de första AMD-kylarna i den nuvarande referensdesignen. Dvs 5770 5850 m fl. Utan klisterlappar får jag väl tillägga.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Entusiast
Skrivet av wilhelmblomgren:

Jag tycker om när det är tyst och svalt i min dator

När din GPU är tyst och sval*
Ju mer värme som kylaren flyttar från GPU'n desto varmare är chassit alltså luften "i din dator" så vill du att ditt chassi ska kännas svalt ska du köpa ett grafikkort med låg TDP och dålig kylare

Ville bara poängtera detta eftersom många inklusive du själv verkar tro att ju lägre temperatur komponenterna har desto svalare är det också i själva chassit men så är det ju inte alls, termodynamik kallas det.
Ursäkta om jag smutsade ner tråden lite!

Dold text

OnT: Jag kanske är partisk nu men kan man annat än älska referensdesignen på GTX 77/780/780 Ti/Titan?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

När din GPU är tyst och sval*
Ju mer värme som kylaren flyttar från GPU'n desto varmare är chassit alltså luften "i din dator" så vill du att ditt chassi ska kännas svalt ska du köpa ett grafikkort med låg TDP och dålig kylare

Ville bara poängtera detta eftersom många inklusive du själv verkar tro att ju lägre temperatur komponenterna har desto svalare är det också i själva chassit men så är det ju inte alls, termodynamik kallas det.
Ursäkta om jag smutsade ner tråden lite!

Dold text

OnT: Jag kanske är partisk nu men kan man annat än älska referensdesignen på GTX 77/780/780 Ti/Titan?

På just bild tycker jag nästan att titankylaren och original 7970ref är ganska jämställda, i handen vinner titankylaren utan tvekan, galet bra känsla i den. 7950 "apple ed" är inte så tokig den heller.

Orkar inte länka någon bild men det snyggaste grafikkortet... daum, knep.

Återkommer;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

snygg och ännu snyggare i handen, GTX295

gör sig bäst monterat, många men inte alla av EK´s vattenblock

jag gillar enkelt och inte allt för färgglatt ;p

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilhelmblomgren:

Funderar nu på att köpa Evgas model av GTX 770, ACX modellen då tror jag. Jag tycker om när det är tyst och svalt i min dator

http://forumbilder.se/DC5UK/evga-s-geforce-gtx-770-released.j...

Jag kan gå i god för att det är ett fantastiskt kort. Jag hade ett XFX Radeon 6970 innan. Datorn var påväg att lyfta när den kylaren gick igång. Jag har aldrig ens hört fläktarna på mitt 770

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Radeon 9800 xt. Med slimmade fläktblad.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Tycker i princip alla grafikkort ser plastiga och fula ut. Titan skalen är ju det som ser bäst ut imo, fast ändå inte speciellt snyggt.

Permalänk
Medlem

Windforce kylaren är så jävla sexig! Här ett 780

Permalänk
Medlem

Utan tvekan:

Snygga linjer och utan att bloat som många kort får på sig. Dessutom inte den gräsliga högblanka plasten OEM 7970 var i.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilhelmblomgren:

"Made in Taiwan" ger den där lilla extra touchen också

Skämt åsido så gillar jag också de klassiska korten utan något "krafs".

Du kanske inte vet att den bästa elektroniken i hela världen har gjorts/görs i Taiwan. De flesta komponenter görs tyvärr idag i på fastlandet i Kina.

Permalänk
Medlem

Jag har en personlig favorit som jag aldrig köpt men som jag tycker är fruktansvärt snyggt ifrån KFA2!

Dold text

edit: lite fler bilder här: http://www.kfa2.com/GTX670_EXOC.shtml#

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Chassi är väl ett lika lämpligt ord som något annat. Men med hänsyn till tex voodoo-kortet så har den ju inget chassi. Och ingen kylare heller för den delen.

Det är ju en intressant fråga i övrigt. Jag gillar de första AMD-kylarna i den nuvarande referensdesignen. Dvs 5770 5850 m fl. Utan klisterlappar får jag väl tillägga.

http://images.anandtech.com/reviews/video/ATI/5770/trioagain....

Åh gud ja, när man körde 5870 CF (referenskylare såklart) i ett 800D, det var tider det.

Inte min build men ack så fint.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
99:e percentilen

Snyggaste någonsin! <3 Men visst är den inte lika snygg i verkligheten som på bild? Är väl gråare IRL?

Skrivet av Atlas Tasume:

Dessutom inte den gräsliga högblanka plasten OEM 7970 var i.

Tycker faktiskt 7970:s referenskylare är snygg! Är ju tur att den är bra på nåt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Snyggaste någonsin! <3 Men visst är den inte lika snygg i verkligheten som på bild? Är väl gråare IRL?

Kan inte riktigt visa IRL men här är en pissig amatörbild från när jag packade upp min för nästan exakt ett år sen. tycker den såg underbar ut IRL också. Aluminiumet gör en del, något jag inte får bli van med för nästa kort lär jag vara tillbaka med någon plastkylare.

Gillade utseendet på mina tidigare två EVGA GTX 460 EE också. Men de lät rätt jäkla högt..

Annars gillar jag referens 290x. Till utseendet sett, alltså.

Sen ville jag nämna MSI GTX 560Ti TwinFrozr också, och ASUS DCII-kylare (två-slotare helst) ser väldigt bra ut IRL.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Gainwards phantom serie ^^

och såklart HIS ICEQ när de fortfarande var formade såhär

Sedan msi's koppar version av deras twinforce kylare

galaxys gtx 780 är också rätt nice :3

colourful körande med sitt over the top gtx 780 är fränt också ^^
tar upp 3 slots och är 30cm långt

specs på colourfuls gtx 780
http://www.techpowerup.com/gpudb/b2394/colorful-igame-gtx-780...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

http://nl.hardware.info/productinfo/174316/amd-radeon-hd-7990...
Känns lite jävigt, men jag tycker om mitt 7990. Inga äckliga klisterlappar, ingen plastkåpa, rejäl plåt och en backplate för att staga upp. Gör i o f s att det blir så tungt att det medföljer ett stödben till kortet

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Radeon 6970 Devil13 såg rätt snyggt ut.

Gainward GTX295 1792MB

Asus Ares Dual Radeon 5870 ser ganska maffigt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Håller med fullständigt, älskar den designen.

Skrivet av Surgubben:

http://nl.hardware.info/productinfo/174316/amd-radeon-hd-7990...
Känns lite jävigt, men jag tycker om mitt 7990. Inga äckliga klisterlappar, ingen plastkåpa, rejäl plåt och en backplate för att staga upp. Gör i o f s att det blir så tungt att det medföljer ett stödben till kortet

Den kylaren ser ju exakt ut som ASUS DCII kylare, utan färg.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

och såklart HIS ICEQ när de fortfarande var formade såhär
http://www.hisdigital.com/UserFiles/product/H697QT2G2M_004_16...

Vänta lite nu.... Är inte det där grafikkortet som man faktiskt också kunde köra tillsammans i SLI/CF med ett nvidia grafikkort?

Jag får verkligen för mig att det var något sånt. Rolig fun fact i så fall

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

HIS passively-cooled 6670 iSilence 5 - kul att se passiv kylning, men det existerar väl knappt idag, iaf inte på lite vassare kort.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det finns mycket snygga kylare på grafikkort men det är moderkort som allt står still. De flesta bra moderkort är röda och svarta och om man inte vill ha det så finns gigabytes gröna, Asus guld och MSI´s gula men de två är svårt att matcha färgschema till ännu värre när man kommer till mATX eller mItx.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14