Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Irdeto:

Börjar bli rätt meningslöst att mina doge och andra coins också för den delen.
Betalar väldigt dåligt nu om man inte sitter på väldigt många grafikkort

1 DOGE = 1 DOGE

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

1 DOGE = 1 DOGE

http://i.imgur.com/caUL2yD.png

Garvar rätt håårt

Permalänk
Medlem

Weird, börjar minea doge på fast-pool.com. Fick runt 570 kh/s (ska trimmas...), enligt en kalkylator ska jag dra in runt 110 per timma men nu har har jag haft på den i 10 timmar och dragit in 400, wtf? Kollat transaktionslistan och det kommer in pyttelite per timma, snor fast-pool coins eller?

Edit: Kollat runt och många säger att de scammar och många stora pooler verkar göra samma sak, bara att hitta någon mindre pool och testa sig fram då...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Weird, börjar minea doge på fast-pool.com. Fick runt 570 kh/s (ska trimmas...), enligt en kalkylator ska jag dra in runt 110 per timma men nu har har jag haft på den i 10 timmar och dragit in 400, wtf? Kollat transaktionslistan och det kommer in pyttelite per timma, snor fast-pool coins eller?

Edit: Kollat runt och många säger att de scammar och många stora pooler verkar göra samma sak, bara att hitta någon mindre pool och testa sig fram då...

Kan vara så att dina coins blivit "orphaned", dvs någon annan hann före. Hände ofta för mig med doge coins.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Em3l:

Kan vara så att dina coins blivit "orphaned", dvs någon annan hann före. Hände ofta för mig med doge coins.

De har faktiskt ett "Transaction filter" där man kan välja "orphaned" och får svaret "Could not find any transaction". "Credit" och "Donation" finns massor av poster...

Det finns forum där folk säger samma sak så jag är långt ifrån ensam

Visa signatur

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hårt att vara miner i dagens länge måste jag påstå, varken doge eller några andra coins ger speciellt mycket. Man måste över 4000khs för att få en inkomst på 5000 kr minus elen, det var andra tider för inte så längesedan.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

Hårt att vara miner i dagens länge måste jag påstå, varken doge eller några andra coins ger speciellt mycket. Man måste över 4000khs för att få en inkomst på 5000 kr minus elen, det var andra tider för inte så längesedan.

Japp, börjar bli rätt meningslöst och folk säljer nu av sina kort verkar det som.

Permalänk
Medlem

Never give up!
Doge will save us all, we need to believe.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Galarix:

Never give up!
Doge will save us all, we need to believe.

yes
                                   much salvayshun

very fewchur
                                                                            holy Shible
                                             wow

Visa signatur

Permalänk

Verkar nu finnas ett svenskt subreddit för dogecoin: /r/dogecoinswe/

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av xpanterx:

De har faktiskt ett "Transaction filter" där man kan välja "orphaned" och får svaret "Could not find any transaction". "Credit" och "Donation" finns massor av poster...

Det finns forum där folk säger samma sak så jag är långt ifrån ensam

Ja hashrate'n som visas på de olika pool-sidorna kan vara lite felaktiga, åt båda hållen.

Jag har en ungefärlig hashrate med 3st 280x och 1st gtx780 på ~2600k
Ibland ligger jag på 1900 enligt sidan, ibland på runt 3700.

Så det kan även vara så att man till synes "blir lurad" över vad som sker, eftersom dashboarden på sidorna inte uppdateras såpass ofta. (en gång per minut har jag) Har inte gjort exakta beräkningar, men ser ut att stämma.

Tänk även på att pool'en ofta tar en avgift för att låta dig mine'a i deras nätverk.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Ja hashrate'n som visas på de olika pool-sidorna kan vara lite felaktiga, åt båda hållen.

Jag har en ungefärlig hashrate med 3st 280x och 1st gtx780 på ~2600k
Ibland ligger jag på 1900 enligt sidan, ibland på runt 3700.

Så det kan även vara så att man till synes "blir lurad" över vad som sker, eftersom dashboarden på sidorna inte uppdateras såpass ofta. (en gång per minut har jag) Har inte gjort exakta beräkningar, men ser ut att stämma.

Tänk även på att pool'en ofta tar en avgift för att låta dig mine'a i deras nätverk.

Jag blev inte "tillsynes lurad", jag räknade antal intjänade Doge/antal timmar och min hashrate i cgminer. Man ska aldrig lita på den som står på poolens hemsida.
Enkel matematik och fakta.
Och det skulle om det skulle gått rätt till haft en avgift på c:a 40-45% vilket de givetvis inte har.
Så nu kanske du förstår bättra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Du kan korrelera din payout mot poolens funna blocks (din payout är proportionerlig mot vad poolen hittar, har poolen otur och får små payouts i blocken så får du samma otur.) Doge är en väldigt oberäknelig coin, med både stora svängningar i Difficulty och stora svängningar i storleken på belöningen. Det bästa vore att sprida ut sig på ett antal olika pools alternativt stanna på en pool väldigt länge eller både och. Allt så klart förutsatt att de inte lurar dig, men det borde vara ganska svårt med den genomskinlighet som mining ändå har (du kan kolla doges blockchain, kolla hur stor en block payout du var med i för poolen var, beräkna hur stor del du hade av poolen i shares och få reda på exakt hur mycket din insats var värd beroende på fördelningsmodell i poolen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Du kan korrelera din payout mot poolens funna blocks (din payout är proportionerlig mot vad poolen hittar, har poolen otur och får små payouts i blocken så får du samma otur.) Doge är en väldigt oberäknelig coin, med både stora svängningar i Difficulty och stora svängningar i storleken på belöningen. Det bästa vore att sprida ut sig på ett antal olika pools alternativt stanna på en pool väldigt länge eller både och. Allt så klart förutsatt att de inte lurar dig, men det borde vara ganska svårt med den genomskinlighet som mining ändå har (du kan kolla doges blockchain, kolla hur stor en block payout du var med i för poolen var, beräkna hur stor del du hade av poolen i shares och få reda på exakt hur mycket din insats var värd beroende på fördelningsmodell i poolen)

Det låter ju inte omöjligt att det kan ha gått till så! Hoppas på det, tråkigt för comunityn om poolar börjar scamma folk...

Här är lite prat om detta:
https://litecointalk.org/index.php?topic=14818.0

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

750ti drar ca 65w vid maximal överklockning
330/65=5kh/w

280x drar omkring 300w för att producera 750kh
750/300=2,5kh/w

14*65=0,91kw ger en elkostnad på omkring 714kr i månaden
14*330=4620kh ger ca 5200kr idag

7*300=2,1kw ger en elkostnad på omkring 1650kr
7*750=5250kh ger ca 6000kr idag

Mindre el blir bättre i förhållande om bitcoin sjunker mer i värde
Mer kh blir bättre i förhållande om bitcoin ökar i värde

Naturen tycker om dig om du väljer mindre el

Det står 2-1 till 750ti

Edit: investeringen är billigare med 750ti då man klarar sig med tre billiga nätagg vs två svindyra för 280x (1050w + 1200w)

Jag kan knappt förklara hur många fel du har i de där uträkningarna

Du behöver dubbelt i allt med 750Ti också, CPU, RAM, Moderkort, PSU et.c
Den ger inte 5000 hash per watt

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Nä du har rätt. Det är mer i stil med 7500 hash per watt. Och även om det verkar omöjligt för dig får du gärna försöka förklara för mig hur jag har fel i mina uträkningar

Källa: http://cryptomining-blog.com/tag/gtx-750-ti-cudaminer/

Permalänk
Medlem
Skrivet av stefffe:

4kh/s är ju ingenting, I genomsnitt har gpu mining legat på runt 50% el 50% vinst/månad vid 3kh per watt om man betalat 1 kr/kwh . Folk som trodde att lönsamheten som var i Dec/Jan skulle hålla i sig kanske skulle ha gjort lite bättre kalkyler och tagit en titt på historisk data för lönsamheten hos gpu mining.

Lägg sen till att scrypt asics har börja hitta ut på marknaden så blir det ännu roligare med alla som trodde att dom skulle bli rika med sina 1-2 gpu riggar hemma i lägenheten

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

4kh/s är ju ingenting, I genomsnitt har gpu mining legat på runt 50% el 50% vinst/månad vid 3kh per watt om man betalat 1 kr/kwh . Folk som trodde att lönsamheten som var i Dec/Jan skulle hålla i sig kanske skulle ha gjort lite bättre kalkyler och tagit en titt på historisk data för lönsamheten hos gpu mining.

Lägg sen till att scrypt asics har börja hitta ut på marknaden så blir det ännu roligare med alla som trodde att dom skulle bli rika med sina 1-2 gpu riggar hemma i lägenheten

Vad hände när Bitcoin ASICs kom? SCrypt kom, vad hände när Scrypt ASICs kom? N-Factor kom, hela grejen med crypto är att den ska spridas ut genom grafikkort, inte att några få ska få allt Grafikkortmining kommer alltid vara gynnsamt

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera netcodepool.org, bra mycket bättre än fast-pool.com.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

hela grejen med crypto är att den ska spridas ut genom grafikkort, inte att några få ska få allt

Dom flesta har inte kraftfulla grafikkort, så "orättvist" kommer det vara oavsett.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Vad hände när Bitcoin ASICs kom? SCrypt kom, vad hände när Scrypt ASICs kom? N-Factor kom, hela grejen med crypto är att den ska spridas ut genom grafikkort, inte att några få ska få allt Grafikkortmining kommer alltid vara gynnsamt

Förklara gärna N-factor, är det precis samma som steget from sha-256 till scrypt och vidare eller vad?
Ja jag kan googla men föredrar att höra det från en insatt Svensk...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Det roliga är att (har jag för mig) Nvidia (750 ti) ger bäst kh/s per watt.
Sen hur många tusen man behöver lägga ut för att komma upp i AMD's kh/s är en annan sak ;).

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xpanterx:

Sen hur många tusen man behöver lägga ut för att komma upp i AMD's kh/s är en annan sak ;).

Stämmer men kHash/s per krona är dock inte inräknat

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

750Ti drar ca 100W mindre än 280x,
http://www.sweclockers.com/artikel/18298-snabbtitt-geforce-gt...
http://www.sweclockers.com/recension/17636-amd-radeon-r9-280x...

Du behöver 12 750Ti för att komma upp i 6 280x
dvs, en extra rigg, tar mer utrymme, kostar mer osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Förklara gärna N-factor, är det precis samma som steget from sha-256 till scrypt och vidare eller vad?
Ja jag kan googla men föredrar att höra det från en insatt Svensk...

N-Faktor ökar minnet som krävs för beräkningarna, alltså är ASICs oanvändbara mot N-Faktor, det kommer alltid komma nytt för det ska bli mer rättvist

Permalänk
Skrivet av ZimoNitrome:

Verkar nu finnas ett svenskt subreddit för dogecoin: /r/dogecoinswe/

Det här var kanske inte helt optimalt: Vi har nu två svenska subreddits för Dogecoin. Den andra är /r/hundmynt, som skapades först. Kan vi lösa detta på något bra sätt?

Tycker personligen att Hundmynt är ett roligt namn, men kanske är det inte tillräckligt likt Dogecoin?

Visa signatur

Permalänk

Sålde precis min sista miljon. such profit, på återseende min vän. wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

750Ti drar ca 100W mindre än 280x,
http://www.sweclockers.com/artikel/18298-snabbtitt-geforce-gt...
http://www.sweclockers.com/recension/17636-amd-radeon-r9-280x...

Du behöver 12 750Ti för att komma upp i 6 280x
dvs, en extra rigg, tar mer utrymme, kostar mer osv

Du tittar på ett test som visar strömförbrukningen för alla komponenter i en dator när man spelar spel. Det är inte samma sak som strömförbrukningen för alla komponenter när man minar. Ett 750 ti drar enligt alla tester och privatpersoners erfarenheter jag har sett mellan 60 och 85w, med testet jag länkade till som ett lysande undantag där de mäter upp 38w.
Jag har inget själv så jag kan inte prova, har du ett så du har provat?

Jag väntar förresten fortfarande på förklaringen hur jag hade fel i mina uträkningar förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av runeman:

Du tittar på ett test som visar strömförbrukningen för alla komponenter i en dator när man spelar spel. Det är inte samma sak som strömförbrukningen för alla komponenter när man minar. Ett 750 ti drar enligt alla tester och privatpersoners erfarenheter jag har sett mellan 60 och 85w, med testet jag länkade till som ett lysande undantag där de mäter upp 38w.
Jag har inget själv så jag kan inte prova, har du ett så du har provat?

Jag väntar förresten fortfarande på förklaringen hur jag hade fel i mina uträkningar förut

"investeringen är billigare med 750ti då man klarar sig med tre billiga nätagg vs två svindyra för 280x (1050w + 1200w)"

Investeringen är billigare för 280x då du inte behöver 2 riggar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

N-Faktor ökar minnet som krävs för beräkningarna, alltså är ASICs oanvändbara mot N-Faktor, det kommer alltid komma nytt för det ska bli mer rättvist

Aha tack, låter bra för oss som inte vill köpa en ASIC :).

Visa signatur